K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2010, 18:16   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sparkongefre Se meddelelser
hej rose.
min sagsbehandler har lige opdateret min resourseprofil, det tog hende 2 mdr. nu har jeg lige godkendt den. og min sag skal med på udvalgsmøde den 17/3 .
hun skriver i RP. at hun indstiller til pension efter pensionslovens paragraf 19. .
Jeg har gået på sygedagpenge siden 8.måned
Min ledighedsydelse er taget fra mig. ( er anket )

Hej hvorfor har de bare frataget din ledighedsydelse, har de givet dig en særlig begrundelse på hvorfor?

Se lige den her nye principafgørelse fra Ankestyrelsen om fratagelse af ledighedsydelse:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11814

Der nævnes bla. at man ikke skal følges op i sygedagpengeloven, men efter § 12 b i Lov om aktiv socialpolitik - altså når man er sygemeldt.
Og iflg. Lov om socialpolitik vedr. fleksjob, står der at man bevarer ledighedsydelsen, når man er syg. ( § 74 a stk. 5 - se også § 74 nr. 3)

Link til Lov om socialpolitik:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Håber du får medhold i nævnet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 22:46   #32
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg rykker, det er belastende at gå og vente om man får pension eller ej. Så nyde det, nej det kan jeg ikke, jeg tænker på det hver dag og ville ønske at det var overstået. Jeg er ikke pivet og sart, er bare træt ligesom mange af jer andre herinde af at være en sag....

Jeg har også en civil retsag kørende ... nu på 3 år, her har jeg dog en advokat på sagen. Det er imod patientankenævnet..
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 11:50   #33
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
I går sendte jeg en mail til min sagsbehandler omkring tidshorisonten omkring indstilling til min førtidspensions indstilling (han mangler at opdatere resourceprofilen)...
I dag lå der en mail fra hans chef at jeg bliver kontaktet vedrørende behov for samtale og sagen bliver gjort færdig til pensionsnævnet inden udgangen af maj måned 2010..
Så det var en god idé at rykke for et svar, nu ved jeg hvor jeg står og skal ikke tænke hver dag hvornår

Min civile retsag imod patientankenævnet, der skal partnerne tale sammen i telefon møde i april, de forlanger en ny speciallægeerklæring som jeg ikke har måtte få i 1½ og nu hvor jeg har fået en til kommunen, må denne ikke bruges imod patientankenævnet.... De vil selv udpege en speciallæge...
Men min advokat forsøger jo selvfølgelig at fremlægge den jeg har...(hvis han må)...en spændende sag som nu kører på 3 år..
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 12:42   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Rose,

Godt at du fik rykket, sjovt at hans chef svarer når nu vi hele tiden har snakket om at du skulle have fat i ham.

Jeg var til Rheumatolog igår, jeg har heldigvis ikke skyggen af fibromyalgi, men rheumatologen kunne ikke se hvorfor en som mig søger pension, men det er jo arbejdsevnen og livskvaliteten det handler om, det er bare så svært for "normale" at forstå, når man ellers virker "normal". Jeg glæder mig til det bliver mig, jeg går også efter §18.

Nu bliver det nok snart dig, en solskinsdag i maj (det rimer ). Så indtil da kan du koncentrere dig om dig selv og din klage i patient klage nævnet, held og lykke med denne også.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 14:12   #35
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak for detfint rim
Jeg retter lige, det er patientklagenævnets afgørelse...de omstøbte patientforsikringens afgørelse på et punkt, helt hen i vejret, med en begrundelse som ikke passer, heldigvis ligger der beviser for det!..men de vil gerne trække sagen ud og de følger den helt til dørs tror jeg. Jeg ved ikke om de vil indgå et forlig, som min advokat går med til.
Jeg har fået fri proces i procesbevillingsnævnet , men uanset hvad havde jeg taget den i retten.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 14:18   #36
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Vil lige tilføje at man skal kæmpe imod uretfærdighed og sin sag.. Man får det oftest ikke forærende..
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 14:34   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej og slet ikke når man er syg.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 15:24   #38
ikalene
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Indlæg: 23
Styrke: 15
ikalene er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er heller til at finde ud af og løber også rundt i det.

§ 19. Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af

1) en redegørelse for, at arbejdsevnen ikke kan forbedres,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og dennes egen opfattelse af forholdene skal udtrykkelig være anført,

3) den faglige forklaring på, hvorfor pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat,

4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, eller

5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om førtidspension.

Det er også det man kalder for §18.
forvirret ja tak
Hej Ved du eller andre, hvor der står noget om de regler fra beskæftigelsesministeren, som er omtalt i " Stk. 2." ?
ikalene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 21:05   #39
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg har skrevet til min sagsbehandlers chef hvornår min ressourceprofil blev opdateret, så den kunne blive indstillet til pensionsnævnet.

Jeg har så lige været hos en ny sagsbehandler jeg fik tildelt for at det kunne gå hurtigere, min forrige sagsbehandler havde for travlt til at skrive ressourceprofilen (jeg har ventet siden december sidste år) jeg fik af vide af den nye sagsbehandler at lægekonsulenten havde skrevet at alle muligheder var udtømte og jeg ikke kunne bestride et job og det lyder jo meget positivt for en pension for mig.

Men den nye sagsbehandler var meget optaget af, at jeg skulle på en smerteklinik for min egen skyld. Det har jeg talt med min egen læge om og han har ikke iværksat noget, eller sagt at det var en god idé. (han nævnte at der var års ventetid?)

Så er det jeg tænker, at når nu jeg får papirerne til gennemlæsning har det så betydning for min indstilling til pensionsnævnet? Hvis den nye sagsbehandler skriver at hun mener det er en god idé at gå til en smerteklinik.

Der ligger 6 års journaler og man kan jo ikke fjerne den faktiske skade, som jeg fik efter min fejloperation.

Hvis sagsbehandleren har skrevet det i min ressourceprofil, ville i så gøre noget? jeg tænkte på at foreligge det for min egen læge med hans vurdering, han kender mig og har udskrevet masser af smertestillende medicin uden effektiv virkning???

rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 23:14   #40
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, jeg ville vise egen læge dette, evt få ham til at lave journalnotat du kan få opi af, og vedlægge.

notatet skulle således redegøre for hvorfor du IKKE har været henvidst til smerteklinik. Det må vel være lægens afgørelse.

Bl.a reumatologiske afd er der mulighed for tilknytning hvis dette skønnes nødvendigt, men det er selvsagt igen lægens vurdering.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
uendelig ventetid på afgørelse muren65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 18:18
afgørelse ang pension i morgen. henningv Alt det andet 7 13-03-2011 15:12
Revalidering - ventetid på afgørelse? Millou Alt det andet 14 23-06-2010 22:43
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
Ventetid til pension gør borgere syge @PerChr Politik og Samfund 37 27-01-2009 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension