K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2011, 21:32   #191
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg tror faktisk at det er ret svært at komme til ved liaison og tror at Lotte bare må stå igennem på kommunens opfordring, så er det i al fald ude af verdenen.

EE
Det har du ret i.

Og man skal først til en samtale hos en psykiater på afdelingen, som vil komme med sin vurdering. Den vurdering ( kopi af journalen ) kan man bede om allerede efter samtalen.
Hvis man er ikke hypokonderer blive man afvist med det samme.

De er fagfolk og derfor vil de ikke spilde penge på nogen som har ikke brug for en behandling.
Der er mange psykisk syge som vil tage imod tilbydet med en kyshånd og det er dem de vil hjælpe først.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 21:39   #192
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Karo,

Det er faktisk først i sommers hvor jeg var hos en "ny" psykiater og fik lavet en special lægeerlæring, hvor han undervejs, dog ikke i min rapport, sagde at i gamle dage ville jeg blive betegnet som en hypokonder. Jeg har fysiske smerter som er psykisk betinget og sådan er det.

Jeg forstår dog ikke at fysiske læger ikke kan dokumentere at de smerter Lotte oplever i forhold til sine fysiske diagnoser og lidelser er reelle nok ??? Så meget kender jeg heller ikke til det fysiske, men hvorfor er det at man drejer over på der psykiske når der ikke er mere at hente på det fysiske område, er det ikke stærkt nok ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 21:50   #193
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Karo,

Det er faktisk først i sommers hvor jeg var hos en "ny" psykiater og fik lavet en special lægeerlæring, hvor han undervejs, dog ikke i min rapport, sagde at i gamle dage ville jeg blive betegnet som en hypokonder. Jeg har fysiske smerter som er psykisk betinget og sådan er det.

Jeg forstår dog ikke at fysiske læger ikke kan dokumentere at de smerter Lotte oplever i forhold til sine fysiske diagnoser og lidelser er reelle nok ??? Så meget kender jeg heller ikke til det fysiske, men hvorfor er det at man drejer over på der psykiske når der ikke er mere at hente på det fysiske område, er det ikke stærkt nok ?

EE
har været syg i 8 år og troede kun mit var fysisk
men for 5 måneder siden først er noget af mit sygdomsmønster psykisk
så har i hvertfald lært man ikke skal afskrive noget psykisk, uden det bliver tjekket til bunds
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 22:06   #194
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er nok heller ikke nogen tvivl om at det hænger sammen, men det er sørgeligt at fysiske lidelser også skal mistænkeliggøres som det jo her bliver gjort.

Jeg bliver jo ikke sendt uopfordret til fysiske læger, men har selv bedt herom mht. fibromyalgi. Dog burde staten og kommunerne tænke at der vil være en grad at psykisk forværring i forhold til ens sag, det er et naturligt levned af samme, desværre.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 22:11   #195
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
... i gamle dage ville jeg blive betegnet som en hypokonder. Jeg har fysiske smerter som er psykisk betinget og sådan er det.

Jeg forstår dog ikke at fysiske læger ikke kan dokumentere at de smerter Lotte oplever i forhold til sine fysiske diagnoser og lidelser er reelle nok ??? Så meget kender jeg heller ikke til det fysiske, men hvorfor er det at man drejer over på der psykiske når der ikke er mere at hente på det fysiske område, er det ikke stærkt nok ?

EE
I gamle dage ignorerede man ”angsten for at være syg” ( i fagligt sprog hedder det altså hypokondri ).

Angsten har altid eksisteret men samfund var ikke åben for psykiske lidelser og der blev heller ikke forsket ret meget i det.
Hypokondri er en psykisk lidelse, på lige fod med alle andre former for angst.

Kroppen og psyken skal være i balance. En syg krop kan fremprovokere psykiske tilstande/lidelser og omvendt. Fysiske lidelser som rygproblemer kan påvirke hele nervesystemet også vores psykiske tilstand.

En psykisk stærk person klarer bedre fysiske smerter og ved at igangsætte en psykoterapi kan man hjælpe personen til at klare bedre sine smerter.
Ved at øve sin egen underbevidsthed ved hjælp af psykoterapi kan man få det meget bedre på det fysiske plan. Læger ved det ”i dag”, derfor tilbyder de psykologisk/psykoterapeutisk behandling.

Desværre mange få ikke den behandling eller få den for sent.

Derfor en dygtig terapeut, en dygtig læge, en dygtig psykiater er guld værd både for samfundet og for en patient.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 22:29   #196
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Karo, man skal også være en dygtig patient for at få den rette behandling. Så det er ikke så nemt endda. Jeg vil ikke anse mig selv som hypokonder, men gør nogle læger det, så fred være med dem, de har sikkert ikke lært bedre. ??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 22:48   #197
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Har fundet god læsning vedr. netop Liaison Bispebjerg og den såkaldte TERM-model, hvor ja, netop herinde, så hermed link:

Liaison: "Liaisonpsykiatri i Danmark står bag indførelsen af TERM-modellen i sundhedssystemet og forgreningen til/fra den sociale sektor.

Stakkels hjertepatienter og andre... en gang i hænderne på liaisonpsykiatere altid i hænderne på liaisonpsykiatere! Alle deres fremtidige diagnoser, tilbagefald af sygdom osv. bliver fremover kategoriseret under funktionelle lidelser. " indlæg af Tante Ana: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7908

Og TERM-model link m. eks.:http://www.k10.dk/showthread.php?t=3702
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 23:08   #198
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Nu prøver jeg lige at besvare det hele i et indlæg, så sig endelig hvis jeg glemmer noget.

Man kan godt sammenligne mine smerter med en tandpine af den rigtig onde slags, hvis nogen af jer har prøvet at have det.
Det kan man på ingen måde psyke sig fra.
Det handler om nervesmerter.

Der er nogle nervebaner i rygmarvskanalen. Disse nerver er i min rygmarvskanal i nakken afklemte sålades at de bliver trykkede, fordi der mangler plads derinde i rygmarvskanalen.
Der er en fuldstændig klar fysisk forklaring på min sygdom og på mine symptomer. Det gav faktisk et knæk da jeg fik skaden.

Jeg har aldrig fejlet noget psykisk, hvis jeg gjorde, så ville jeg naturligvis gerne behandles for det, men det er jo vanvittigt at sende en patient med forklarlige kroniske smerter til en psykiater, i stedet for at erkende at de bare ikke har en ordentlig operationsmetode som kan afhjælpe min sygdom.
Det er så nemt for dem at køre ud af det psykiske spor.
Det havde de jo ALDRIG forsøgt sig med hvis de havde en behandling for min fysiske lidelse de kunne tilbyde mig.

Jeg skal naturligvis ikke stå i kø til Liaison i 6-12 måneder for at få tilbagevist at jeg er hypokonder, men ellers må min SB selv sende mig til en psykiater der har med hypokondri at gøre så vi får det på plads.

Tror bare det er bedst at få en speciallægeerklæring fra min smertelæge, han har tilbudt at jobcenter bare kunne kontakte ham.

Som sagt ja min SB har sagt hun indstiller mig til en paragraf 18 så snart denne speciallægeerklæring var kommet.
Det kan hun bare ikke nu, så må hun bare indhente noget ordentligt.

Interessant at Marianne Borritz selv har med den afdeling at gøre, har ikke læst linket endnu, men kigger på det lige om lidt.
Tak for linket.

Ved godt at det hele hænger sammen - hvis man er nervøs spænder man og kan få hovedpine osv. jeg får da også mere ondt når jeg er stresset osv.
Men det handler grundlæggende om at jeg har en kronisk nakkeskade med daglige nervesmerter der er så stærke at jeg ikke kan på nogen måde psyke dem væk hverken med meditation eller noget andet.
Det er kun kodein der kan lægge en dæmper på smerterne.

Jeg har altid været god til både meditation og afspænding og til at skabe ro omkring mig når jeg har brug for det.
Nu er jeg bare blevet endnu bedre til det. Jeg har også lært afspænding og åndedrætsøvelser hos min fys.
Og jeg lever enormt sundt, spiser virkelig sundt og passer godt på min krop og fysik. Laver øvelser hver dag for min nakke, og tager tingene i det tempo jeg kan klare. Og det fungerer stille og roligt en dag af gangen.
Men når jeg skal slås med systemet samtidig, så er det da utroligt stressende og frustrerende.

Jeg kan ikke se hvad en psyikater kan gøre for mig.
Jeg har ikke psykiske problemer relateret til min sygdom, det er også dokumenteret af en psykolog, at behandling på det psykiske plan ikke vil kunne bedre min tilstand.

Min egen læge, min fys, Riget, smertelægen og andre læger på Bisbebjerg har sagt at mine smerter naturligvis er relateret til min nakkeskade.

Sidst redigeret af Lotte68; 01-01-2011 kl. 23:33.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 23:15   #199
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Liaison: "Liaisonpsykiatri i Danmark står bag indførelsen af TERM-modellen i sundhedssystemet og forgreningen til/fra den sociale sektor.
Projektet er finansieret af Arbejdsskadestyrelsen, Arbejds- og Miljømedicinsk Klinik, Bispebjerg Hospital, Københavns Kommune og Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.

Derfor det er dem som svinger pisken og vil have valuta for penge.

Derfor skal man huske på at være på vagt over deres projekter, som desværre meget ofte gå ud på at spekulere og kalkulere i folks sygdome.
Jeg tror gerne, at de vil holde fast i patienter og udskrive recepter på antydepressiver til deres dages ende.

Tænkt på alle de penge de få i kassen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 23:31   #200
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Uha, tak for alle jeres advarsler omkring Liaison, hold da op de lyder som djævlen at komme i kløerne på. Dem skal jeg i hvert fald aldrig op hos nogensinde.
Gad vide om min SB har vidst dette her. Kan bare ikke forstå hvis hun skulle have snydt mig, det ville jo være helt grotesk, så har hun jo i så fald dirkete løjet over for mig, og det kan jeg altså ikke forestille mig. Vi var helt enige om at hun ville indstille mig til en paragraf 18 hvis jeg ville droppe paragraf 17, men bad om at jeg fik en Speciellægeerklæring fra Arbejdsmedicinsk klinik først for at lukke sagen helt af.
Tror altså også dette kommer bag på hende.
Men nu ved jeg 100% hvad jeg vil sige til SB.
Jeg vil sige at jeg gerne vil have en speciallægeerklæring fra smertelægen, han er ikke syg i hovedet og anerkender min sygdom.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension