K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 16:22   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg får mine sygedagpenge forlænget + spg

Hej jeg har lige modtaget brev fra BAN, om at jeg kommer tilbage på sygedagpenge med henblik på forlængelse med arbejdsprøvning på 39 uger.

Nu har jeg så været på kontanthjælp de sidste 9 måneder, og arbejdsprøvningen er VED at blive iværksat.

Gælder de 39 uger så fra, da jeg fik taget min SDP, eller fra dags dato?

Fordi hvis det er fra da jeg fik taget min SDP; så rammer jeg allerede varighedsbegrænsningen på de 39 uger om 2 måneder, og så lang tid ventetid er der ca på at komme på forrevalidering.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 16:51   #2
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
I fortolkninger til § 27 stk. 1 nr. 2 står der, at der ikke er mulighed for at se bort fra ventetid fx ventetid på arbejdsprøvning el.lign., når denne forlængelsesbestemmelse anvendelse. Hvis et afslag på forlængelse er blevet anket, og personen senere får medhold i, at sygedagpengene kan forlænges, beregnes 39-ugers periode fra tidspunktet for standsning af sygedagpengene, og ikke på tidspunktet for ankeinstansens afgørelse.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 17:17   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hmm. Har lige regnet paa det. Fra d 1. Har jeg ramt 39 uger. Og har lige modtagetbrevet idag om atjeg kan komme tilbage paa sdp. ? Fik taget mine sdp 01 august 12. Jeg har allerede naaet de 39 uger

Det er jo mega lamt det her. Jeg kan jo ikke forlaenges 2 gange paa den samme paragraf??

BAN har skrevet

VI har ved denne afgørelse ikke taget stilling til, hvor lang tid udbetalingen af sygedagpenge skal genoptages.
Det afhænger af sagens videre forløb, som vi ikke er bekendte med. Udbetalingen efter Paragraf 27 stk 1 nr 2 kan højst forlænges i 39 uger. Hvis du ved udløbet fortsat er berettiget til sygedagpenge, skal kommunen tage stilling til, om der er andre forlængelsesmuligheder.

- Jeg er ikke blevet arbejdsprøvet i de 39 uger jeg har modtaget kontanthjælp.

Men jeg kan jo ikke forlænges på samme paragraf 2 gange.

Skal jeg ringe til BAN på mandag, og bede dem om at forholde sig til problemstillingen?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 10:52   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Er der nogen som ved noget omkring forlaengelse af sdp, paa den samme paragraf? Er det muligt?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 13:41   #5
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
I fortolkninger til § 27 stk. 1 nr. 2 står der, at der ikke er mulighed for at se bort fra ventetid fx ventetid på arbejdsprøvning el.lign., når denne forlængelsesbestemmelse anvendelse. Hvis et afslag på forlængelse er blevet anket, og personen senere får medhold i, at sygedagpengene kan forlænges, beregnes 39-ugers periode fra tidspunktet for standsning af sygedagpengene, og ikke på tidspunktet for ankeinstansens afgørelse.
Det er jo absurd. Afklaringsforløbet er jo ophørt i perioden efter sygedagpengestoppet, for folk der ikke kan få kontanthjælp.

Sidst redigeret af Tazoom; 28-04-2013 kl. 13:49.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De har taget mine sygedagpenge wesse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 10-07-2013 22:06
Sygedagpenge forlænget op til 2x52 uger - SPØRGSMÅL søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-09-2012 17:27
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
hvornår skal man søge for at få forlænget sine sygedagpenge. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-09-2008 09:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension