K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2019, 08:31   #271
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Myndighedernes snagen i privatlivet fører til den adfærdsregulerende kontrolstat

https://www.berlingske.dk/samfund/fo...ZwvVuq2Q1GWNoE

Filosof og forsker Mads Vestergaard fra Københavns Universitet frygter, at myndighedernes digitale snagen vil udvikle Danmark til en kontrolstat, hvor borgere adfærdsregulerer sig selv i angst for, at myndighederne ud fra algoritmers vurdering fjerner børn, understøttelse eller menneskelighed.

Han mener, at det haster med at indføre en digital grundlov, der sikrer borgeres retsstilling i forhold til myndighederne.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-07-2019, 00:51   #272
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skatteminister: Skat skal have adgang til private hjem - uden dommerkendelse

http://www.lokalavisen.dk/nyheder/re...se-832988.html

Skatteminister Karsten Lauritzen er kommet med et nyt lovforslag, som er blevet sendt i høring. Flere og flere virksomheder drives nemlig fra private hjem, og derfor vil ministeren have bedre mulighed for Skat for at kontrollere de regnskabsoplysninger, som virksomhederne indberetter. Med andre ord skal Skat kunne komme ind i hjemmene uden en dommerkendelse.

Det skriver Ritzau.

Det lovforslag er man i den juridiske tænketank Justitia meget bekymrede over.
Lovforslaget vil nemlig give Skat adgang til hjemmet uden retskendelsen, som for eksempel politiet stadig skal benytte.
"Selvfølgelig har vi som samfund en interesse i, at Skat kan kontrollere. Problemet her er, at Skat får en meget vid adgang til at gå ind i private hjem," siger Mette Juul til Ritzau.

"Skat får altså adgang til at gå ind i folks hjem i de tilfælde, hvor man driver sin virksomhed hjemmefra og har virksomhedens aktiver i hjemmet."

Da Karsten Lauritzen tiltrådte som skatteminister var en af hans første gerninger at afskaffe Skats mulighed for at komme på uanmeldt kontrolbesøg i folks private haver.

Også derfor undrer det nye forslag Justitia.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-11-2019, 21:10   #273
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi lever i et stikkersamfund - og børn bliver ofre

https://ekstrabladet.dk/opinionen/pu...r-ofre/7652912

Tvangsfjernelser optager mig meget som socialrådgiver for nogle af de mest udsatte mødre og børn i Danmark. Tvangsfjernelser har faktisk optaget mig, siden jeg for cirka syv år siden fik øjenene op for en sag, hvor stor set al sund fornuft var ophørt.

Jeg har før været en af dem, der sagde: 'Man tvangsfjerner altså ikke børn i Danmark, uden at der er en alvorlig grund til det'. Men der måtte jeg tro om. Man tvangsfjerner på formodninger, gisninger, mavefornemmelser, elendig forvaltningskultur, normer, økonomisk kassetænkning og stempling af bestemte grupper i samfundet, eksempelvis enlige mødre, forældre, der har siddet eller sidder i fængsel, forældre, der har røget hash eller har drukket alkohol, forældre på offentlig forsørgelse, forældre, der har en psykisk sygdom, forældre, der selv har været anbragt, unge mødre og fædre, forældre med handicappede børn, forældre til børn med skolevægring - og til børn, der generelt mistrives i deres dagstilbud.

Disse forældregrupper er generelt langt mere udsatte i forhold til at få fjernet deres børn.

Vi lever i et stikkersamfund, hvor alle kan anmelde alle – og en børnesag kan begynde hvor som helst og når som helst. Den kan indledes ved, at en voldsramt mor kommer på et krisecenter. Den kan starte ved, at en mor fortæller lidt for meget om sin fortid til en ung og uerfaren sundhedssygeplejerske. Den kan opstå ved, at du som forældre til et handicappet barn ansøger om hjælp i en kommunes børne- og familieafdeling.

Mange vil sige: Hold dig langt væk fra alle de offentlige instanser. Flere og flere med økonomiske midler vælger da også i større og større omfang private jordmødre, private sygeplejersker, private socialrådgivere som jeg selv, når de har brug for hjælp. Der er opstået en generel mistillid til det offentlige, hvor man som forældre er bange for at rette henvendelse, da man godt er klar over risikoen ved netop at 'åbne op' for en sag. Det kan reelt ende med, at ens barn eller børn bliver tvangsfjernet. Og ser man på statistikkerne, tegner der sig et klart billede – Danmark er tvangsfjernelsesivrig. Antallet af børn, der bliver tvangsfjernet, er steget voldsomt fra 80'erne, da jeg var barn, og til nu.

I 1980’erne var tvangsfjernelser nærmest et ukendt fænomen, som kun to pct. af alle anbragte børn oplevede. Men i første kvartal af 2018, som er de nyeste tal fra Danmarks Statistik, var der 13.924 anbragte børn, og af dem var 2.646 tvangsfjernede. Det svarer til 19 pct. af alle anbragte børn. Dertil skal det siges, at fordi der står frivillig anbringelse, så betyder det ikke en frivillig anbringelse. Mange forældre oplever det mere som frivillig tvang – altså, hvis du ikke går med til en frivillig anbringelse, så bliver det bare til en tvang.

Det er ikke blot 14.000 børn, der er ramt af at være anbragt – der er til de 14.000 børn også forældre, bedsteforældre og søskende, onkler, mostre, kusiner og fætre. Det er mange hundrede tusind danske familier, der er ramt af disse anbringelser.

Socialdemokratiet med Mette Frederiksen i spidsen har fremlagt de næste fire års anbringelsespolitik: Flere børn skal anbringes. De har endda sat tal på – hele 50.000 flere børn skal anbringes og flere skal tvangsbortadopteres. Chock, siger jeg bare – specielt når man ved, at der er fejl i over 90 procent af de børnesager, som Ankestyrelsen har eftergået i eksempelvis Københavns Kommune i 2018.

Anbringelsesområdet koster samfundet mere end et tocifret millardbeløb om året. Men hvad går de milliarder egentlig til? Går de til børnene, familierne og til at forebygge? Eller går de til at vedligeholde en industri, der kan sammenlignes med en hvilken som helst anden industri, der omsætter penge for en vare – her er varen blot børn, der bliver indsamlet af kommunen?

Staten og kommunerne skal holde nallerne væk fra vores ret til at være forældre. Stat og kommune skal afholde sig fra at begå overgreb mod hunredetusinder familier her i Danmark. Og at S på baggrund af en spinkel og ikke valid undersøgelse af 160 børn i foreningen TUBA, der hjælper børn af alkoholikere, lige pludselig skal bruge dem i et valgspin om, at flere børn skal tvangsfjernes, er usmageligt. At man stiller unge spørgsmålet, 'ville du hellere have været anbragt' til børn, der ikke har en anelse om, hvad det ville sige, og hvad det havde medført, hvis de var blevet anbragt, er lodret forkert.

Der er mange interesser på spil i det her game. Og det er desværre ofte de svageste familier og børn, der bliver ofre i det – de bliver misbrugt af dem, der vil lukrere på børn, der ryger ind i systemet.

Når jeg taler om de her børn, der bliver tvangsfjernet på et alt for løst og fejlagtigt grundlag, da vil jeg med det samme skynde mig at sige, at jeg på ingen vis er imod, at et barn kan blive anbragt udenfor hjemmet ved tvang, hvis barnet er udsat for massivt omsorgssvigt, overgreb, misbrug, vanrøgt mv – men det er slet ikke de sager, vi taler om.

Jeg gad egentlig godt vide, hvor mange børn S har tænkt sig at fjerne og fra hvem. For i Danmark er kulturen jo, at vi drikker alkohol. Hvad med alle de børn, der vokser op nord for København med rige forældre på kokain og alkohol og med filippinske barnepiger, der ikke taler sproget – skal de også tvangsfjernes – hvem er det, vi taler om, Mette Frederiksen og Pernille Rosenkrantz.-Theil?

Jeg retter en kritik mod alle de partier, der her i valgkampen ikke retter et eneste blik på dette her område. Det koster samfundet. Det er en af de dyreste poster årligt, men som også rammer og skader mange familier. Det er så tabubelagt, at ingen tør tale om det. Men lad os tale om det – og kom nu med en politisk udmelding. Især savner jeg den fra venstrefløjspartierne, der jo skal danne regering med Socialdemokratiet efter valget, hvis det går som man spår. Så hvordan forholder Enhedslisten, Alternativet og SF sig til at danne regering med en statsminister, der vil være børnenes – når det omfatter, at hun vil fjerne flere børn?

Svar udbedes, tak – også på vegne af de flere hunderede tusinder berørte familier, der skal sætte deres kryds her den 5. juni 2019.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-11-2019, 12:54   #274
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hobby-fotos koster Torben sygedagpengene. Anonym anmeldelse

https://fagbladet3f.dk/artikel/hobby...-ChOc3IQNQQkY0

En anonym henvendelse om, at den sygemeldte Torben Hedegaard sælger fotos via sin Facebookside, har fået kommunen til øjeblikkeligt at lukke for kassen og melde ham rask.


https://www.facebook.com/fagbladet3F...ref=nf&__xts__[0]=68.ARC8Zg2aFgLfJihXckA5LqAhipoflbg-BNVsXlssgKCMuDHWDf5HIciiBssR6LH2V0cLek2CiIzfXPBsHs n-K0NMDYpdoE3T3xGHqKTt_sWgs9EtIe2GJcw8GvykxyQHBJf0nU rl06KPhAFR0bp625swySSwiaPypOZ-2VQeeLJGEUht1PgbpJ6HeqOHY0x2vyZFj7_6hdv32g4kAIOnJ8 8O5mAWuKEiWeapW-3D24g9bUBgo0-_DAXY0aHzwoQb1hR3fttrhBkXj_tBXaUhEYZqgmju519kiKbrY 83q0jOzdLvSfnluvqHgQ7sDyBLpU_Y85pKFUQAjd3RBdm1Jy19 t2ZGueakofWOl3h_Ijrv5Xu0xmX0Jy9Dakns

Direktøren siger at kommunen overholder loven

https://fagbladet3f.dk/artikel/thist...-foelger-loven

Kommunerne bruger falske Facebook profiler

https://www.information.dk/indland/2...ange-bedragere



Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-11-2019 kl. 13:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-11-2019, 21:43   #275
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Er der en voksen VENSTRE-politiker der kan hjælpe med forståelsen?

Først vedtager man ved lov, at SKAT ikke må betræde borgernes haver, uden dommerkendelse, hvis SKAT ser renoveringer, evt polske biler ved fortovet etc.

Flertal klar til at stoppe Skats besøg i folks haver

https://www.dr.dk/nyheder/politik/fl...-i-folks-haver

Skatteminister sætter klud i halsen på sladretjeneste
https://www.information.dk/telegram/...sladretjeneste

God Venstre-politik med retssikkerhed, så SKAT må ikke mere forstyrre, betræde vores haver, uden dommerkendelse, når vi bygger eller får renoveret vores villaer. Konservative er også ganske tilfredse med håndhævelsen af vores retssikkerhed.

Vi er stolte af, vi er med til at vippe Skat ud af folks private baghaver, hvor de i øvrigt aldrig har haft noget at gøre uden dommerkendelser, siger Brian Mikkelsen. Tidliger Konservative

Skatteminister: Skat skal have adgang til private hjem - uden dommerkendelse
https://www.lokalavisen.dk/nyheder/r...wSzIK8aNyHZPiY

Er der en klog VENSTRE-politiker der kan hjælpe med forståelsen? Først vedtager man ved lov, at SKAT ikke må betræde borgernes haver, uden dommerkendelse, hvis SKAT ser renoveringer etc.

Nu vil VENSTRE have fri adgang til selvstændiges hjem, hvor de driver virksomhed, uden dommerkendelse.


SPØRGSMÅL: Hvordan kommer SKAT ind i hjemmet, uden dommerkendelse, når de ved lov er forbudt at betræde ens have, uden dommerkendelse?

Med venlig hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 18-11-2019 kl. 21:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-11-2019, 10:28   #276
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Anonym anmeldelse, med eller uden billeder, fotodokumentation?

Anmeld din nabo, med eller uden fotodokumentation?

https://www.borger.dk/Handlingsside?...2-73c7ca53bfae

https://www.dr.dk/nyheder/indland/my...FiTMlw7B26jKJg

"Myndigheder opfordrer til ulovligt at fotografere naboen
Offentlig hjemmeside opfordrer folk til at sende billeder ind af naboen, hvis de mener, det kan dokumentere, at naboen snyder det offentlige. Men det er ulovligt.
"

Information oplyser:
https://www.information.dk/debat/201...n-underdanmark

“"Lovgivningen på området siger, at der ikke skal føres egentligt bevis i den slags sager. Det sociale bedrageri skal blot sandsynliggøres – over for kontrolgruppen selv – som selv har foretaget vurderingen. Dette sker og er sket med både tidligere beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksens (V) og den nuværende, Mette Frederiksens (S), fulde og ubetingede opbakning”".

2013

Da overvågning i Danmark startede med mulighed for at anmelde sine medborgere anonymt, blev anmelderen opfordret til at medsende fotografier, billeder af den man anmeldte. Via adskillige brevvekslinger blev teksten ændre nogle gange. Med hjælp fra DR P1 “Orientering” Jesper Tynell fik jeg ændre teksten, som i dag stadig opfordre til at kunne indsende Bilag, dog uden at “Billede” og “Fotografier” er nævnt.


2013

"Vedhæft evt. billeder eller andet, der kan dokumentere din mistanke om snyd

eller

2014

Du kan vedhæfte billeder eller andre former for dokumentation for, at der bliver snydt med en af Udbetaling Danmarks ydelser.
Du skal vælge knappen “Vælg dokumentation” for at tilføje dokumentation.
Du kan vedhæfte op til 10 filer. De må højst fylde 4 MB pr. stk., og du kan vedhæfte op til 10 MB i alt.


Opfordringen til at indsende fotodokumentation blev revideret nogle gange, men hovedformålet var fotodokumentation af dem man havde mistanke til. Oftes enlige mødre.

Denne ulovlige opfordring fik jeg personligt stoppet ved borger.dk, Udbetaling Danmark, ATP samt Digitaliseringsstyrelsen


https://www.borger.dk/Handlingsside?...2-73c7ca53bfae

Bilag 2019

Vedhæft bilag
Du har nu mulighed for at vedhæfte bilag til dit selvbetjeningsforløb.
Vælg fil(er)

Bilag

mit første brev til borger.dk


Kære Borger.dk

AKTINDSIGT. Hvor jeg forventer svar inden 10 kalenderdage iflg Retssikkerhedsloven.

I forbindelse med udfyldelse af skema til anonym anmeldelse, af formodet og sandsynliggjort socialt bedrageri, opfordre Borger.dk borgeren til at medsende foto-dokumentation. En metode, som tidligere STASI også brugte imod sin befolkning.

Citat:
"Du kan vedhæfte billeder eller andre former for dokumentation for, at der bliver snydt med en af Udbetaling Danmarks ydelser.
Du skal vælge knappen “Vælg dokumentation” for at tilføje dokumentation.
Du kan vedhæfte op til 10 filer. De må højst fylde 4 MB pr. stk., og du kan vedhæfte op til 10 MB i alt
."
Citat slut.

Her beder jeg Borger.dk om hjælp til denne ansøgning om aktindsigt. Da jeg som handicappet, de sidste måneder, har været ude for at embedsmænd egenhændigt har krævet ulovlige og åbenlyse private krav, i min sagsbehandling.

Derfor følgende spørgsmål:

Er det en politisk beslutning at Borger.dk skal opfordre til indsendelse af evt foto-dokumentation i sandsynliggjorte mistanker om socialt bedrageri.? S.U.

Hvis det er en politisk beslutning, må der nødvendigvis også findes en stemmeafgivelse sted. Denne ønsker jeg aktindsigt i, således at jeg, som borger har mulighed for at se hvilke partier og politikere der har besluttet denne opfordring til at borgerne skal gå rundt og tage foto af hinanden, i det offentlige rum. Naturligvis med respekt for straffelovens §264a

Det kan naturligvis ikke være bestyrelsen fra Udbetaling Danmark der har truffet denne beslutning, da bestyrelsen her, ikke alene, består af politikere, men delvis af direktører. Men hvem har så truffet denne beslutning?

Hvis der er en embedsmandsbeslutning må man naturligvis vide, hvem der har besluttet dette og hvilket lovgrundlag der er besluttet efter. Dette ønsker jeg aktindsigt i, hvis det er en embedsmandsbeslutning.

Med venlig hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 19-11-2019 kl. 10:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-11-2019, 22:15   #277
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En håndskrevet anonym anmeldelse = Sygedagpengestop

https://www.facebook.com/tobenhfoto/...type=3&theater

Jeg har valgt at offentliggøre at jeg er blevet anmeldt af en anonym STIKKER.
Da der allerede er snakken i krogene om min situration vælger jeg at holden en pause et stykke tid.
Jeg kan kun sige at stikkeren burde faktisk have meget travlt, da min foto HOBBY kun er en hobby, og det er absolut ikke være end dem der sidder og strikker/syer eller laver andre ting som hobby, hvor meget ser man ikke der bliver lavet som hobby og sælges på markeder og fb grupper, så pas på der ude der er STIKKER der ikke kan tåle at man har en hobby.
Ang markede ja det var jo så min kone der gerne villle prøve om hun kunne sælge nogle billeder.
Jeg kan kun sige følg med i 3F fagbladet næste gang.
TorbenHfoto er sat på pause, håber jeg kan finde STIKKEREN


Ref https://www.a4nu.dk/artikel/stoppede...ewsletter&nb=1

https://fagbladet3f.dk/artikel/df-og...a-borgmesteren

Stoppede Torbens sygedagpenge:
DF og Ø kræver redegørelse fra borgmesteren
Dansk Folkeparti og Enhedslisten kræver nu en hurtig redegørelse fra Thisteds borgmester i sagen om Torben Hedegaard, der fik frataget sine sygedagpenge, fordi han tager hobbyfotos.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-11-2019, 00:36   #278
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Stadig flere anmelder anonymt hinanden for snyd. Det giver bøvl og utryghed

https://www.information.dk/debat/led...omment-1402771

Kun én ud af seks anonyme anmeldelser for socialbedrageri er der hold i. De offentlige kassers glæde er beskeden og de menneskelige omkostninger store. Kan angiveriet overhovedet forsvares – sådan som KL forsøger?

En stikker. Det er en betegnelse med en ond klang i danmarkshistorien. Stikkere var under den nazistiske besættelse de danskere, der til myndighederne angav andre danskere, som illegalt arbejdede for landets frihed. Ordet ’stikker’ skal anvendes med stor varsomhed om forhold i nutiden.

Derfor må det give anledning til løftede øjenbryn, når Danmarks Radio på sin nyhedshjemmeside omtaler »den digitale stikkerlinje på borger.dk«.

Det sker i forbindelse med DR’s dækning af resultaterne af, at danskere igennem de offentlige systemer anonymt kan angive deres medborgere for snyd med sociale ydelser.

Hvor kan man aflevere sin anonyme mistanke?

I en rundspørge, som DR har foretaget blandt landets 98 kommuner oplyser de 70, at de på deres hjemmesider tilbyder en særskilt mulighed for anonymt at anmelde andre for socialt bedrageri. Hertil kommer den landsdækkende mulighed, som udbetaling.dk giver på borger.dk.

De anonyme anmeldelser stiger. Kommunerne modtog i 2017 i alt 2.900 af slagsen. I første halvår 2018 løb de op i 1.600.

Nu kommer noget, der kan overraske nogen: I fem ud af seks tilfælde er der ikke hold i anmeldelsen. Det viser en undersøgelse, som KL, Kommunernes Landsforening, har foretaget. I 2017 førte kun 17 procent af anmeldelserne til myndighedsreaktioner mod de anmeldte. I første halvår 2018 kun 15 procent.

Af det beløb, som kommunerne afslører bedrageri for – i 2017 en halv milliard kr. – står de private anmeldelser kun for syv procent. Resten henter kommunerne ved egen efterforskning eller samkøring af registre.

Det er altså ikke vildt meget, kommunerne får ud af at skulle følge op på borgernes detektivvirksomhed over for hinanden. En kommunal opfølgning, som selvsagt lægger beslag på betydelige administrative kræfter – som tænkeligt kunne være brugt på mere lønsomme formål.

Den manglende lønsomhed af den kommunale opfølgning på de anonyme borgeranmeldelser er årsagen til, at politikere i Københavns Kommune snart skal stemme om at fjerne den såkaldte »snydeknap« på kommunens hjemmeside.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/so...ikke-til-noget

Socialt bedrageri: Fem ud af seks anonyme anmeldelser fører ikke til noget
Alligevel skal kommunerne fortsat have særlige linjer, hvor borgerne kan anmelde hinanden, mener Kommunernes Landsforening.
PRIVAT interesseorganisation

Hilsen Peter

Bilag

https://www.google.dk/search?client=...UvaB_0Q4dUDCAo

Sidst redigeret af phhmw; 20-11-2019 kl. 00:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-11-2019, 09:34   #279
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En konsekvens af anonym anmeldelse

https://www.avisen.dk/charlotte-anme...pRYC27ZamaFDJk

Først efter et opslidende år kom kommunen frem til, at anmeldelsen ikke havde noget på sig

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-11-2019, 09:38   #280
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kontrol af kommunale ydelser

https://www.kl.dk/okonomi-og-adminis...unale-ydelser/

https://www.kl.dk/okonomi-og-adminis...trolindsatsen/

https://www.dr.dk/nyheder/indland/so...I52RHsPuLgmEXI

Socialt bedrageri: Fem ud af seks anonyme anmeldelser fører ikke til noget
Alligevel skal kommunerne fortsat have særlige linjer, hvor borgerne kan anmelde hinanden, mener Kommunernes Landsforening.


https://www.information.dk/debat/led...boevl-utryghed

Stadig flere anmelder anonymt hinanden for snyd. Det giver bøvl og utryghed
Kun én ud af seks anonyme anmeldelser for socialbedrageri er der hold i. De offentlige kassers glæde er beskeden og de menneskelige omkostninger store. Kan angiveriet overhovedet forsvares – sådan som KL forsøger?


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension