K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2011, 14:41   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Nu har jeg så søgt om fleksjob. Gode råd modtages med kyshånd.

Hej allesammen

Jeg er 34 år og "lider" af panikangst, depression og post traumatisk stresssyndrom og nu har jeg så været til møde hos min sagsbehandler
og det endte med at jeg søgte om fleksjob. Jeg er pt. sygemeldt og arbejder ikke. Min sagsbehandler vil meget gerne have mig ud i en 2. virksomhedspraktik og efterfølgende ordinært arbejde, hvilket slet ikke er realistisk for mig lige nu, da jeg startet hos en psykoterapeut (som jeg selv betaler) og alle mine ubearbejdede følelser og oplevelser gennem livet, kommer op til overfladen nu. Jeg bryder grædende sammen jævnligt, min krop ryster og går i kramper for at ryste alt det gamle af sig, jeg er angst og træt. Ingen normal arbejdsgiver vil have sådan en som mig (som det er lige nu).
Så nu har jeg alætså søgt om fleksjob i dag og min sagsbehandler har sygemeldt mig indtil den 30. september. Det gik hun med nød og næppe med til. Efter den 30. september skal jeg så søge virksomhedspraktik igen.

Så jeg vil høre jer kloge hoveder om noget.

1. Skal jeg blive ved med at være sygemeldt mens jeg søger fleksjob?

2. Hvor lang tid kan/må der gå inden jeg hører fra fleksjobfolkene omkring mit første møde med dem?

3. Hvad menes der med "varig nedsat arbejdsevne" for at være berettiget til fleksjob og passer sådan en som mig ind i fleksjobordningen?

Jeg er ikke ude på at snyde systemet, men jeg kan ikke passe et arbejde på normale vilkår som det ser ud nu, og vil være indtil jeg har fået belyst alle mine traumer og uforløste følelser, så derfor søger jeg fleksjob.

Med venlig hilsen

Desmond
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 14:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
da du stadig er under behandling, så er fleksjob udelukket
der skal alle behandingsmuligheder være udtømte
alså "varig nedsat arbejdsevne"
det kan din sagsbehandler jo ikke vurdere, når du er under behandling
sådan er loven lavet og det retter en kommune sig efter
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 18:55   #3
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
jeg kan ikke passe et arbejde på normale vilkår som det ser ud nu
Du siger det selv: som det ser ud nu.
Ingen ved, hvordan det ser ud, når du er færdigbehandlet.

'Varig nedsat arbejdsevne" betyder, at alt skal være afprøvet - alle mulige behandlinger o.s.v. Det er en lang proces at nå dertil.
Så ja, lidt brutalt men i hvert fald ærligt: du er ikke berettiget til fleksjob, som det ser ud nu, da du stadig er i behandling og langt fra færdigudredt.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:40   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For at blive visiteret til fleks skal din lidelse være stationær og behandlingsmulighederne skal være udtømte.

Eftersom du er under behandling, og der stadig er mulighed for, at du vil få det bedre, og at din arbejdsevne dermed også kan bedres, så mener jeg ikke der er stor chance for, at du kan tilkendes fleks. Desværre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 07:46   #5
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Tak for svarene allesammen. Det er jeg rigtigt glad for.
Jeg forstår bare ikke hvorfor min sagsbehandler ikke sagde dette til mig.
At så længe jeg er i behandling, kan jeg ikke få fleksjob.

Vil jeg kunne få revalidering istedet, eller kan man søge om tilskud til
psykoterapibehandling, transportudgifter til behandling eller andet?
Kæresten og jeg købte en andelslejlighed før jeg blev "syg"
og nu kan vi ikke komme af med den og vi sidder meget stramt i det.


Kh

Desmond
.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 08:02   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For at blive tilkendt anden forsørgelse, herunder Revalidering, kræves at du har en varig tilstand, uden behandlingsmuligheder, der vil ændre din arbejdsevne.

Nogle kommuner er dog mere samarbejdsvillige, herunder skal man vide mere om din sag, da helheden jo giver nemmere beslutningsforeslag.

Men tal evt med din sagsbehandler, hør om dine chancer, og trak evt din ansøgning tilbage med begrundelse, af manglende vejledning. (dette skal du gøre skriftlig, hvis du får skriftlig bekræftigelse på at der er søgt).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 08:58   #7
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Skriftlig siger du? Så en mail er også gyldig?

Min historie er meget kort:

2002: Kræft, overfald.

2003-2011: Panikangst, træthed, udbrændthed, depression hvert år, kraftige kropsrystelser.

Altså har alle disse ting stået på i lang tid, men jeg tvivler på at de er værige, så længe jeg er i "behandling" og tør kigge indad.

Kærligst

Desmond
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:04   #8
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Nåh ja, og min sagsbehandler har fint gjort mig opmærksom på
at jeg ikke behøver at søge revalidering, for jeg vil højest sandsynligt få et nej.
Jeg søgte også revalidering i 2009 og fik afslag (kan ikke lige huske hvorfor, smed papiret væk i vrede men man kan vel søge igen.

Efter afslaget prøvede jeg at give den en skalle på arbejdsmarkedet, men det blev for hårdt og angst og depression kom igen så jeg sagde op og har været på kontanthjælp det sidste års tid og har været i 1 gang praktik, på noget ansøgningsskrivnings kursus, og lidt andet aktivering.

Desmond
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 08:15   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, du kan godt skrive mail, bare gem mailen, som dokumantation.

Prøv at snakke med din speciallæge/læge, hvad de siger om din fremtid, vedr især din arbejdsevne, funktionsniveau.

Det der er vigtigt, er hvorvidt din behandling vil ændre din nuværende arbejdsevne, på sigt eller ej. Eller at den måske vil give en ubetydelig bedring ift arbejdsmarkedet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt fleksjob i 2012 Giser Spørgsmål ang fleksjob 0 06-02-2013 13:21
Har d.d søgt §17 hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 24-09-2010 23:14
Jeg har jo søgt FP Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 24-02-2009 18:50
Hjælp har søgt §17 maj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-02-2008 16:27
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension