K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2011, 10:50   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kunne evt be om skriftlig svar på, hvad I gør hvis du får afslag på fleks, for der er jo flere forlængelsmuligheder på sygedagpenge, som KAN bruges i forlængelse af hinanden.
Feks (tror det er stk 2)39 uger til yderliger afklaring og derefter stk. 4; fleks eller pension 24uger.

VH Popiae
Jeg har været forlænget efter stk 2 - den med de 39 uger. Og derefter med 2x52 uger (husker ikke lige stk. numrene )

Og netop som jeg starter tråden med at skrive, stod det FØRST imellem kontanthjælp ELLER 27.1.4 afhængig af mine lægepapirer og kommunens vurdering. Og til vores møde, hvor vi snakkede om disse ting nævnte jeg selv ymer§...

Men hun skriver i konklusionen:
"Den påtænkte afprøvning vurderes at kunne ske via forløb på Arbejdsmarkedcenter (REVA). Afprøvningsforløbet vurderes at blive længerevarende, hvorfor der ikke vurderes yderligere forlængningsmuligheder efter sygedagpengeloven § 27 stk 1"

Og jeg ved at forløbene på REVA varer ca 13 uger! Det er da ikke længerevarende? Det er vel "normalt" - om man så kan klare tiden eller ej! Og i så fald vil jeg jo kunne forlænges efter 27.1.4 - afklaring mod fleks eller fp!

Det jeg så "HÅBER" er min redning er jo, at der står under afklaring er

"En afprøvning af dit funktionsniveau i arb.mæssig sammenhæng mhp en beskrivelse af, om og hvordan din rest arb.evne kan udnyttes i arbejde på fleksjobvilkår. Herunder afklaring af realistisk timeantal, under hensyntagen til psykiatrisk begrundede begrænsninger samt øvrige skånehensyn i forhold til eksempelvis arbejdets tilrettelæggelse." - og at de 3 ord er min redning?? Eller??

Tænk at man skal frygte fremtiden på en helt anden måde nu Én ting er at jeg er økonomisk sikret - en anden ting er jeg STADIG ikke føler mig sikker på en skid

Min sb'er har selvfølgelig ferie nu - og frem til den dag jeg skal til forsamtale på REVA - og partshøringen skal afleveres inden weekenden! Grrrrrr

Har I evt nogen idé til hvad og hvordan jeg kan skrive det med evt forlængning af sygedagpenge og evt også få med hvad der skal ske hvis timeantal viser sig at være lave? Og kan jeg lægge det med i parthøring, eller??

Hun har jo til én af vore samtaler fortalt at kommunens nedre grænse for fleks er 12 ½ time. Netop den dag havde jeg ikke optager med.... Og jeg kender én der er flekser fra samme jobcenter på 10 timer!!!

Tak for jeres råd - øv at man skal sidde og være endnu mere forvirret nu
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension