K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 10:26   #41
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Du har sku ret, jeg fandt et link her: http://www.ask.dk/Nyttig%20viden/Inf...198630ED2&_z=z

DVS. dem der har fået en skade efter 2006 vil miste ca. 1 - 2 mill kr, iforehold til os der fik en skade før 2006...
Oven i det, gør de først afgørelsen endelig når man har fået et flex job...

Det er sku noget af en maskre ;-(

Nu kan jeg ikke lige magte at læse det hele igennem engang til.
Men der kom også nye regler 1 Jan 2004, som også forringer en del.

Kan ikke lige helt huske hvor stor forringelse der er, men der hvor den store forskel var, var at fik du tilkendt ftp, fik du mere ud af det hvis du fik skaden før 1 Jan 2004.

Men da jeg i sin tid læste forskellen på de 2 lovgivninger, tænkte jeg straks, godt at jeg fik min skade før 2004 ;-)
Men det er selvfølgelig ikke noget i forehold til 2006 reglerne...


Citat:
Hej Hopper
Først og fremest vil jeg krydse fingre for dig at du bliver visiteret til flexjob,det er jo ikke til at holde ud arbejdsprøvning efter arbejdsprøvning og specialægeerklæringer og dit og dat
Tak skal du have, det er jo en evig kamp, men nu jeg har vundet mine kampe.
Nu skal jeg ud i en endelig arbejdsprøvning som skal vise om det er ftp eller flex...

Jeg kan endelig se en ende på min sag, og jeg forventer at inden udgangen af det her år, er ALT iorden.
Både min sag med ASK og min afklaring gennem kommunen ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 12:17   #42
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Til Arbejdsskadestyrelsen







Vi skal hermed klage over afgørelsen af 7. juli 2011, vedr. tab af erhvervsevne.



Vi mener ikke, at Arbejdsskadestyrelsen har truffet afgørelse i overensstemmelse med vejledningen om tab af erhvervsevne.



Følger man denne, skal der udarbejdes en endelig afgørelse, uden yderligere revision, idet vejledningen beskriver følgende :

Fastsættelse af erstatning for tab af erhvervsevne efter § 17 (skader sket før 1. januar 2006)

Ved Højesterets dom af 22. december 2003 blev praksis ændret. Vi skal herefter konkret vurdere, hvad tilskadekomne ville eller burde kunne tjene, hvis muligheden for et fleksjob ikke forelå.

Der træffes en endelig afgørelse om erhvervsevnetab – også når tilskadekomne modtager ledighedsydelse. Se nedenfor under afsnit 8.9.2.

Vi træffer derfor en endelig afgørelse om erhvervsevnetab ud fra samme vurdering når tilskadekomne modtager ledighedsydelse, som hvis tilskadekomne var kommet i fleksjob. Ledighedsydelsens beløbsmæssige størrelse er således ikke et kriterium, der må indgå i afgørelsen.



8.9.2. Midlertidig / endelig afgørelse efter lovens § 17:

Ankestyrelsen har i PA U-10-04 og PA U-11-04 vurderet, at den erhvervsmæssige situation anses for afklaret, når tilskadekomne er visiteret til fleksjob og modtager ledighedsydelse. Vi træffer derfor altid endelig afgørelse i denne situation.





På denne baggrund mener vi, at der i denne sag bør træffes endelig afgørelse, idet sagen omhandler en skade før 1. januar 2006, - og der er med virkning fra 30. november 2010 tilkendt fleksjob via Jobcenter.

Ja her er den så, det er jo deres egne ord på skrift.

ps. Måske Webmaster kunne bruge den under links arbejdsskader før 1 jan 2006.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 20:45   #43
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Hos ASK. lov respekteres ikke . ASK. arbejder under en skrap politisk og økonomisk censur fra politiker og dansk regering.

Ankestyrelsen hjælper altid ask. ikke borgen .

Beklage men syg og skader borge liver under en åben fængsel .Vores rattighider som borger i Danmark er i fare
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel til jer der modtager midlertidig erstatning for erhvervsevnetab anette1966 Alt det andet 2 07-01-2021 19:57
KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet? Kikkiålborg Alt det andet 4 03-07-2011 20:18
ASK erhvervsevnetab midlertidig Mariba Alt det andet 5 10-03-2011 13:39
Afgørelse om erhvervsevnetab fra Ankestyrelsen Indiansummer Alt det andet 21 03-03-2010 09:31
midlertidig afgørelse fra ask lilleper Alt det andet 1 30-09-2009 17:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension