K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2011, 20:11   #311
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
.
Det er et foretræde, man inviteres til, HVIS FP tilkendes og, ifølge en uvildig socialrådgiver, er det "blot en tilskuerplads, da alt er klappet og klart"!
Dette er vist ikke helt korrekt, i pensionsloven står følgende i §20, stk. 3:
"Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 20:24   #312
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er vist ikke helt korrekt, i pensionsloven står følgende i §20, stk. 3:
"Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
I praksis fungerer denne som beskrevet af før omtalte, uvildige socialrådgiver.

Der har været flere her på K10 siden sommer 2010, der har berettet om invitation ved TILKENDELSE af FP, men aldrig nogen, der beretter om at have været inviteret til AFSLAG på FP...

...så noget tyder på, at den uvildige socialrådgiver har ret.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 20:56   #313
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Hvor klager jeg over afgørelse over afslag på påbegyndelse af pensionssag?
I første omgang klager du til Socialforvaltning som skal kikke på sagen igen og hvis forvaltningen fastholder sin afgørelse/afslag, vil den sende sagen og sagens akter sammen med din klage videre til Beskæftigelsesankenævnet.

Husk, at Socialforvaltningen kan ændre sin afgørelse kun hvis du kommer med noget nyt til sagen, noget som fks. sagsbehandler har ikke skrevet noget om i RP.

Socialforvaltning skal i afslaget komme med info om, hvorfor den vil ikke påbegynde din pensionsag.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:02   #314
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
I første omgang klager du til Socialforvaltning som skal kikke på sagen igen og hvis forvaltningen fastholder sin afgørelse/afslag, vil den sende sagen og sagens akter sammen med din klage videre til Beskæftigelsesankenævnet.

Husk, at Socialforvaltningen kan ændre sin afgørelse kun hvis du kommer med noget nyt til sagen, noget som fks. sagsbehandler har ikke skrevet noget om i RP.

Socialforvaltning skal i afslaget komme med info om, hvorfor den vil ikke påbegynde din pensionsag.
Tak for info. Ja jeg kan love dig der kommer nye oplysninger i sagen, for visitationsteamet har da indsendt selektiv dokumentation, det kan der vist ikke være tvivl om.
Min RP (Arbejdsevenvurderingsjournal) er ikke blevet opdateret med nyeste oplysninger det er jeg ret sikker på.
Jeg tror heller ikke min klage over Jobcenter til Borgerrådgiveren, som også er en relevant del af mine sagsakter er blevet indsendt til Socialforvaltningen. Det må jo bestemt siges at være relevant at min klage kommer med, da det jo netop er jobcenters egen syltning af min sag i årevis der er skyld i de nu kræver en genscanning af min nakke.

Der vil komme meget frem under alt dette, og heldigvis har jeg flere på sagen til at hjælpe mig nu, så alt skal nok blive sendt afsted til rette vedkommende.

Men jeg tror lige jeg tager en tur op til en læge jeg netop har fået anbefalet, så kan han og en mere jeg har været hos afkræfte at genscanning er nødvendig med mindre jeg skal akut opereres.

Det er faktisk ret så kendt at de MR-scannere kan skade hørelsen så meget støjer de. Der har faktisk været klager til patientklagenævnet over forværret tinitus efter MR-scanning, så det er ikke bare mig der er følsom overfor støjen.

Jobcenter må ikke udsætte mig for at gå igennem en behandling eller undersøgelse der kan forværre mit helbred kronisk, så som forværring af min tinitus.
Jeg har fået hjælp til søgning på støjsvage MR-scannere, og det ser pt. ud til det kun er privathospitalerne der har dem.
Men når nu jobcenter mener en ny scanning er så vigtig, så må de bare betale for scanning på privathospital, for den støj går jeg aldrig igennem igen med mindre jeg jeg får begyndende lammelser og står foran akut operation.

Hvis Jobcenter kræver man gennemgår en bestemt undersøgelse og denne kun findes i privat regi, hvis den ikke skal give kroniske skader - ved I så om man kan kræve de betaler for undersøgelsen på et privathospital?

Jeg kan få papir fra min læge på jeg ikke kan have ørepropper i ørene, det gør så sindsygt ondt, jeg får undertryk i ørene og stikkende smerter som knive inde i ørerne.
Med de store høreværn går det heller slet ikke, for de strammer om mit hoved og ører så voldsomt, har jo i forvejen meget kraftig hovedpine.
Min balancenerve (centralnervesystem) tåler som sagt ingen af delene da jeg bliver svimmel, det hele kører rundt og jeg har prøvet at det sortnede totalt for mine øjne da min hørelse blev helt blokeret.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:24   #315
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes at du skal få jobcenter til at betale formstøbte ørepropper, de koster ca. 1400 kr.
http://shop.soundear.dk/?traeid=428
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:34   #316
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes at du skal få jobcenter til at betale formstøbte ørepropper, de koster ca. 1400 kr.
Tåler slet ikke noget der blokerer mine øregange, det giver akut undertryk i mine ører og det stikker som nåle inde mine ører. Jeg har ekstremt sarte ører, har haft det lige siden jeg var barn hvor jeg havde en meget voldsom mellemørebetændelse, og har ofte lidt af mellemørebetændelse siden.
Bare det blæser en lille smule udendørs skal jeg have vat i ørene.
Det sætter jeg meget yderligt så det ikke trykker.
Brugte også vat ved sidste scanning og som sagt to tørklæder udover vattet, men det tager kun et minumun af lyden, den lyd er skrækkelig høj.

Bare jeg med et lille blødt headset, som sidder udenpå ørerne, lytter til lav musik kort tid stikker det frygteligt i mine ører.

Jeg har dog fundet et privathospital i Ishøj som har støjsvag scanner, og hvis det når dertil, så får jeg attest på tititus og meget sarte øre fra min læge og samtidig hans udtalelse om at jeg ikke tåler ørepropper eller høreværn.

Så hvis jobcenter skulle insistere på scanning eller Socialforvaltningen kræve ny scanning, så selv om jeg ved at hokus pokus ikke findes, min skade ser værre ud nu end for tre år siden, så må de jo betale for den på privathospital, for de må altså ikke sende mig til undersøgelse der kan give mig varige mén på hørelsen.

Men alt andet lige, totalt omsonst med en ny scanning, det er helt totalt ubegrundet, men ender jeg med at måtte gøre det alligevel fordi de er retard i jobcenter, så må de betale hvad det koster privat.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:49   #317
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.normarkklinik.dk/scanning/mr-scanning

Jeg selv har været MR scannet for ca 10 år siden. Jeg ved hvad du taler om Lotte.
Nu skal jeg scannes igen og vil også vælge den klinik i Ishøj.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:54   #318
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Lotte68

Læste lige dine indlæg om din tinnitus. Er det ikke lydoverfølsomhed du har samtidig med tinnitus? Undrede mig lidt over, at du skulle gå med ørepropper...

Jeg faldt nemlig over en folder her i går tilfældigvis. Der står det her:

Ved samtidig lydoverfølsomhed

Hvis man tillige med tinnitus oplever lydoverfølsomhed,
skal man undgå at isolere sig lydmæssigt og i stedet
langsomt udsætte sig for stigende lydniveauer for derved
atter at kunne tåle - ganske uskadelige - almindelige lyde.
Undgå brug af ørepropper eller høreværn i forbindelse med
almindelige lyde. Hørebeskyttende foranstaltninger bør kun
anvendes i forbindelse med, at man udsætter sig for lyd,
som overskider et vist niveau (arbejde i høj maskinlarm eller
brug af maskinværktøj, koncerter og diskoteks-besøg hvor
der spilles højt osv.).


Ovenstående er fra side 11 i denne folder:
http://www.aarhussygehus.dk/files/Ho...ologisk_A4.pdf

Ville bare lige fortælle dig det, hvis du ikke allerede har kendskab til det..

Husk du selv bestemmer over din egen krop og derfor kan sige nej til en behandling, såfremt de vil sende dig til en scanning, som du ikke lige har særlig lyst til og mener, det vil skade dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:56   #319
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
http://www.normarkklinik.dk/scanning/mr-scanning

Jeg selv har været MR scannet for ca 10 år siden. Jeg ved hvad du taler om Lotte.
Nu skal jeg scannes igen og vil også vælge den klinik i Ishøj.
Ok og rart med andre der også forstår hvor voldsom sådan en MR-scanning er.

Ved du om du så får din scanning betalt af Jobcenter eller hvordan?
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:03   #320
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har intet med jobcenter at gøre mere, som førtidspensionist
Højst sandsynligt skal jeg betale for det selv men hvis jeg var i din situation ville jeg have ligge press på jobcenter/kommunen 100%
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension