K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2016, 21:30   #11
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Tillykke igen jango! 😊
Førtidspension bliver reduceret, når man (og evt samlever) har andre indtægter over en vis grænse, herunder andre pensioner.

Du kan finde vejledningen her eller på borger.dk.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 00:12   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jango Se meddelelser
Tak skal i have. Lige et par hurtige spørgsmål. Jeg kan nu få afsluttet min arbejdsskade sag og skal have min erhvervsevnetabs erstatning til udbetaling/kapitaliseret. Bliver den mindre fordi jeg er tilkendt FP? Jeg er ret sikker på at FP bliver modregnet i den tjenestemandspension jeg også har. Undskyld hvis jeg fortsætter i denne tråd med nyt emne, men lige nu har jeg overskud og kræfter til at fyre et par hurtige af��
Der var en som engang talte om at man kan forsøge at få så meget som muligt kapitaliseret, da formue ikke modregnes i pensionen. Synes at huske det var Gisne der fortalte om det. Det er da værd at undersøge hvad der bedst kan betale sig.

Jeg mener også at tjenestemandspension modregnes i FT. Den skal ihvertfald oplyses ved beregning af førtidspension på borger.dk
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 03:18   #13
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er rigtigt. Det er kun løbende udbetalinger, der modregnes, ikke formue. Ved dog ikke med éngangsudbetalinger.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 06-06-2016 kl. 03:21.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 06:08   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik min erstatning kapitaliseret, dvs op,til de første 50% af erstatningen udbetales som et skattefrit engangsbeløb og de resternede % udbetales som en månedlig skattepligtig udbetaling.

Fordelen ved kapitalisering er at så bliver man trukket mindre i pensionen ifht hvis man får det hele som løbende udbetaling

P.s vær forberedt på mega lang sagsbehandlings tid hos ASK, selv om det eneste de nu mangler er at udregne den endelige % sats (op til 26 mdr, læste jeg i nyhederne forleden dag), så det er vigtigt at du ringer ofte pg spørger til en dato - jeg havde både en jurist som klagede og klagede til direktøren over sagsbehandlingstiden, samt jeg ringede og rykkede for en dato(til sidst oplyste de faktisk i hvilken periode min sag var sat til behandling) Det gjorde at det "kun" tog ca 15-16 mdr før jeg fik den endelige %sats og så yderligere 3-4 mdr. Med at få det kapitaliseret.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 06-06-2016 kl. 06:14.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 12:26   #15
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Hej ja jeg har læst om flere der har ventet i tæt på to år for få deres endelige afgørelse.
Det er godt nok endnu et "forløb" man så skal igennem oven i de foregående 6 år Utroligt med det papirarbejde i vores land kan tage så mange år at få afklaret. Men jeg er da stadig ovenud lykkelig for tilkendelsen af pensionen og må væbne mig med tålmodighed endnu et laaaaaangt stykke tid. Som i nævner får jeg mest ud af en kapitalisering og har læst på ASK hjemmesiden at 95% vælger denne løsning. Tak igen for jeres som altid gode råd herinde

God sommer
Mvh Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension