K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 01:32   #241
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hej Lotte.
Du skrev:
”Jeg overvejer om jeg skal skrive i mit svar til teamet at såfremt de stadig ikke efter de kommentarer jeg har til deres afgørelse, ikke vil indstille mig til en paragraf 18, så fastholder jeg min paragraf 17 ansøgning, for den er ansøgt for 3 måneder siden på foreliggende grundlag, og jeg har aldrig annulleret den, så den må stadig være gældende, og i så fald skal sagen indsendes til pensionsnævnet promte. ”

Efter paragraf 17 på foreliggende, skal der først foreligger en afgørelse om påbegyndelse af sagen, inden der kommer selve afgørelsen om tilkendelse af pension.

Hvis du få afslag på indstilling til pension efter paragraf 18, vil kommunen bruge det imod dig til at igen give dig et afslag på påbegyndelse af pension efter pensionslovens paragraf 17.

Du kan kun modbevise deres argumenter for at give dig det afslag kun med din klage over afgørelsen/ afslag til indstilling efter 18.

Derfor blive du nød til at klage over dette afslag til indstilling efter 18 og få en enelig afgørelse fra BA, som muligvis vil kommer med en anden afgørelse end kommunen vil komme med.

Efter min mening må du vente til afgørelsen er i huset, før du kan igangsætte næste handling.

Sidst redigeret af Karo; 03-03-2011 kl. 01:37.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 01:40   #242
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hej Lotte.
Du skrev:
”Jeg overvejer om jeg skal skrive i mit svar til teamet at såfremt de stadig ikke efter de kommentarer jeg har til deres afgørelse, ikke vil indstille mig til en paragraf 18, så fastholder jeg min paragraf 17 ansøgning, for den er ansøgt for 3 måneder siden på foreliggende grundlag, og jeg har aldrig annulleret den, så den må stadig være gældende, og i så fald skal sagen indsendes til pensionsnævnet promte. ”

Efter paragraf 17 på foreliggende, skal der først foreligger en afgørelse om påbegyndelse af sagen, inden der kommer selve afgørelsen om tilkendelse af pension.

Hvis du få afslag på indstilling til pension efter paragraf 18, vil kommunen bruge det imod dig til at igen give dig et afslag på påbegyndelse af pension efter pensionslovens paragraf 17.

Du kan kun modbevise deres argumenter for at give dig det afslag kun med din klage over afgørelsen/ afslag til indstilling efter 18.

Derfor blive du nød til at klage over dette afslag til indstilling efter 18 og få en enelig afgørelse fra BA, som muligvis vil kommer med en anden afgørelse end kommunen vil komme med.

Efter min mening må du vente afgørelsen er i huset, før du kan igangsæte næste handling.

Man kan altid søge en paragraf 17 på foreliggende grundlag, på et hvilket som helst tidspunkt, det har alle ret til, den kan de ikke afvise og den skal behandles inden for 3 måneder.


Men under alle omstændigheder, så får jeg henvisning i morgen lynhurtigt til en psykiater eller psykolog der kan tilbagevise alt om psykiske komponenter, så kan de hoppe og springe for så er den lukket af, og så er det intet mere de kan forsøge at væve på.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 01:44   #243
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Man kan altid søge en paragraf 17 på foreliggende grundlag, på et hvilket som helst tidspunkt, det har alle ret til, den kan de ikke afvise og den skal behandles inden for 3 måneder.
Ja, men mens du begynder forfra, så kommunen har allerede sin bevis på, at sagen ejner sig ikke til påbegyndelse og det blive brugt igen til at afvise påbegyndelse af pensionssagen efter 17 på foreliggende.
De kender jo den foreliggende dokumentation, det blive jo den samme som de har nu.

Der skal også efter 17 på foreliggende først en afgørelse om kommunen vil påbegynder sagen. Hvis de siger ja til det, så først derefter har de 3 måneder til at komme med afgørelsen om tilkendelsen af pension.

2 afgørelser i en sag, præcis som i sager efter 18!

Sidst redigeret af Karo; 03-03-2011 kl. 02:04.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 08:11   #244
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser

Efter paragraf 17 på foreliggende, skal der først foreligger en afgørelse om påbegyndelse af sagen, inden der kommer selve afgørelsen om tilkendelse af pension.
Nej.

Hvis man søger en §17, på det foreliggende skal sagen overgå til behandling efter reglerne om pension i umiddelbar tilknytning til ansøgningen.
Det ligger der flere afgørelser om i ankestyrelsen.

Lotte68, m.h.t. din §17 kan du jo sende en klage over, at du ikke har modtaget en afgørelse.

I min egen sag, da sb havde fået min rp retur og hun, så vidt jeg kunne se, bare skulle få fingeren ud og få min sag videre skete der ingenting, og jeg var meget træt af, at vente.
Så jeg søgte en §17 på det foreliggende og skrev, at medmindre de ville indstille til afslag var jeg ikke interesseret i, at få fremmøde for de, som skulle tage beslutningen.
Da jeg afleverede den ved skranken kom min sb pludselig og påstod, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde gang i en §18.

Så røg der en klage afsted til jobcenterchefen.

Kort efter var jeg tilkendt fp efter §18.

Lidt senere fik jeg brev fra jobcenterchefen, at min klage var taget til efterretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 08:17   #245
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ja, men mens du begynder forfra, så kommunen har allerede sin bevis på, at sagen ejner sig ikke til påbegyndelse og det blive brugt igen til at afvise påbegyndelse af pensionssagen efter 17 på foreliggende.
De kender jo den foreliggende dokumentation, det blive jo den samme som de har nu.

Der skal også efter 17 på foreliggende først en afgørelse om kommunen vil påbegynder sagen. Hvis de siger ja til det, så først derefter har de 3 måneder til at komme med afgørelsen om tilkendelsen af pension.

2 afgørelser i en sag, præcis som i sager efter 18!
Til det første, hvis hun søger en §17 på det foreliggende får hun mulighed for at anke et afslag, og hvis anken ryger videre til ankenævnet kan hun eftersende evt. manglende papirer, som kommunen måske ikke har taget i betragtning.

Til det sidste, som i mit ovenstående indlæg, nej, når man søger en §17, på det foreliggende skal kommunen ikke afgøre om de vil påbegynde en sag, for det er jo netop det der fremgår af en §17 på det foreliggende, der skal sagen, i umiddelbar tilknytning til ansøgningen, overgå til behandling efter reglerne om pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:45   #246
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Vovse, en gang for alle.
Du fik din penion efter 18, jeg fik min efter 17.

Jeg her modtaget 2 afgørelser. Den første, en afgørelse på at kommunen har besluttet at påbegynde min sag med påbegyndelsestidspunktet som var XXX,( den afgørelse kunne jeg påklage-fik også en klagevejledning samen med den ) og den enlige/anden afgørelse om tilkendelse af pension.( også med klage vejledning).

Jeg ville ikke skrive om det før, men det gøre jeg nu.
Lotte har begået sit livs fejl ved at stoppe sagen på foreliggende.
Hvis hun havde ikke gjort det, hendes sag ville have været i dag hos beskæftigelsesankenævnet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:46   #247
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Lotte68, vi er mindst fire i denne by (og på K10), som efter indgivelse af en partshøring i forbindelse med afslag på at ville behandle en førtidspensionsansøgning, overhovedet IKKE er blevet HØRT.

I min egen sag blev foreløbig afgørelse returneret, uden så meget som et komma var rettet.

En anden af os har på skrift, at Visitationsteamet "har ret til at se bort fra samtlige lægefaglge udtalelser og resultater af arbejdsprøvninger".

Vi er i kontakt med hinanden og overvejer, hvordan vi i fælles flok kan ændre på den fuldstændige uacceptable måde at håndtere førtidspensionsansøgninger.

Personligt tror jeg, at håndteringen af sygedagpengesager og flexansøgninger behandles på samme måde i denne kommune..
Selv blev jeg smidt af supplerende sygedagpenge efter 52 uger i starten af det nye årtusinde - uden partshøring og med kort varsel, men dengang anede jeg ikke en dyt om lovgivningen og havde iøvrigt ikke en anelse om, hvad jeg var oppe imod, massivt lovbrud gennem 10 år!

Ifølge Webmaster og Florken, hvis jeg har forstået dem ret, forholder det sig, som Vovse siger:

Visitationsteamet springes over, når man søger en § 17 PÅ FORELIGGENDE GRUNDLAG.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 11:15   #248
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Visitationsteamet springes over, når man søger en § 17 PÅ FORELIGGENDE GRUNDLAG.
Nej!!!

Proceduren ved behandling af pensionssager efter 17 og 18 er meget ens. I begge tilfalde sagen skal først gå via visitationsteam. I begge tilfalde skal der ressourceprofil til, i hvilket sagsbehandler indstiller eller ikke indstiller til pension og afleverer sagen til visitationsteam på jobcenter til videre behandling.

Folk misforstår det hele og tro at sager efter 17 på foreliggende gå direkte til socialforvaltningen samen med foreliggende dokumentation.
Sådan forholder det sig slet ikke.

1. Man afleverer sin ansøgning på jobcenter
2. Jobcenter sender ansøgningen til socialforvaltning.
3. Socialforvaltning på baggrund af fx info fra elektroniske journaler beslutter om sagen skal påbegyndes eller ej. Hvis ja...(første afgørelse )
4. Ansøger og jobcenter få en afgørelse om at sagen kan påbegyndes, med angivet påbegyndelsestidspunkt.
5. Først derefter Jobcenter (sagsbehandler ) samler alt det som høre sagen til, foreliggende dokumentation, lever/opdaterer ressourceprofil osv.
6. Alt det blive sent af sagsbehandler med sagsbehandlerens indstillig til pensionen eller til afslag på den til visitationsteam også hos jobcenter, som kommer med indstilling til pension eller til afslag.
7. Man få partshøring, dvs. man få tilsendt alt hjem til gennemlæsning og først derefter...
8 Jobcenter sender alt til socialforvaltningen
9. Socialforvaltnineng kommer med afgørelse om tilkendelse eller om et afslag på pension.

Det er jobcenter som trækker sager i langdrag ved at ikke overholder tidsfrister. I mit tilfald har jobcenter stoppet på pkt.7 i et år!!! mens loven siger 3 måneder, min bare r...

I mange tilfalde jobcenter sender slet ikke ansøgningen videre til socialforvaltningen og stopper ved pkt.1 og på den måde få mulighed til at trække sagen i måneder, mens folk venter på afgørelse fra socialforvaltning.
Socialforvaltningen kan intet gøre, hvis den har ikke fået ansøgningen fra jobcenter. Socialforvaltningen kan engang komme med en afgørelse om at sagen kan påbegyndes.

Hvis i vil, at sagen skal gå hurtig igennem skal i kæmpe for, at få den første afgørelse om påbegyndelse hurtigst muligt, ellers jobcenter har fri hænder til at køre rund med jer, kære venner.

Før 2006 dvs. før vi fik jobcenere i stedet for AF, var det kun Socialforvaltning som har behandlet ansøgninger om FP på foreliggende, men efter 2006 den opgave blev delt i to.
1. Jobcenter som forbereder sagen
2. Socialforvaltning på baggrund af jobcenters forberedelse af sagen, kommer med en afgørelse i sagen.

Kort sagt så er det altså jobcentere som bestemmer om man få pension eller ej.

Sidst redigeret af Karo; 03-03-2011 kl. 12:38.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 12:32   #249
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Hej Lotte68

Jeg vil bare sige, at du er ikke alene. Min sag ligner din i påfaldende grad. Samme forvaltning, samme visitationsteam, samme juridiske spidsfindigheder og forsøg på uberettiget psykologisering, tilsidesættelse af arbejdsprøvninger og lægeerklæringer, fordrejninger af visse oplysninger, osv. Jeg skriver formentlig om min sag senere.
Juridiske teknikaliteter overskygger en helhedsbaseret sagsbehandling, og resultatet er, at vi hænger fast i systemet år efter år og slides helt ned.

Jeg mener, at tiden er inde til, at vi syge borgere i København gør oprør over kommunens sagsbehandling og henvender os i samlet flok til medierne, borgerrepræsentationen, ombudsmanden osv.

Jeg håber vi kan samle så mange sager som muligt og starte en sag. Jeg tror vi er nødt til det. Jeg håber du vil være med.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 13:16   #250
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Desværre tror jeg ikke at det vil hjælpe på noget. Hvis man vil få sit ret, så skal man gå rettens vej. Gennem de 1000 love som regeringen har vedtaget, retssikkerheds er noget som ikke findes længere.
Førtidspensionssager er blevet gjort til en forretning for staten og for kommuner med deres diverse private aktører.

Det spilder ingen rolle om disse påstående behandlingsmuligheder kan blive iværksæt eller om man kan få dem på sygehuse fx., neee......, det som sagen drager sig om for kommunen er, at disse behandlingsmuligheder findes ( teoretisk og i kommunens hoved)

Alle mulige afgørelser er underskrævet er konsulenter, jurister, behandler osv. men ikke af socialrådgiver. Man rådgiver ikke mere i kommuner, men vejleder kun om det ene med det anet.
Og pointen er at de slet ikke vejleder men misinformerer, ganske bevist.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension