K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2014, 21:00   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
fyret-nedlæggelse af stilling. el omplasering ?

hej alle sammen.

lige et spørgsmål. vi sidder 2. flexjobbere i 18.timers stillinger. med 2/3 dele betalt. hvis vores stillinger bliver nedlagt og vi bliver fyret. er det så ikke en pligt" at kommunen skal finde et nyt job til os når vi er offentligt" ansatte i forvejen. ?? og hedder det så om plaserring. ? og kommer vi så ind på nye" regler el. fortsætter vi på de nuværende gl. regler ???

mvh. Annech.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 21:36   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er uklart hvad du spørger om...

Hvis i er ansat i en kommunal stilling,
har de pligt til at forsøge at omplacere jer (uden at ændre ansættelses brøken),
ellers er det erstatning (jeg fik selv 40.000 på den konto)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 22:21   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej alle sammen.

lige et spørgsmål. vi sidder 2. flexjobbere i 18.timers stillinger. med 2/3 dele betalt. hvis vores stillinger bliver nedlagt og vi bliver fyret. er det så ikke en pligt" at kommunen skal finde et nyt job til os når vi er offentligt" ansatte i forvejen. ?? og hedder det så om plaserring. ? og kommer vi så ind på nye" regler el. fortsætter vi på de nuværende gl. regler ???

mvh. Annech.
Det må være en oplagt sag for din/jeres fagforening - hvad siger ansættelseskontrakter sammenholdt med nuværende lovgivning?

Jeg ville fluks bede om JURIDISKE øjne på situationen.
Har I ingen fagforening, så opsøg en gratis RETSHJÆLP - de kan Googles frem.

Hvis I ikke søger hjælp kan det få afgørende - især økonomisk - indflydelse på jeres fremtid.


PS: husk at svare på DUKH'S undersøgelse om netop DINE oplevelser i mødet med 'Det Offentlige': http://www.k10.dk/showthread.php?t=30781




fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 19:01   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er uklart hvad du spørger om...

Hvis i er ansat i en kommunal stilling,
har de pligt til at forsøge at omplacere jer (uden at ændre ansættelses brøken),
ellers er det erstatning (jeg fik selv 40.000 på den konto)
hej nøgne tær. hvad var grundlaget for din erstatning ? og fandt kommunen et nyt" job til jer ?? eller måtte du sejle i egen sø.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 19:12   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej nøgne tær. hvad var grundlaget for din erstatning ? og fandt kommunen et nyt" job til jer ?? eller måtte du sejle i egen sø.
Erstatningen blev tildelt fordi kommunen(som arbejdsgiver) ikke havde løftet en finger for at omplacere mig, før de varslede min opsigelse (begrundelsen var generelle omstruktureringer)

Først benægtede kommunen (arbejdsgiver) at de havde forpligtigelse til at skaffe mig nyt job.
Da jeg fiskede en ombudsmandsafgørelse frem, der omhandlede en lignende sag, kom sagen forbi overborgmesterens skrivebord og pengene ind på min konto.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension