K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2010, 23:15   #21
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har lidt forskellige kommentarer til de tidligere indlæg:

1. I stedet for at bede din gamle kommune om, at overføre oplysninger til din nye kommune, hvor sagsbehandleren tydeligvis ikke er interesseret i dine gamle oplysninger, synes jeg du selv skal bede om aktindsigt i din gamle kommune.

Og fra den aktindsigt tager du alt hvad der er relevant (f.eks. resultat fra tidligere afprøvninger, lægepapirer m.m.) og afleverer det på kommunen, og du beder selvfølgelig om at få en kvittering på, at de har modtaget det.

Du kan f.eks. gøre det på den måde, at du tager kopi af relevante akter (som beskrevet ovenfor), laver et dokument hvorpå du skriver hvilke dokumenter det er du afleverer (bilag 1: speciallægeerklæring fra reumatolog d. 1/1-2006, bilag 2: speciallægeerklæring fra psykiater d. 26/4-2007), så behøver du kun at få kvittering på denne side, og ikke på samtlige akter.

På dokumentet skriver du, at du ønsker vedlagte akter indføjet i din journal.

2. Kunne du evt. hjælpe din datter ved at aflevere den ene af tvillingerne, måske bare i en periode?

3. Det lyder ganske fornuftigt at starte i den aktivering de har anvist dig, men prøv om du kan undgå at sygemelde dig fra den.
Jeg tror det klogeste er, om du agerer som hvis det var en arb.prøvning. D.v.s. mød op så vidt du overhovedet er i stand til det, men sig fra og gå hjem når din grænse er nået.

Det er bedre at møde op og gå direkte til kontaktpersonen og sige, at du har det rigtig skidt og går hjem igen end at blive hjemme og sygemelde dig.

Skriv dagbog, hvori du benytter smerteskala, her kan du sikkert have gavn af denne side: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

M.h.t. din datters pasningsproblemer er prisen for pasningsgaranti desværre, at man ikke kan sige nej til et pasningstilbud.
Tak for dit svar.

Jeg er nået frem til at jeg selv må bede om de forskellige akter i min sag. Og jeg skal huske på at jeg skal have kvittering for at jeg har afleveret det. Supersmart med den måde du beskriver.

Jeg har selv et barn på 7 år som skal i skole hver morgen, og også her halter det lidt med en sfo plads (og da jeg endnu ikke har fået tilbudt en plads kan det jo få betydning for min aktivering idet jeg gerne må sige nej, fandt jeg ud af) Desuden har jeg svært ved at løfte dem, så i givet fald skal jeg lave en aftale med dagplejen om at de løfter dem ud af klapvogn feks. men det kunne man måske også.

Jeg er spændt på hvad det er for et sted og hvad formålet med min aktivering er. Men ja, jeg samarbejder gerne, dog ikke med mig selv som indsats. Derfor nægter jeg også at passe mine børnebørn som en del af min aktivering.

Jeg kan helt sikkert bruge smerteskalaen og dagbogsformen i mit forløb. Puha man får travlt.
__________________
Jeg kan ikke knækkes - højst bøjes - jeg rejser mig altid igen!
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 07:57   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HanneHeartcore Se meddelelser
Puha man får travlt.
Ja, det er hårdt at være i arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 11:02   #23
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg har også fået foretaget en knoglescintigrafi - og der var faktisk ikke noget på den - der så normalt ud.

Da jeg, for 20 år siden, blev kørt ned og fik piskesmæld, opstod der en lille skævhed omkring nakkehvirvlerne. Den blev på det tidspunkt overset, selv om jeg i flere omgange gjorde opmærksom på, at eller andet var galt. Skævheden viste sig senere at have forplantet sig til hele ryggen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:28   #24
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Jeg har også fået foretaget en knoglescintigrafi - og der var faktisk ikke noget på den - der så normalt ud.

Da jeg, for 20 år siden, blev kørt ned og fik piskesmæld, opstod der en lille skævhed omkring nakkehvirvlerne. Den blev på det tidspunkt overset, selv om jeg i flere omgange gjorde opmærksom på, at eller andet var galt. Skævheden viste sig senere at have forplantet sig til hele ryggen.

Jørgine

Hej Jørgine,

Der kan man bare se, jeg er så naiv at tro at når de siger der ikke er noget, så er der ikke noget. Allerede efter første uheld har jeg haft det underligt i nakken og ved behandlinger hos fysioterapeut kaldte man det dengang at man lige satte nakken på plads igen når jeg var der. Jeg lider uendelig meget af hovedpine og det knækker voldsomt i min nakke bare jeg drejer hovedet. Får jeg massage på ryggen giver det også knæk i min nakke. Jeg er ikke i tvivl om at noget ikke er som det skal være dér.

Jeg vil have din historie in mente når jeg skal til lægen imorgen.
__________________
Jeg kan ikke knækkes - højst bøjes - jeg rejser mig altid igen!
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:33   #25
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Du kan evt. gå ind på www.whiplashforeningen.dk - og www.ptu.dk - og evt. låne bogen "Tag Piskesmæld Alvorligt" af Hanne Holst Rasmussen.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 10-11-2010 kl. 12:36.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:37   #26
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Cirkus aktivering vil ingen ende tage:

Jeg mødte op idag som aftalt på kompetencehuset og ingen vidste hvad jeg skulle der, da slet ikke mig selv. Sagsbehandleren har matchet mig som en 1er i systemet og derfor skal jeg på et job og uddannelseskursus med en masse andre, dét vidste jeg da var helt forkert så jeg protesterer med det stk papir jeg har fra sagsbehandleren fra igår hvor han har skrevet jeg er match 2 og forklarer jeg er syg. Jamen så skulle jeg i hvert fald ikke dukke op kl 9 men kl 10. De farer lidt rundt for at finde en der kan tale kort med mig men da de ingen kan finde mener de så at jeg "er nødt til" at deltage i kurset for match 1ere, for jeg skal jo lave noget nu jeg er der Underviseren på det kursus vil ikke have mig der, så hun hiver mig med ud igen (næsten ikke pinligt) og tilbage hvor jeg kom fra for at de igen igen kan lede efter en der kan tale med mig. De hiver en ud fra et møde som starter med at fortælle mig at det normalt ikke er hende der skal snakke med "sådan en som mig" men hun skal da nok lige tage denne samtale.

Vi bliver enige om at jeg starter op på mandag på det RIGTIGE hold, jeg skal være der dagligt fra 9-13 og der er OBLIGATORISK motion (den slags har min tidligere læge frarådet mig da det forværrer mine smerter). Det er så meningen at jeg hurtigst muligt skal i virksomhedspraktik og der er i byen hvor jeg bor hele to virksomheder som de har aftale med, så det vil jeg se frem til. Damen idag sagde at de RIGTIG GERNE ville have min sag tilsendt fra tidligere kommune idet den jo var meget relevant for mit forløb. Desuden var dagens gode nyhed at sagsbehandleren fra igår fremover IKKE er min sagsbehandler idet jeg nu er match 2. Skønt.

Jeg var der 50 min hvoraf jeg tilbragte de 30 med at vente og blive vist ind og ud på forskellige hold og personer. Jeg er træt, har ondt og er glad for jeg lige har nogen dage til at få det sidste praktiske omkring min søns sfo plads i orden inden det går løs.

Nå ja, så sagde hun idag at fleksjob og pension idag er ord de nærmest ikke må sige mere pga den nye stramme lovgivning.............
__________________
Jeg kan ikke knækkes - højst bøjes - jeg rejser mig altid igen!

Sidst redigeret af HanneHeartcore; 10-11-2010 kl. 12:44.
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:45   #27
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Du kan evt. gå ind på www.whiplashforeningen.dk - og www.ptu.dk - og evt. låne bogen "Tag Piskesmæld Alvorligt" af Hanne Holst Rasmussen.

Jørgine
Tusind tak for al hjælpen, det er virkelig dejligt når man selv føler det hele er håbløst.
__________________
Jeg kan ikke knækkes - højst bøjes - jeg rejser mig altid igen!
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 13:58   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HanneHeartcore Se meddelelser

og der er OBLIGATORISK motion (den slags har min tidligere læge frarådet mig da det forværrer mine smerter).
Kontakt din tidligere læge og få aktindsigt hos denne, så kan du jo håbe på, at det er skrevet i din journal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:58   #29
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ja, jeg vil også sige, at hvis du er diagnostiseret med piskesmæld, og du ved, at motion forværrrer dine smerter og gener, er det ikke der, du skal starte.

Som Vovse skriver, bestil journal-kopier fra din tidligere læge - og håb på, at det er skrevet i journalen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 22:12   #30
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Det slår mig at min gamle læge skrev til min gamle kommune at hun ikke ville anbefale at jeg deltog i aktiveringer, da det ville forværre min tilstand.

Er den skrivelse pludselig ugyldig fordi jeg er flyttet? Eller kan jeg henvise til den?
__________________
Jeg kan ikke knækkes - højst bøjes - jeg rejser mig altid igen!
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension