K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 20:36   #1
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Førtidspension med kontrol?..

Kære alle K10

Jeg er en ung mand på 36 år der fik en slem arbejdsskade i november 2008
Nu har jeg af Arbejdsskadestyrelsen fået en men grad på 70% jeg blev i januar indstillet til førtidspension.

Nu har jeg så fået tilkendt førtidspension og den er nu sendt til tilkendelses udvalget men i mine papir fra kommunen står der at jeg for en førtidspension med kontrol efter 3år?..

Jeg har nu snakket med Arbejdsskadestyrelsen omkring dette her de skal til at udregne mit erhvervsevnetab her fik jeg af vide at var det en førtidspension med kontrol kunne jeg ikke kapitaliserer de 50% af mit erhvervsevnetab som man kan det ville være noget af mit erhvervsevnetab som ville være fast men også noget som ikke var fast?...

Jeg er meget forvirret kender nogen af jer herinde loven på dette felt og kan hjælpe mig med at forstå det eller er der enten nogen i kommunen der har lavet en fejl eller er det Arbejdsskadestyrelsen der tager fejl? Hende jeg snakkede med der inde var nemlig noget usikker omkring dette

Dette er mit første indlæg tag godt imod mig

Mvh Mikael
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 21:44   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er tilkendt mistet erhversevne 75 procent..og jeg kunne ikke få alle pengene på engang..kun 5o procent..de er skattefri..resten 5o procent er delt ud hver mdr indtil jeg går på pension..det var også en arbejdsulykke

var det det du mente....

ps..jeg mente de 5o procent er kapataliseret..resten delt op til pension
stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 21:49   #3
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Hejsa det var næsten det jeg mente det jeg helt nøjagtig mener at kan Arbejdsskadestyrelsen nægte at udbetale penge også selvom at jeg har over de 50% erhvervsevnetab nu hvor kommunen tilkender førtidspension med kontrol efter de 3år hende i Arbejdsskadestyrelsen sagde at kun ener ikke jeg kan få lov til at kapitalisere nogen af ngne nu når det er førtidspension med en 3 årig kontrol.

Mvh Mikael
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 21:56   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Aha nu tror jeg,at jeg forstod den...du mener at ask ikke vil udbetale til dig fremover da du har førtidspension med kontrol..og de dermed ikke ka vide om du er pensionist efter de 3 år...
det kan jeg desværre ikke svare på...det ville jeg nok kontakte en advokat for,hvis jeg var dig....for at være sikker..nogen byerhar gratis advokat på bibliotek og lign engang ugentlig.
el.bliv hængende her..der kan sagtens komme nogen senere der ved noget..
og velkommen hertil....

stribe førtidspensionst

ps...jeg havde en advokat i min sag og arbejdsgiverens forsikring betalte en del
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 22:41   #5
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Jeg tror at du skal kigge på det link :
http://www.ask.dk/Nyttig%20viden/Inf...alisering.aspx
Damen i Arbejdsskadestyrelsen sagt til dig at:
Det er kun muligt at få kapitaliseret en erstatning, hvis der er truffet endelig afgørelse i en sag. Hvis tilskadekomne har fået en midlertidig afgørelse, kan erstatningen kun udbetales som en løbende ydelse.
Jeg vil fortolke det sådan at du vil få udbetalt en løbende ydelse indtil din fortidspension er permanente. Når pensionen er gjort permanente vil du kunne få udbetale en engangsbeløb på maks 50 % af den erstatning du har fået tildelt.

Som tidligere forslået vil jeg anbefale at du tale med advokatvagten eller kontakte din fagforening for at sikre dig at dine rettigheder bliver varetaget bedste muligt .
Link til advokatvagten listen :
http://advokatsamfundet.dk/BrugForAd...katvagten.aspx
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 22:46   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
PAPDRONNING

ved godt det ikke er min tråd...men tak for den med advokatterne...der er tit nogen der spørger mig er der ikke en vagt i den og den by...så det gemmer jeg...
tak og UNDSKYLD TRÅDSTARTER
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 22:55   #7
Guardian96
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Guardian96 er ny på vejen
Hun sagde til mig at hun godt viste at jeg havde fået et varigt men grad på 70%
Men når nu at kommunen havde tilkendt mig førtidspension med kontrol efter 3 år så mente hun ikke at jeg vil kunne kapitaliserer de 50% selvom at mit erhvervsevnetab vil være et godt stykke over de 50% dertil sagde jeg at min special læge erklæring som ligger til grund for. De 70% mengrad udtaler vi må håbe at pt vil kunne få en bedring af sin alvorlige allergi tilstand men man må forstå at patientens tilstand er kronisk og stationær og der vil ikke kunne forkomme nogen bedring i de næste mange år frem derfor syntes jeg det virker underligt at hun så siger til mig efterfølgende at noget af mit erhvervsevnetab vil være permanent imens noget af det vil være midlertidigt og den del der er permanent vil jeg få udbetalt.

Mvh Mikael
Guardian96 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 23:09   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


jeg synes det lyder lidt underligt...
prøv at finde din tråd frem imorgen igen,da ikke alle er her hver dag..det ku jo være en vidste noget...
er ked af jeg ikke ku være til meget hjælp..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 23:30   #9
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Stribbe du er velkommen

Guardian 96 efter hvad jeg har forstået er erstatningen ikke er afhængigt kun af størrelse af méngraden men også af hvilke type ydelser du overgår til da det er din evner at tjene penge du bliver kompensere for, det er der det bliver svært i din sag når du har få en midlertidig fortidspension . Men jeg er ikke ekspert på det område så det var mit bedst bud.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 01:18   #10
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Lille side bemærkning

Ved ikke om du ved det, men du kan klage over at de har sat kontrol på din pension. De havde sat kontrol på min pension på 2 år og det var jeg bestemt ikke enige i så jeg anket til Ban og fik medhold så de fjernet min kontrol og jeg har nu fået den varig pension, jeg er 30 år.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
100% erhvervsevnetab tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-10-2012 11:22
erhvervsevnetab nielsen17 Alt det andet 3 04-10-2012 17:45
Erhvervsevnetab søsser s Alt det andet 15 19-06-2008 08:33
Erhvervsevnetab T Hansen Dit og Dat 5 18-06-2008 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension