K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 16:40   #81
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Nå ja og i øvrigt gælder min pensionsbegæring, der er ikke love for hvordan man kan søge.
Juristen rådede mig dog til at komme til mødet for at høre hvad den sagsbehandleren egentlig vil...
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 16:42   #82
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mhdesign Se meddelelser
HEJ :0)

DU SKAL KONTAKTE STEEN THORUP V/ ADVOKATFIRMAET bONNOR-LAW
HAN HAR MIN SAG OG KAN HELT SIKKERT HJÆLPE DIG.

SOM KONTANTHJÆLPSMODTAGER ANSØGER DU OM FRI PROCES.

HELD & LYKKE MED DIN SAG

Tusinde tak for navn på advokat, ringer dertil med det samme.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 16:45   #83
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Nå ja og i øvrigt gælder min pensionsbegæring, der er ikke love for hvordan man kan søge.
Juristen rådede mig dog til at komme til mødet for at høre hvad den sagsbehandleren egentlig vil...
Lotte68, der er love for hvordan man søge pension på foreliggende. Man skal skrive under på et bestemt formular.
Hvis du har bare skrevet en begæring, så ja, din sagsbehandler har ret, at den er ugyldig. Desværre.

Jeg forstod altså på dig, at din begæring var netop den formular ( dvs. en ansøgningsskema )

Den ansøgningsskema skal være underskrevet både af dig og af en sagsbehandler. Det gøre man på et møde med sagsbehandleren. Det er også sagsbehandleren som skal uflevere sådan en ansøgningsskema hvis man vil have den udleveret fordi man vil ansøge om pension.

Sidst redigeret af Karo; 29-11-2010 kl. 16:53.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 17:33   #84
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lotte68, der er love for hvordan man søge pension på foreliggende. Man skal skrive under på et bestemt formular.
Hvis du har bare skrevet en begæring, så ja, din sagsbehandler har ret, at den er ugyldig. Desværre.

Jeg forstod altså på dig, at din begæring var netop den formular ( dvs. en ansøgningsskema )

Den ansøgningsskema skal være underskrevet både af dig og af en sagsbehandler. Det gøre man på et møde med sagsbehandleren. Det er også sagsbehandleren som skal uflevere sådan en ansøgningsskema hvis man vil have den udleveret fordi man vil ansøge om pension.

Hmm, det lyder underligt eftersom advokaten netop har sagt til mig, at min ansøgning er gyldig ligegyldigt om det er en jeg selv har skrevet.
Den er altså juridisk gyldig fra den dag jeg har begæret om pension efter paragraf 17.
Det siger de også hos SR-bistand, og hos Borgerrådgiveren.

Da jeg endelig kom til Råd og vejledning for nogle måneder siden, fik jeg netop også at vide at der ikke var nogen formular, men der havde været det, så hvis jeg ville søge efter paragraf 17, så skulle jeg henvende mig mundtligt ved skranken og sige det, eller skrive en ansøgning selv.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 17:49   #85
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis du tænker dig rigtig om Lotte, så kan du der godt forstår, at du skal først give jobcenter/din sagsbehandler lov til at indhente alt foreliggende dokumentation.
Det har du ved ikke skrevet noget om i din begæring ved?

I den ansøgningsformular står der alt om det og meget mere.

Skriv en mail til din sagsbehandler og bede hende om den formular med posten, hurtigst muligt.

På mødet, sagsbehandleren skal også skrive under ( det står i formularen at både dig og sagsbehandler skal skrive under/ den person som modtage formularen fra dig).

Bede sagsbehandler om en kopi af ansøgningen/formularen fordi den formular er dit garanti for, at du har ansøgt om FP, ikke andet dokument.

Jeg har læst mange sager i hvilke kommuner ville ikke udlevere ansøgningsformularen med vilje. Jeg er overbevist om, at det paragraf vedr. pension på foreliggende dokumentationsgrundlag skal snart være helt passe, fordi det svare sig slet ikke økonomisk for kommuner.

SKYND DIG og FÅ DET GJØRT! Fordi den gyldige dato, er den dag sagsbehandler skrive under dvs. modtage din ansøgning.

Sidst redigeret af Karo; 29-11-2010 kl. 18:06.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 18:09   #86
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvis du tænker dig rigtig om Lotte, så kan du der godt forstår, at du skal først give jobcenter/din sagsbehandler lov til at indhente alt foreliggende dokumentation.
Det har du ved ikke skrevet noget om i din begæring ved?

I den ansøgningsformular står der alt om det og meget mere.

Skriv en mail til din sagsbehandler og bede hende om den formular med posten, hurtigst muligt.

På mødet, sagsbehandleren skal også skrive under ( det står i formularen at både dig og sagsbehandler skal skrive under/ den person som modtage formularen fra dig).

Bede sagsbehandler om en kopi af ansøgningen/formularen fordi den formular er dit garanti for, at du har ansøgt om FP, ikke andet dokument.

Jeg har læst mange sager i hvilke kommuner ville ikke udlevere ansøgningsformularen med vilje. Jeg er overbevist om, at det paragraf vedr. pension på foreliggende dokumentationsgrundlag skal snart være helt passe, fordi det svare sig slet ikke økonomisk for kommuner.

SKYND DIG og FÅ DET GJØRT! Fordi den gyldige dato, er den dag sagsbehandler skrive under dvs. modtage din ansøgning.
Det er bestemt ikke fordi jeg ikke vil tro på det du siger, men advokaten og juristen siger bare noget andet.
Kan du henvise mig til et link eller lign. hvor der står noget om det?

Jeg vil jo gerne have at de 3 måneder forløber fra den 22/11-10 og ikke først fra 1/12-10, jeg har i forvejen ikke ret meget tid at løbe på...
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 18:38   #87
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej igen...

Nu har jeg småt læst nogle af de sidste indlæg..

Jeg vil da også sige ligesom juristen og de andre, du har haft kontakt til, at det er slet ikke nødvendigt at bruge en konkret ansøgning for at søge førtidspension... Er selv kommunal ansat og folk søger på forskellige måder, det kan f.eks. være et brev.

Sagde hende der sagsbehandleren hvilken type formular, der var tale om ? Noget med samtykke eller et eller andet? hmm Jeg synes også, det er mega underligt, at hun ikke ville sende det til dig - det er noget pjat....

Det skal nok køre for dig, når du har rådført dig med juristen og borgerrådgivningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 19:15   #88
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej igen...

Nu har jeg småt læst nogle af de sidste indlæg..

Jeg vil da også sige ligesom juristen og de andre, du har haft kontakt til, at det er slet ikke nødvendigt at bruge en konkret ansøgning for at søge førtidspension... Er selv kommunal ansat og folk søger på forskellige måder, det kan f.eks. være et brev.

Sagde hende der sagsbehandleren hvilken type formular, der var tale om ? Noget med samtykke eller et eller andet? hmm Jeg synes også, det er mega underligt, at hun ikke ville sende det til dig - det er noget pjat....

Det skal nok køre for dig, når du har rådført dig med juristen og borgerrådgivningen.

Ja det er nemlig mystisk...
Hun sagde intet med samtygge, bare at jeg skulle søge efter paragraf 17 ved en bestemt formular hun havde liggende, og jeg kun kunne kun søge ved mødet, og ikke få den tilsendt, og hun sagde at ellers var eneste anden mulighed at hun kom hjem til mig.
Selvfølgelig vil jeg ikke have hende ind i mit hjem, og sagde at det var for privat for mig.

Men ja meget underligt at jeg skal sidde der, og underskrive noget mens jeg er der.
Det gør jeg naturligvis ikke, jeg anmoder om at få det med hjem at kigge nærmere på.

Hun har slet ikke regeret på mine henvendelser hverken pr. telefon eller pr. mail.
Så sender jeg en skrap mail til Centerlederen, og vupti en halv time efter ringer hun sørme.

Og hold da op hvor hun havde travlt med at bortforklare sig, for ikke at tale om at lyve.
Hun havde skam ringet mange gange til mig... hmm bare underligt min mobil registrerer alle opkald.
Og hun sagde at nu var min AB-journal opdateret med min arbejdsprøvning osv. og hun havde nu, som jeg efterspurgte tilsendt mig den på mail.
Det har hun bare ikke.... løgn igen.
Jeg har i løbet af dagen, med 4 timers mellemrum efterspurgt hendes mail med AB-journalen pr. mail, men stadig intet modtaget.

Og hun undskyldte den 3 1/2 år gamle AB-journal med at den var jo slet ikke opdateret eller færdig endnu, der var jo nu først to partshøringer bla. bla...

Så sagde jeg, at der stod i det brev hun har sendt mig, at AB-journalen nu er færdigudarbejdet, og jeg nu kan komme med mine kommentarer.

Så blev hun tavs og grinede og sagde at det beklagede hun så, at det var en fejl.

Hun grinede flere gange underligt i telefonen, som om hun sad og læste dagens vittighedstegninger i avisen imens hun talte med mig.

Og så var det hun bildte mig ind at min pensionsbegæring er ugyldig.
Jeg har dog den anden sagsbehandlers ord på optagelse hvor hun netop siger den formular bruges ikke mere, man søger bare mundtligt eller skriftligt, alle henvendelser gælder.

Hende her har ikke rent mel i posen, tror måske hun er alkoholiker, noget er i hvert fald helt galt med hende.
Det er hende der har lavet alle de fejl med et forkert journalnummer, og skriver et "!" midt i mit gadenavn og at jeg bor i "Stiv" postnummer "0"
dato: "220V/11-2010"
(kan godt lide at datoen er 220 volt, det er ski næsten lige før jeg selv griner selv om denne sag er alt andet end sjov, måske hun tager strøm på mig!)
"Jobenters calleenter" "ressoureeprofil" osv.... det kan næsten ikke være skrevet af en ædru person....
De mennesker jeg har citeret det for i telefonen kommer alle til at grine specielt af, at jeg bor i Stiv, men hun har vel været stiv siden hun skriver det.

Har anmodet Centerlederen om en kompetent sagsbehandler til i samråd med mig at få orden i den AB-journal, eftersom den er af så stor betydning for min sag.

Og ja jeg optager alt hos Jobcenter og de læger de sender en op til på min diktafon. Og nej jeg siger det ikke til dem, men hvis de spørger om jeg optager siger jeg naturligvis at det gør jeg da.


Må man nævne lægers navne her?
For så vil jeg gerne advare jer om en af Jobcenter København meget brugt læge, som ved hvordan han skal skrive "gode" speciallægeerklæringer til Jobcenter.
Han forsøger med alle midler at plante psykiske komponenter i fysisk sygdom.
Heldivsis optog jeg ham på diktafon, og tror faktisk han ville stå til fyring hvis jeg offentliggjorde hvad han sagde.

Han skriver han ingen arbejdsevne kan se tilbage hos mig, men skriver også han mener der er psykisk overbygning bla. bla. men at det vist skulle være udredt tidligere af psykolog, så derfor ser han ikke der er flere muligheder for behandling.
Og så kan jeg se af journal fra Jobcenter at han er vred på dem over de ikke har sendt mere info til ham om min sygdom.
Han fandt vist ud af midt i forløbet at jeg optog ham, for han ændrede sig pludselig meget...

Jobcenter er blevet gjort opmærksom på at lægeundersøgelsen er optaget på diktafon, så de ikke forsøger at plante psykiske komponenter i min sygdom, hvilket jo er en af de ting de elsker, for så kan de sende til videre udredning i årevis.

Sidst redigeret af Lotte68; 29-11-2010 kl. 19:22.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 19:18   #89
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
...men advokaten og juristen siger bare noget andet.
Lotte, jeg vil skære det i pap, vil du ikke gøre som jeg skrev og som din sagsbehandler har sagt, så vinker du farvel til FP på foreliggende og sagen blive behandlet af jobcenter efter § 18. og det vil tage mindst et par år.

Bede både din advokat og juristen om at bekræfte for dig på skrift, at du skal ikke underskive en ansøgnings formular.

Du må også huske på, at det er ikke en ansøgning om tilkendelsen af førtidspension du har afleveret. Det er noget som du selv tror.

Det som du har ansøgt om, er kun anmodning om påbegyndelse af sagen.
Hvis Socialcenter ( ikke jobcenter ) skønner, at der foreligger ikke tilstrækkelig dokumentation i din sag, så sagen blive bare afvist uden at den har været påbegyndt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 19:33   #90
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Lotte68

Ja det kan jeg godt forstå, at du bad om en kompetent sagsbehandler.

Husk endelig til det møde på onsdag, at du har søgt på FORELIGGENDE GRUNDLAG, og at hun ikke skal indhente noget som helst mere.... Og sig, at hun har 3 mdr. til at gøre det... Og hvis hun bliver ved med at påstå, at ansøgning om førtidspension på foreliggende grundlag skal udfyldes i et formular, så bed hende om at finde lovgivningen på det..... Og evt. få en 1 eller 2 andre sagsbehandlere til at komme og bekræfte det, hun påstår...

Noget andet er, hvis hun alligevel gerne vil have, at du udfylder den her formular, så få skrift på, at du har søgt fra den dato, du afleverede ansøgningen....

Derefter så søg aktindsigt i din sag og se, hvad der er skrevet i journalen osv... Der bør gerne stå i journalen, hvor du har søgt. Det burde være en pligt, at de skriver det i journalen........

Ellers skriv til centerlederen om hendes måde at behandle dig på. Lederen har ansvar for at medarbejderne opfører sig ordentligt og ikke fnise eller noget som bagtanker... grrr...

Håber det vil gå fremad i din sag !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension