K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2012, 02:07   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
5 uger...

Tænker lige på... Har været i 5 ugers arbejdsprøvning med et snit på ca. 9 timer om ugen fordelt på 3 dage. 5 uger er jo ikke lang tid for at vurdere en arbejdsevne, men 5 uger er hvad jeg kan "få", fordi jeg er på ægtefælleforsørgelse.

Og nu til mit spørgsmål: er det nok for JC, at gå videre med i forhold til indstilling til fleksjob? Eller vil de blive ved med at sende mig ud i 5 ugers arbejdsprøvninger?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 07:43   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ikke nogen nedre grænse eller øvre grænse på hvor meget eller lidt du må "få" når du er i ægtefælle-forsørgelse...

Et tilbud har faktisk normalt en varighed af 13 uger... Så tror måske at de er ude i at bilde dig en "røver" ind...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 08:20   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en arbejdsprøvning har intet med forsørgelse at gøre,
har selv lige været i en på 5 uger og ja man kan godt vurdere ens arbejdsevne på 5 uger
har fået lavet en rapport som er super god og er noget bedre end den fra min tidligere arbejdsprøving på netop de 13 uger.
men alt i min sag peger på pension

men hvis man skal vurderes til fleks, så er 5 uger for lidt. så kan godt forstå du undre dig.
grunden til 5 uger er for lidt, hvis jeg skal vurdere.
en ting er 5 uger, men hvad så når det bliver år fremover.

det er kommunen som skal vurdere dig og så må kommunen også bruge de midler der skal til

har du det på skrift
men 5 uger er hvad jeg kan "få", fordi jeg er på ægtefælleforsørgelse

da det vil være super og have med i en anke, hvis de giver afslag på fleksjob

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-10-2012 kl. 08:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 12:20   #4
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Nu er vi lidt i samme båd, så det undrer mig meget, jeg fik besked på at jeg skal være i praktik i 4 mdr ellers kan de ikke vurdere mig til flexjob..
Jeg har været så mange praktikker igennem nu, så jeg ville gerne "nøjes" med 5 uger denne gang
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 14:59   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for jeres svar. Meningen var, at jeg skulle starte i et 13 ugers tværfagligt forløb, men blev ringet op af en anden sagsbehandler, som fortalte at jeg ikke var berettiget til et 13 ugers forløb, men kun et 5 ugers forløb da jeg var ægtefælleforsørget. Og ja... jeg makkede ret, som jeg hele tiden har gjort...

Arbejdsprøvningen stoppede 10. juni, et enkelt møde har jeg holdt med min sagsbehandler, som fortalte mig, at min sag nu skulle sammenskrives. Kunne ikke få en tidshorisont, hvornår jeg kunne forvente, at få min sag til partshøring. Jeg har ringet op til flere gange for at rykke, og har nu fået at vide forleden dag, at min sag var blevet lagt øverst i bunken, så jeg kunne forvente noget fra dem indenfor 3 uger, hvis ikke jeg havde fået det, skulle jeg rykke. Så der er gået 4-5 måneder fra min arbejdsprøvning stoppede til jeg får sagen til partshøring. Er det ikke lang tid? Også forbi min egen læges erklæring er fra primo juni og speciallæges fra ultimo august. Det ender jo med, at erklæringene skal indhentes igen, og så kan det jo blive ved og ved og ved...

Har udover de 5 ugers arbejdsprøvning, været i 1 1/2 års revalidering som endte med, at jeg gav op, mine kognitive funktioner er så meget nedsatte og jeg blev ved med at presse mig selv, så det endte som en negativ oplevelse for mig.

Økonomisk hænger vi virkelig i det yderste af lillefinger neglen, det er så forfærdeligt...

Bonusinfo: er blev tilkendt varig udbetaling af erhvervsevne, pensionselskabets læge har vurderet min arbejdsevne nedsat med 50%, og det har han gjort ud fra de erklæringer, som JC også har fået. Ser JC egentlig på det, altså min arbejdsevne er vurderet nedsat med 50%?

Sidste spørgmål: kan man ændre på dele af sin ressourceprofil, selvom jeg har godkendt den? (Håber ikke det er et alt for dumt spørgsmål)... Der står nemlig, at mine arbejdsopgaver under min revalidering bl.a. var at tage telefon, men det "turde" jeg ikke, det var vildt angstprovokerende for mig, men det har jeg nemlig ikke fået rettet i min RP.

Rettelse: speciallægeerklæringen er fra ultimo juli.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 08:40   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dette skal/bør du således tilføje under borgeres kommentarer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 19:15   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Dette skal/bør du således tilføje under borgeres kommentarer.

VH Popiae
Popiae, det var mig selv, der havde skrevet forkert i mit indlæg

Ved du om man kan ændre i sin RP selvom, der står at der er godkendt? Har nemlig stillet spørgsmålet i mit indlæg.

God weekend
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 19:24   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan kontakte kommunen og fortælle at du mangler rettelser som skal ind i RP...

Du skriver så dine rettelser ned og går op og aflevere det på kommunen.

Gør det skriftligt...med kvittering på at du har afleveret det.....for hvis kommunen træffer en afgørelse i din sag på baggrund af din RP...ja så skal RP være fuldt ud opdateret....

Dette er den jo ikke hvis du har noget vigtigt til den som mangler at blive skrevet ind....

Så hav derfor din dokumentation i orden ved at aflevere den nye rettelse til RP skriftligt...med kvittering for aflevering....så du kan bruge dette i en evt klage..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 22:32   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan kontakte kommunen og fortælle at du mangler rettelser som skal ind i RP...

Du skriver så dine rettelser ned og går op og aflevere det på kommunen.

Gør det skriftligt...med kvittering på at du har afleveret det.....for hvis kommunen træffer en afgørelse i din sag på baggrund af din RP...ja så skal RP være fuldt ud opdateret....

Dette er den jo ikke hvis du har noget vigtigt til den som mangler at blive skrevet ind....

Så hav derfor din dokumentation i orden ved at aflevere den nye rettelse til RP skriftligt...med kvittering for aflevering....så du kan bruge dette i en evt klage..
Jeg får snart (indenfor 3 uger) min sammenskrevne RP, hvor notat fra arbejdsprøvning, 2 x statusattester (egen læge + speciallæge) indgår. Så må ændre de ting, som skal ændres. Troede bare at når jeg havde godkendt den en gang, så var løbet kørt i forhold til efterfølgende rettelser.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 00:38   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nope ressourceprofilen skal opdateres løbende i en fremadrettet process....som det så fint hedder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
løn - hele uger??? Gaaab Spørgsmål ang fleksjob 4 23-12-2011 13:26
et spørgsmål om rp/ 52 uger ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 02-08-2011 13:00
3 uger i praktik jyttels Alt det andet 5 20-06-2011 20:11
falder for 52 uger hrolsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-03-2011 22:45
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension