K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2012, 07:14   #11
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Ette74
Du skal sørme ikk lave grin med det med en seng, jeg havde faktisk en madras i en Irma inde i baglokalet, at jeg ikke brugte den, men gik hjem er en anden sag, og jeg var altså også på "arbejde" (var der, mere eller mindre) i næsten 3 timer om ugen mandag, onsdag & fredag kommunen havde regnet med 9 timer 
At du har energi til at koncentrer dig om hvad andre tænker, synes jeg viser lidt overskud, jeg havde ikke dette overskud overhovedet, det eneste min hjerne kunne tænke var
"hvordan kommer jeg dog hjem" det gik desværre ikke altid godt, men husk, hvis du kan føle de kigger skævt på dig, så føl lige efter om du kan føle deres krops problemer, hvis ikke, så det ikke hver at føle 
Held og lykke til, jeg håber du kan føle hvad det er jeg prøver at banke ind i hovedet på dig 
jeg laver skam ikke grin mht. sengen det var noget jeg mener helt alvorligt.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 18:59   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænker også at der plejer, at være en seng på reva, ikke sjovt, at hvile et fremmet sted, men beder end at virke usamarbejdsvillig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 07:21   #13
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tænker også at der plejer, at være en seng på reva, ikke sjovt, at hvile et fremmet sted, men beder end at virke usamarbejdsvillig.
ja tænker også den er den vej det må gå.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 13:22   #14
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Nu var pointen jo som jjsonn er inde på, at man ikke må stille sig på bagbenene, og virke usamarbejdsvillig, MEN som jeg også skriver, så kan man sagtens sige ja til alt deres ævl, og alle de lege de nu end kan komme med, der bare ingen steder der står man nu også skal bruge tingene, som f.eks en madras.. Du fortæller jo at du føler de kigger skævt til dig når du går hjem før tid, og så det jo ret nemt at regne ud, hvordan du vil opleve det/føle det, hvis du skulle ligge dig ned på en seng på arbejdet 
Det var også derfor jeg skrev, kommunen havde regnet med jeg kunne arbejde 9-12 timer om ugen, jeg sagde da bare "okay" men jeg kunne faktisk ikke engang 3 timer, jeg havde en effektivt arbejdstid på ca 45 - 60 min per uge, hvor jeg så også var død bagefter..
Du skal huske at pauser, hvil, ueffektivt arbejdstid, alt sammen skal trækkes fra, for at du og kommunen kan finde den rigtige effektive arbejdstid, der passer til dig...
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 23:39   #15
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
pyha jeg får helt gys, jeg går og venter på den pokkers arbejdsprøvning, men reva har sagt nej til at ha mig, fordi jeg ikke vil kunne være på deres værksteder, pga skånebehovene.. har ventet 4½ måned på at reva så skal finde relevant sted til mig, men det lyder sgu da nærmest som om de ikke aner deres levende råd

Jeg frygter også meget det med at kunne sige fra når jeg ikke kan mere, for ÆV hvor er jeg en klovn til at bide i mig

Bananen... hvad blev du arbejdsprøvet i, hvis jeg må spørge?



Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 00:26   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det vigtigste er at din arbejdsprøvning ikke ender med at blive underkendt.. så jeg ville nok holde ud, og lægge mig på en madras og hvile på reva tiden ud...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 12:27   #17
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Fibro
Jeg har vist skrevet en del om mit arbejds h.e.l.v.e.d.e så du får lige en kort  Jeg har dårlig ryg, mange smerter, 24 timer i døgnet, jeg kravlede op til kommunen i 2010, og sagde nu kunne jeg ikke klare den længere, kom ud i en Irma, 13 ugers arbejdsprøvning (flyttede småting den ene vej og så den anden vej, pressede pap, o.s.v) kommunen havde sat mig til 9-12 timer per uge, jeg startede, med 2 timer hver anden dag, de blev ved med at sige jeg skulle stige, jeg sagde "ja" men måtte jo melde mig syg, når jeg havde mange smerter, og det blev pænt værre for hver dag, efter et møde med min arbejdsgiver, samt anden aktør, blev det afbrudt i 10 uge, anden aktør fortalte hvad der var blevet talt om på mødet, til kommunen, samt fortalte at de 3 timer jeg havde været gennemsnit på arbejde, der var min effektive arbejdstid på ialt 45-60 min per uge.. Så min arbejdsprøvning viser NUL arbejdsevne.. Man skal bare huske at skrive sin hverdag ned, når man kommer i arbejdsprøvning, jo mere, jo bedre, og helst i 24 timer..
Nu venter jeg på kommunen får opdateret RP, og så bliver den sendt til pensionsævlet 
Jeg lagde hurtig mærke til, herinde, at når man er i arbejdsprøvning, så skal man huske ikke at lade sig afbryde efter 5-6 uge, for man bliver bare ramt af kommunen bruger den med, de ikke har nok til at vurdere på, det begyndte man også med mig, men jeg fortsatte til jeg ikke kunne mere, selvom det var fristende at stoppe lang tid før.. Og det jeg glad for i dag..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:25   #18
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
pyha, sikke et ******* du måtte igennem, at blive ved og ved, selvom din krop for længst havde sagt fra... det er sgu så urimeligt, at folk skal presses så langt ud, før det bliver accepteret at man ikke har mere i sig at byde på..

TAK for din fortælling, det var sødt af dig at dele den igen

Håber du kommer igennem nåleøjet snart i dette år ...og pyha hvor jeg håber jeg gør det samme, selvom jeg har det famøse prøvning hængende foran mig endnu

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 01:52   #19
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja for det ikke skal være lyv, så ringede SB fra JC og startede med at undskylde fordi hun ikke var kommet så langt, derefter spurgte om en masse fra 2005  Jeg blev faktisk afbrudt den 28-03 fra arbejdsprøvningen og der intet sket i nu, nu ved jeg som sagt ikke hvor lang tid der plejer at gå, men fibro hvis du skal havde din igennem dette år så skulle du måske finde et sted selv 
Jeg prøvede også selv at finde steder jeg kunne være, hvor jeg skulle lave mindst muligt, for kan ikke en skid, uden den står på 100 x mange smerter 
Men held og lykke til, både Fibro og ette74 jeg lidt glad for, jeg har mit h.e.l.v.e.d.e overstået.. Men glem dem der er rundt om jer i arbejdsprøvningen, de vil alligevel ikke forstå jer, om I så brugte 100 år på at forklare jeres alm hverdag.. Det gør også det nemmere for jer når i skulle gå hjem før tid eller bryder sammen 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 12:11   #20
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
ihh, det er simpethen så ringe, at der skal gå månedsvis hver gang der skal ske noget og hver gang de så bagefter skal tage stilling til, hvad så nu...

Jeg ved ikke, hvordan jeg lige skal kunne finde et sted selv, for jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal kunne lave... gik fra meget let 20 timers kontorhjælp, smerterne sidder i hele min krop, kan ikke sidde ved computer, ensartet arbejde, løfte, bære, skubbe, kan ikke stå og gå ret meget, kan ikke noget, hvor jeg skal bruge mit hoved det mindste.. skal kunne ligge også.. hukser ikke engang alle skåne behovene nu her, men det er jo vigtigt de alle indfries, så de ikke efter endt prøvning siger, at vi lige må prøve med ny, hvor det hele respekteres...

gad vide, hvad de gør, hvis de ikke kan finde et sted?

Ja, jeg kommer virkelig ud i en udfordring med mig selv, når jeg skal sige fra på, at nu klarer jeg ikke mere.. for jeg ved jeg får det svært, når de ord skal siges kort efter jeg er begyndt på arbejdet..

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe kandet dog blive ved??? Lund65 Din historie 5 08-05-2010 10:18
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension