K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2009, 18:12   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
mangelfuld aktindsigt

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig nu da jeg har flere gange bedt om aktindsigt men åbentbart ved en fejl fået en masse papirer på mig den første gang jeg bad om aktindsigt. jeg har senere bedt om aktindsigt på baggrund af disse papirer og spurgt direkte til dette og bedt om notater osv osv.
Herefter får jeg kun kopi af deres standart journal og ingen af de papirer jeg fik første gang efter hvad jeg kan se kører der 2 journaler en intern og en officiel hvilke knapper skal jeg trykke på for og få den interne.
Jeg ved også der er et begreb der hedder match er det noget de skal bruge og i så fald ja hvordan får man oplyst hvad match man er i.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 14:52   #2
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
giver den lige et bump
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 15:11   #3
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Hvordan formulerede du dit brev da du henvendte dig om aktindsigt? Der er en række ganske gode skabeloner på netter, inkl. en her på siden.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 15:45   #4
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg har spurgt direkte til det jeg kunne se de havde blandandet kunne jeg se der havde været en lægekonsulent ind over sagen så jeg har spurgt efter hans redegørelse jeg har også spurgt til hvilken match jeg var i da jeg ikke kunne se det af de papirer jeg har og en eller anden match er jeg da forhåbentlig i.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 16:10   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kan du forklare lidt om hvad det er som du HAR fået, og hvad det er du MANGLER at få ?
Deres interne notater har du ikke ret til at se. Nogle har oplevet at få dem med ved en fejltagelse.
Jeg har oplevet, at een sagsbehandler kunne finde mine lægepapirer på pc'en, men den næste måtte i kælderen for at finde dem i arkivet, fordi de var fra før end de begyndte at scanne dem ind.
Jeg oplever også, at lægepapirer ligger i et system de ikke bruger længere, og dermed er svære at finde.

Da jeg fik aktindsigt, fik jeg samtidig en skriftlig besked om, at hvis jeg senere vil have de samme dokumenter udleveret igen, så skal jeg betale for dem.
Vel egentlig rimeligt nok.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 17:20   #6
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Efter første gang jeg fik aktindsigt kunne jeg se de bruger 2 systemer i det officiele system står der absolut intet af relevans men i det uofficelle står der en masse bla at min sag har været hos en lægekonsulent (fik en muntlig redegørelse hos første person der havde men min sag og gøre om lægekonsulentens kommentarer til min sag og dette står ikke i forhold til det de sparker mig igennem nu)
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 23:40   #7
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg syntes også at det kan være svært at gennemskue/overskue om man har fået alle de papirer der ligger omkring ens person.
Da jeg første gang indsendte anmodning om agtindsigt ( formularen her på siden) sendte jeg den til kommunens officielle mailadresse og fik, meget klatvis, papirer fra alle kommunale instanser.
Jeg opdagede da at jeg også havde fået papirer fra omsorgsafdelingen (hjælpemiddel, pleje og§ 100) ad flere omgange og var derfor usikker på om jeg så også havde fået alle papirer.
Jeg ringede til omsorgschefen for at få klarhed om det og han var meget forundret, i det at han IKKE havde været orienteret om min anmodning om agtindsigt.
Jeg sender derfor nu min anmodning direkte områdechefen, hvis det angår en bestemt afdeling. (f.eks. jobcente, socialcenter, sygedagpenge, omsorgscenter, familiecenter osv.) Så har han/hun nemlig ansvar for at alle lovpligtige papirer bliver sendt og derved kan ingen sagsbehandler sidde og udvælge dette eller hint.
Det kan være en god ide at sende sin anmodning på forskellig måde, eller på flere måder, for at den ikke kun ryger igennem e´n arbejdsgang, men kommer ud til sagsbehandlere af forskellige veje.
Det burde ikke være nødvendigt, men men kommunens arbejdsgange er ikke helt så stilrene som de burde være.
Desuden syntes jeg at formularen her på K10 er rigtig god, for den fordre ALT og er der noget du ikke må få, så skal de give dig en skriftlig begrundelse for det.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 20:53   #8
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Grine Emnet er snart gammelt men klogere er jeg ikke blevet har igen bedt om aktindsigt da de nu vil sende papirer til pensions udvalget men resurceprofilen er stadig den gamle fra 2005. de har nu oplyst at de i løbet af foråret vil opdatere den og sende den til partshøring.
Nu har jeg et spørgsmål og det er skal den ikke løbende opdateres da jeg er blevet pisket rundt de sidste par år på baggrund af den gamle resurceprofil.
Nu har jeg pr mail bedt chefen for jobcentret i slagelse om og gøre noget ved det. hans svar var han ville sende det fornødne til mig, øhh hvad er det
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 21:03   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jo den skal løbende opdateres.!!
Hver gang der kommer nye oplysninger om dit helbred, handicap osv. skal den opdateres med det.

Hvis han gør det rigtige, vil han sende en opdateret ressourceprofil som du skal godkende / rette.

Men han sender dig sikkeret en kopi af den du har nu, og beder dig om at opdatere den.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 21:09   #10
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Han sender nok den gamle der er uændret. De har jo de relevante oplysninger hvilket jeg jo ikke har.
Jeg har ellers bedt dem sende det de havde videre i systemet.
Men nu er problemet hans da han ved jeg klager videre hvis de intet har opdateret. men det der sker er vel at de får en løftet finger og det er de jo vandt til.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke på flex afslag kan ikke ændres grundet mangelfuld dokumentation gipsyrose69 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 3 04-03-2013 13:38
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32
Mangelfuld opfølgning på fleksjobbere zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 2 14-10-2008 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension