K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2012, 14:47   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Derfor kan man ikke anbefale dagbogen for ofte, den kan virkelig være guld værd - specielt for alle dem der tager medicin.

Men klart at nogen sagsbehandlere ikke rigtig orker at tage stilling til det med dagbøger, for så kan de ikke drive klienterne rundt i manegen........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 16:05   #22
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Lige et spørgsmål:
Er det sagsbehandleren ,jobkonsulenten eller den eksterne jobkonsulent der skal
Have dagbogen?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 15-07-2012 kl. 16:06. Årsag: Stavefejl
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 16:40   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Lige et spørgsmål:
Er det sagsbehandleren ,jobkonsulenten eller den eksterne jobkonsulent der skal
Have dagbogen?
Meget gerne dem allesammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 16:47   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det der også er det smarte ved dagbogen er, at man kan danne overblik over hvad man evt tager af medicin, for rigtig mange kommer ud i at skulle tage mere medicin end aftalt med lægen. Dette faktum gør også, at kommunen/lægen kan konkludere om man er på vej ud på et skråplan rent medicinsk, og om klienten/patienten er for presset smertemæssigt i deres iver for, at gøre arbejdsprøvningen så god som muligt.....

Øger man medicinforbruget, har man overskredet grænsen for, hvad kroppen reelt kan holde til. Dette kan vise sig i form af flere timer end man ellers ville kunne have klaret.

Har man ikke lavet dagbog over dette, kan det give bagslag i form af man lander på et urealistisk timetal. Og der bliver man hængende!!!
Nemlig et rigtig vigtig point du har
medicinforbruget er en meget vigtig faktor i en arbejdsprøvning
når jeg skal i arbejdsprøvnig bliver hver en pille skrevet ned jeg tager
for kommer helt sikkert til Øge mit, også smertestillende som jeg ellers kan undvære når jeg selv kan prioritere mine ressourcer
samt PN medicin ryger i vejret med det samme eller efter få dage
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 16:48   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men klart at nogen sagsbehandlere ikke rigtig orker at tage stilling til det med dagbøger, for så kan de ikke drive klienterne rundt i manegen........
Det er jo lige præcis det, der er pointen i det her "spil".

Jeg skrev dagbog 24-7, på den måde kunne sb og konsulent se, at jeg tog mere medicin, at jeg alligevel måtte lægge mig flere gange om dagen (rygsmerter), at jeg vågnede alt for tidligt om morgenen p.g.a. rygsmerter.

Alle disse ting havde jeg jo tidligere gjort sb opmærksom på, mundtligt, at det var sådan mit liv var i forb. med aktivering/praktik/arb.prøvning, men når først det ligger i sagen på skrift, så kan de ikke længere lukke øjnene for det.

Og ja, det er sejt, at skrive dagbog hver dag, samtidig med, at man presses i en arb.prøvning.

Midt i mit forløb var jeg træt af, at skrive dagbog, det hang mig bare ud af halsen, så jeg lod være i et par dage og skrev efterfølgende i dagbogen, at jeg ikke havde skrevet noget i de dage, men skrev så nogle får stikord om hvordan dagene havde været.

Da jeg så konsulentens rapport glædede jeg mig over, at jeg havde skrevet så udførlig dagbog, for det var meget tydeligt, at han havde læst den.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at min dagbog gjorde konsulentens job lidt lettere og, at jeg ved at skrive dagbog fik indflydelse på konsulentens rapport.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 17:34   #26
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Question

pyha, bliver i kort øjeblik nærmest lettet over at smertelindrende medicin ingen effekt havde på mig, så når jeg starter arbejdsprøvning på tirsdag på revacenter, kan de da ihvertfald ikke bede mig øge dosis! Det må være fælt, når nogen har forsøgt at presse jer til at tage mere, hvad pokker bilder de sig dog ind

æv, den pokkers dagbog...gruer allerede for at skulle skrive i den..

ved nogen, hvad punktet omstillingsevne i en arbejdsprøvning skal afdække? uhhh jeg er SÅ nervøs!!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 19:33   #27
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Nu jeg læst en del om arbejdsprøvninger og selv været 1 igennem, jeg undre mig hvordan man kan lade være med at skrive noget. Jeg tænker hvordan skal kommunen vide hvordan den enkelte i arbejdsprøvningen har det 
Hvis jeg ikke havde skrevet noget, og bare fortalt jeg kravlede hjem nogen dage, tog taxaer 500 meter, fordi kroppen havde låst sig o.s.v så havde kommunen sgu ikk troet på mig, nu kunne jeg bevise det, ved alt det jeg havde skrevet ned, samt taxa kvitteringer som bakkede det op.
Hvis kommunen vil gøre en arbejdsprøvning ugyldig, så kan man da godt hjælpe dem, ved ikke at skrive noget, for det der ikke står nogle steder, det har det jo med at forsvinde nemmere.. Jeg tager hatten af for dem der stoler på deres kommune, jeg gør selv langt fra 
Held og lykke til jer, der snart skal en igennem, er meget glad for min er overstået 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 23:32   #28
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Tak Bananen, gys hvor jeg også håber det kommer til at gå fint... 7-9-13 er jeg hidtil blevet behandlet fint nok af kommunen, min tidligere sagsbehandler fra sygedagpenge afd kunne jeg ikke lide, hun var så utroligt sløv i betrækket og hun fik en klage... da jeg kom på kontant, fik jeg den sødeste jeg kunne ønske mig, tingene er forsat gået meget langsomt, men SÅ sød og forstående, og hun vil gerne ha mig igennem til en pension heldigvis. Folk bag hende har bare spændt lidt ben, men nu kom den arbejdsevne vurdering så endelig på benene på et revacenter, og hende jeg talte med ved mødet på kommunen, virkede også rigtigt sød og forstående og skal være min kontaktperson, samt hende der skal skrive de endelige papirer. Hun har fundet nogle lette funktioner til mig, og sagde de nok skulle få lært mig at sige til når jeg ikke kunne mere, har tendens til at bide tænderne for meget sammen og overskride min smertegrænse nemlig.

Alt i alt, håber jeg det sidste her som sagt forløber uden knas på linjen og jeg endelig kan komme i mål i dette år, for HOLD da op, hvor jeg bare trænger for vildt til ro nu.

Jeg kunne godt tænke mig at høre... når I skriver ned, hvad I har lavet, hvor længe og hvordan det gik osv... og der så er et stykke tid mellem det tidspunkt og det næste I har skrevet om... skal man ikke redegøre for det hul, altså hvad man så har lavet der imellem de to ting ? Forstår I ?

Skriver I det på computer når I kommer hjem, eller havde I en lille bog med jer hele tiden eller hvordan?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 08:09   #29
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hold da op de sagsbehandler må ikke have så meget og se til

det skulle da meget gerne være stedet i samarbejde med ens sagsbehandler som skal belyse ens arbejdsevne.

har du så også selv udfyldt din ressourceprofil


Jeg har selv skrevet meget i min ressourceprofil, har selv udfyldt alle punkter under borgerens kommentar.. sååå tja det kan man vel godt sige;O)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 10:09   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Skriver I det på computer når I kommer hjem, eller havde I en lille bog med jer hele tiden eller hvordan?

Fibro
Nogle gange lavede jeg lidt notater i løbet af dagen, men ikke altid, og så skrev jeg det på pc'en om aftenen.

Nogle gange kunne jeg ikke huske hvad jeg havde lavet hvornår, men så startede jeg med, at skrive det jeg kunne huske, og så kom resten lidt efter lidt frem i hukommelsen.

Jeg skrev min dagbog på nogenlunde samme måde som i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg syntes ikke, at der var nogle huller, som jeg ikke redegjorde for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension