K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 21:30   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Jeg argumenterede også i ansøgningen for hvorfor jeg selv har måtte mig nødsaget til at søge efter paragraf 17, bl.a. at
Nu huskede du forhåbentlig at skrive "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:02   #52
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu huskede du forhåbentlig at skrive "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".
Ja selfølgelig det har jeg gjort. :-)

Nu har jeg så i dag modtaget en indkaldelse til en jobsamtale på onsdag, og vedlagt var også Arbejdsevnevurderingsjournalen, stadig fuld af fejl men dog opdateret med de seneste lægelige oplysninger, men helt uden noget om min arbejdsprøvning, den er stadig ikke eksisterende ifølge journalen.

Jeg ringede to gange til jobcenter i dag, men begge gange fik jeg en uforskammet dame i røret, anden gang jeg ringede, påstod hun at pågældende sagsbehandler der har indkaldt mig til mødet xxx, havde forsøgt at ringe tilbage til mig. Dette ved jeg ikke er sandt, for alle opkald til min mobil bliver registreret.
Så ville jeg anden gang jeg ringede lægge en besked til sagsbehandleren, efter at have kigget på journalen, men det ville damen ikke have, hun sagde bare at xxx havde ringet og ville ringe igen senere i dag.
Behøver jeg sige hun ikke har ringet tilbage!!!
Jeg ringede også for over en uge siden, men ingen ringede tilbage.

Nu har jeg sendt en mail, og skrevet, at jeg ønsker min arbejdsevenvurderingsjournal tilsendt pr. mail, så min hjælper i sagen kan rette i den, da der er meget at rette.

Og så bad jeg om at få jobsamtalen/mødet ændret til et telefonmøde, da jeg ved at mødet vil vare længe fordi der er meget der skal gennemgås.
På grund af mine voldsomme smerter kan jeg ikke sidde til et længerevarende møde i jobcenter.

Så gjorde jeg også i mailen opmærksom på, at min arbejdsprøvning var helt udeladt i journalen, og at dette jo måtte være en fejl.

I brevet jeg fik i dag, stod der at hvis jeg havde rettelser til noget de har skrevet vil de kigge på det og tage stilling til om de vil rette det eller ej.
Må de det?
Må de skrive ting der er dirkete usande og undlade at rette det?
For i så fald kan de jo skrive hvad som helst der passer dem.
Ved I om man skal skrive under på den?
For jeg skriver selfølgelig ikke under på noget der ikke er sandt.

Er ressourceprofilen nu skiftet ud med det de kalder arbejdsevnevurderingsjournal?

Og i så fald er det helt det samme?

Og ved I hvilke retigheder jeg har i henhold til loven omkring hvad der skal/må stå i den journal?

Den ligner noget der er løgn med tilfældige udpluk fra tilfældige tidspunkter, og mine kommentarer til journalen er flere år gamle, ligesom selve journalen, der som sagt bare op opdateret med de seneste lægelige oplysninger to dage efter jeg søgte pension efter paragraf 17.
Der står stadig jeg vil være lærer, hvilket jeg aldrig har sagt, og mange andre underlige ting der intet har med mig at gøre.

Kan nogen henvise til en lov omkring mine rettigheder i henhold til arbejdsevnevurderingsjournalen?

Det er vildt så inkompetente jobcenter er, ikke engang deres mailadresse er korrekt på deres eget brevpapir. der er hele 4 fejl i den, det er sørme flot...

Sidst redigeret af Lotte68; 25-11-2010 kl. 18:05.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:12   #53
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
citerer lige hvad jobcenter skrev vedr. arbejdsevnejournalen:
"Hvis du er uenig i vores beskrivelser og vurderinger vil vi tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde disse på trods af uenigheden."

Desuden:
"Dine bemærkninger vil indgå i den samlede vrdering af din arbejdsevne."


Det læser jeg som, at jeg intet har at skulle have sagt, at ville fastholde trods uenighed, lyder jo som om de skriver til en de er i krig imod.
Det er i mine øjne totalt vanvid, hvis de nu eksempelvis fastholder at min arbejdsprøvning ikke skal nævnes, kan de det?

De ville sikert gerne, men det mener jeg ikke de må eftersom alt relevant dokumentation for sagen skal med.

Hvad gør jeg hvis de ikke vil efterkomme at rette de fejl jeg påpeger?
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 21:25   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
citerer lige hvad jobcenter skrev vedr. arbejdsevnejournalen:
"Hvis du er uenig i vores beskrivelser og vurderinger vil vi tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde disse på trods af uenigheden."

Desuden:
"Dine bemærkninger vil indgå i den samlede vrdering af din arbejdsevne."
Det betyder, at når noget er skrevet i rp'en/arbejdsevnevurderingsjournalen må det ikke slettes.
D.v.s. at selvom du kommer med en kommentar, så står den oprindelige påstand der stadig.
Dine kommentarer vil sandsynligvis komme til at stå på et stykke papir for sig selv, som bliver vedhæftet rp'en.
Under kommentaren skriver sb så, om hun giver dig medhold i din påstand eller om hun fastholder sin oprindelige påstand.

Derfor, så bør du skrive dine kommentarer på et stykke papir, som du så kan sætte din underskrift på, når du finder rp'en ok.

D.v.s. at når du har skrevet dine kommentarer sender du rp'en retur til sb, som så skal kommentere på dine påstande, hvorefter du igen skal ahve rp'en til gennemsyn.

Og hvis du er lige så "heldig" som mig, så bliver du indkaldt til et møde med sagsbehandler + en faglig konsulent hvis du er så "fræk" at returnere rp'en uden underskrift når du har skrevet dine kommentarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 22:22   #55
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det betyder, at når noget er skrevet i rp'en/arbejdsevnevurderingsjournalen må det ikke slettes.
D.v.s. at selvom du kommer med en kommentar, så står den oprindelige påstand der stadig.
Kan du henvise mit til en lov hvor der står at de ikke må slette deciderede fejl i den?
For ellers kan det jo sagtens være noget de bilder folk ind, ligesom så meget andet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dine kommentarer vil sandsynligvis komme til at stå på et stykke papir for sig selv, som bliver vedhæftet rp'en.
Du skriver kun sandsynligvis, kan de bare ignorere mine kommentarer?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Under kommentaren skriver sb så, om hun giver dig medhold i din påstand eller om hun fastholder sin oprindelige påstand.
Hvis hun skal fastholde sin påstand skal hun vel kunne argumentere for denne?
Hun kan vel ikke eks. fastholde at jeg havde ønske om at arbejde som lærer?
det har jeg jo aldrig sagt, og så havde jeg jo nok uddannet mig som lærer og ikke valgt en helt anden uddannelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Derfor, så bør du skrive dine kommentarer på et stykke papir, som du så kan sætte din underskrift på, når du finder rp'en ok.
Ok, det vil jeg gøre, men jeg tror ikke jeg kommer til at finde Rp'en ok på noget tidspunkt:-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
D.v.s. at når du har skrevet dine kommentarer sender du rp'en retur til sb, som så skal kommentere på dine påstande, hvorefter du igen skal ahve rp'en til gennemsyn.
Og hvis du er lige så "heldig" som mig, så bliver du indkaldt til et møde med sagsbehandler + en faglig konsulent hvis du er så "fræk" at returnere rp'en uden underskrift når du har skrevet dine kommentarer.
[/QUOTE]

Men jeg kunne da aldrig drømme om at skrive rp'en under, jeg skrev heller aldrig under på nogen ressourceprofil, for den var så fuld af fejl at jeg ikke kunne stå inde for den.
Hvis jeg skal sætte min underskrift på noget, så skal jeg kunne stå inde for alt hvad der står i det jeg underskriver, ellers er det jo tvang, og man må ikke påtvinge et andet meneske til at underskrive noget personen ikke kan stå inde for.

Jeg vil selfølgelig underskrive den, hvis den bliver redigeret så alt i den er i overensstemmelse med sandheden, men jeg nægter at underskrive noget der ikke er sandt - og jeg tvivler desværre på at sagsbehandler vil kunne rette den så alle usandheder bliver fjernet.
Og hvis det er rigtigt at de ikke må fjerne noget fra den, men kun lægger notater til, så bliver den jo aldrig rigtig, og det skriver jeg ikke under på.

Jeg ved at jeg er nødt til at møde op til partshøring ved pensionsnævnet når sagen når dertil, og jeg må finde mig en bisidder, og tage enormt meget smertestillende, for at kunne klare at sidde til møde der.
Men indtil da, har jeg anmodet om udelukkende telefonmøde, da jeg er for syg til at møde fysisk op.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 00:11   #56
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Lotte, if. Persondataloven må man ikke skrive ligegyldigt hvad om en borger, se Afsnit II, Kap. 4, § 5, stk. 4.

Hvis jeg husker ret, er vi i samme kommune og jeg har præcist også en arbejdsevnevurderingsjournal, som jeg ikke kan godkende - et misk-mask af flere reviderede ress.profiler - og er iøvrigt aldrig blevet bedt om en underskrift af den.

Det er, efter min erfaring medio 2008, umuligt at korrigere telefonisk, hvor jeg, også, ikke var i stand til fremmøde.

Jeg vil i nær fremtid forsøge at finde overskuddet og så må jeg åbenbart selv tage initiativ til en godkendt ress.profil ved at bede om fremsendelse af samme med dobbelt linieafstand, så der er plads til rettelser.

Som du godkender jeg ikke "mange siders digtning" - fuldstændig ubrugeligt, man kan ikke gå ind og læse en passage og tage ordene for pålydende...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 01:58   #57
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det som jeg har gjort var, at jeg klippede i ressourceprofilen og klistrede fragmenter af den på en tom A4 ark. På den måde fik jeg levet plads til mine egne bemærkninger. Jeg tog kopi af det og skrev i de blanke felter, alt det som jeg syntes at der manglede eller det som jeg ikke var enig i.
Tog kopi af det igen og sendte den så til sagsbehandleren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Jeg ved at jeg er nødt til at møde op til partshøring ved pensionsnævnet når sagen når dertil, og jeg må finde mig en bisidder, og tage enormt meget smertestillende, for at kunne klare at sidde til møde der.
Men indtil da, har jeg anmodet om udelukkende telefonmøde, da jeg er for syg til at møde fysisk op.
Du har ikke pligt til at møde op til partshøring hos pensionsteam, før afgørelsen traffes.
Du har ret til at møde op og udtale dig i din sag overfor pensionsteam, men ikke pligt.
Kommunen skal tilbyde dig det møde efter lovgivningen.

Jeg kom ikke og jeg fik min FP alligevel.

Sidst redigeret af Karo; 26-11-2010 kl. 04:19.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 08:11   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser

Du skriver kun sandsynligvis, kan de bare ignorere mine kommentarer?
Nej, men så vidt jeg husker står der et eller andet sted, at dine kommentarer skal "indarbejdes" i rp'en, og det kan man (jeg) jo godt opfatte sådan, at dine kommentarer f.eks. skal stå umiddelbart under det du kommenterer.

Det med, at de ikke må slette, men kun rette, jeg er ikke sikker,men det kan være i persondataloven, kan håbe der kommer en forbi som ved det præcist.

Du er ikke nødt til, at møde op hos pensionsnævnet, du har ret til, at udtale dig overfor dem der skal træffe beslutning i din fp-sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 12:51   #59
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Lotte, if. Persondataloven må man ikke skrive ligegyldigt hvad om en borger, se Afsnit II, Kap. 4, § 5, stk. 4.

Hvis jeg husker ret, er vi i samme kommune og jeg har præcist også en arbejdsevnevurderingsjournal, som jeg ikke kan godkende - et misk-mask af flere reviderede ress.profiler - og er iøvrigt aldrig blevet bedt om en underskrift af den.

Det er, efter min erfaring medio 2008, umuligt at korrigere telefonisk, hvor jeg, også, ikke var i stand til fremmøde.

Jeg vil i nær fremtid forsøge at finde overskuddet og så må jeg åbenbart selv tage initiativ til en godkendt ress.profil ved at bede om fremsendelse af samme med dobbelt linieafstand, så der er plads til rettelser.

Som du godkender jeg ikke "mange siders digtning" - fuldstændig ubrugeligt, man kan ikke gå ind og læse en passage og tage ordene for pålydende...


Tusinde tak for info om persondataloven. :-)
Og ordet misk-mask var præcis det ord jeg brugte da jeg talte med damen fra jobcenter i går, som skulle give besked til sagsbehandler om at ringe tilbage.
Måske en idé også for dig, at få tilsendt din Arbejdsevnevurderingsjournal, som jeg, og således skrive diverse rettelser ind i den, og derefter maile den tilbage til jobcenter.
Når man har sendt en mail til dem er det faktisk langt bedre end både telefon og brev, for i samme sekund den er sendt afsted har du dokumentation på hvad du har sendt og at du har sendt det - og det er jo guld værd i henhold til jobcenter.

Jeg har nu kigget mere på AB-journalen, og der er kun én linie under barrierrer og beskrivelsen af ressourcer, arbejdsenven osv. er ikke blevet opdateret i 3 1/2 år. Det er hele beskrivelsen af min arbejdsevne der ikke er opdateret, trods masser af nye lægelige oplysninger og en arbejdsprøvning.

De skriver ellers den er færdig så nu kan jeg så komme med mine kommentarer.

Så har de skrevet noget af min pensionsansøgning ind i AB-jurnalen, og den er så fuld af fejl. Jeg bor i en stuelejlighed, men ifølge dem bor jeg i nr. xx i "stiv."
Og midt i mit gadenavn er et "!" og jeg bor i "KBH 0" og datoen er ifølge jobcenter "0v"
og jeg har kontaktet "jobeneters callenter" for at få min "ressurre" profil opdateret. Hele fem gange står der "jobenter".

Og det skulle jeg have skrevet! Ja den er god, pensionsnævnet må tro jeg har været stiv da jeg skrev det, stangstiv!!!
Måske de spiser svampe i jobcenter, eller bare virkelig er retarderede, for dette kan simpelthen ikke være rigtigt - at mennesker der bliver givet så stort et ansvar, det er at have syge og arbejdsløse menneskers skæbne i deres hænder, kan være så retarderede. Det er ufatteligt.

...men med 4 fejl i egen e-mailadresse på eget brevhoved udsendt til tusindevis af borgere kan man vel ikke forvente andet

Det er menneskeligt at fejle, jeg skriver da også fejl, gør vi alle, men det jobcenter skriver er sjusk og dumhed, man kan ikke som kommune være bekendt at sende sådan noget uredigeret bras ud til borgerne.

Jeg har nu set på persondataloven, og det er jo guldkorn du giver mig der.
Kun med loven i hånden kan vi gøre noget. Så nu skal de bare slette alt der er urigtigt og alle de vildledende af oplysninger.

Og så er der notatpligten, som også fremgår på handicap.dk og af Arbejdsevnemetoden, så jobcenter SKAL skrive alt relevant ind også fra min arbejdsprøvning og min læges statusattest på mig er heller ikke nævnt, den skal selfølgelig også med.

Jeg er nu i gang md at læse hele Arbejdsevnemetoden gennem, det går langsomt, men liggende med varmepude i nakken, vil jeg kunne gennemføre det, langsomt men skal nok kommem igennem den.

Har i dag kontaktet Borgerrådgiveren, og min sagsbehandler derinde ringer tilbage til mig.
Jeg vil nemlig høre om det er i orden jobcenter videresender en AB-journal til pensionsnævnet de ikke har opdateret, samt alle de tomme sider i den.
Og måske hun så kan kontakte dem og henstille til at de skal opdatere den.

Ellers ved vi jo godt hvem det går ud over, nemlig mig, da den bliver hjemsendt til jobcenter med henstilling om at de får orden på den.
Og så går tiden, og det elsker jobcenter jo, at tiden går i det uendelige.

De får ikke fred for mig nu.
Hvis hende min sagsbehandler ikke ringer tilbage eller svarer på min mail, så skriver jeg igen på mandag og henviser til tilbagemendingsgarantien.
og i den forbindelse vil jeg henvise hende til flere love også.
De skal vide jeg ikke opgiver, men jeg har heldigvis mange der har masser af kræfter til at hjælpe mig med at skrive, og alt muligt andet.

Har i øvrigt fået navnet på en journalist der meget geren vil høre om groteske sager med jobcenter...

Sidst redigeret af Lotte68; 26-11-2010 kl. 12:54.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 14:18   #60
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...glæder mig, at du føler, du kan bruge Persondataloven og tak for dine links og udførlige respons.

Som de ærede medlemmer (udtrykket tyvstjålet fra eders ace, tror jeg) er inde på, er man ikke pligtig til møde med pensionsnævnet og desuden så har jeg fra en uvildig soc.rådgiver, at man nærmest blot tilbydes en tilhørerplads, fordi alt er klappet og klart til det møde. Læs: Uden for indflydelse.
Men det må naturligvis kunne undersøges, hvad LOVEN siger, det møde skal indeholde.

Er kun på nettet kort lige nu, vender tilbage, men du er rigtig sej og godt at opleve din kampgejst :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension