K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2018, 11:48   #1
Plet1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
Plet1960 er ny på vejen
Mestring af sygdom?

Stadig ny på K10; jeg undre mig over at i mine papirer om min sygedagpengesag vdr. mestring af sygsom står der ; Der vurderes ikke behov for indsats i form af samtale med sygeplejeske på nuværende tidspunkt????
Hvad skal jeg med en sygeplejeske......?
Plet1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2018, 15:28   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Plet1960 Se meddelelser
... Der vurderes ikke behov for indsats i form af samtale med sygeplejeske på nuværende tidspunkt????
Citat:
Hvad skal jeg med en sygeplejeske......?
Ja, de vurderer jo netop at du ikke skal noget med en sygeplejerske.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2018, 22:54   #3
Plet1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
Plet1960 er ny på vejen
Spørgsmålet er rent retorisk, fordi jeg er helt blank indenfor dette system. Jeg ville nægte at en sygeplejerske skulle hjælpe med at mestre min sygdom, der er rigeligt med læger der prøver at hjælpe mig med��
Plet1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 04:02   #4
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Du er meget fåmælet.

Da jeg kom hjem efter hospitalet kom der en sygeplejerske en enkelt gang hjem til mig. Jeg frabad mig dog efterfølgende flere besøg da hun åbenlst var totalt inkompetent, eller bare ikke opgaven moden.

Bare en lille bid:

Når man har med brandsårsofre at gøre (eller strålepatienter som mig) skal man ikke medbringe plastre som klistrer helt ekstremt som gaffa-tape.

Så følger huden med af når det skal hjernes (udover at gøre sindsygt ondt).

Kan godt være hun bare havde en dårlig dag, og ikke havde fået læst på lektien den dag.

Men netop den dag man kommer hjem fra sygehuset, men alligevel har behov for pleje, så skal man bare ikke stille med forkert udstyr vel

Hun lod dog kassen stå da jeg smed hende ud, så nu har jeg et godt udvalg af plastre og sprøjter og andre basisting Fik nok overfuset hende så hun er så bange at hun ikke vil hente sin kasse med grej.

Hvad man skal med en sygeplejerske? Mange mænd drømmer da om at få hjemmebesøg af en sygeplejserske
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 09:45   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
At de skriver det i dine papirer kan handle om dette udspil i sygedagpengeloven vedr. mestring af egen sygdom, hvor kommunerne skal tilbyde kurser i mestring af egen sygdom , hvis det er relevant. se her

http://sundhedsformidling.dk/media/8...27.08.2014.pdf

og du kan roligt regne med at når der i sygedagpengesammenhæng står "tilbud" så er det en af den slags tilbud man ikk kan sige nej til , MEN i dit tilfælde har de ikke fundet det relevant at tilbyde dig kurset på nuværende tidspunkt.

skulle tidspunktet komme hvor de tilbyder dig kurset, så tag det roligt. jeg har været på kurset i lær at takle kroniske smerter, i kommunens regi, og dette efter jeg blev førtidspensionist, og det var meget lærerrigt, samt det var rart at møde ligesindede som kæmper med det samme som en selv.

vh
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 10:18   #6
Plet1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
Plet1960 er ny på vejen
Tak. Jeg har desværre nok hørt for meget om læger i baglokalet og sygeplejersker der tager blodtryk men det andet vil jeg kunne bruge��leg kunne håbe at der også kommet en der hedder;mestring af jobcenter��
Plet1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 10:21   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
mht. til det sidste, joooooo jeg tror NOK lige "en eller to " på jobcentrene kunne ha glæde af sådan et kursus, eller to , eller tre ))
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension