K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2012, 15:27   #11
icecool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
icecool er ny på vejen
Hej Hejdien

Først tak for et super indlæg, det er virkeligt en positiv fornemmelse der indfinder hos mig, når andre tager sig tid til at svare med stor omtanke.

Jeg har talt med min fagforening, der var ikke meget hjælp at hente, de kan ikke hjælpe med den slags sager, de har ikke jurister til det og de har ikke noget at gøre med sdp, hvis jeg ved på dagpenge eller uden arbejde var det en anden snak, men jeg må godt betale 12.000,- om året flot ik.

Jeg vil straks gå i gang med at lave et brev som du foreslår. Hvad angår min sydom har jeg en diskosprolaps som de helst vil havde at jeg prøver at træne væk og det gør jeg så, sagen er den at jeg ikke kan sidde ned og har ikke gjort i 4 måneder, jeg kan pt. Stå i ca 2-3 min. efter den tid er smerterne så stærke at jeg må ligge ned, så det gør jeg stor set hele dagen, jeg har efter lang kamp fået en fys. til at komme hjem til mig 2-3 gange om uge. Hun men at jeg kan være ca. 80% om 7-8 måneder hvis alt går godt, men jeg ved ikke om jeg kan komme tilbag til at gøre rent og pudse vinduer, tiden vil vel vise det.
icecool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 16:08   #12
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Du er ikke den første selvstændige jeg har hørt om som er havnet i den klemme, og der burde lægges meget mere fokus på det når nu der snakkes om hvor vigtigt det er at folk bliver selvstændige...

Når du er ude i en længere sygemeldig så tag lige noget af det med i din skrivelse, bed om at der laves en handleplan for dig, at du ikke får nogen penge nogen steder fra gør ikke at der ikke skal sættes ind med tiltag, men gør man ikke selv meget klart opmærksom på det så har kommunen en meget grim vane med at "glemme" det ...

Ved ikke om du er på fb .. men er du så skriv din historie (kopiere evt her fra ) og sæt ind på alle ordføre inden for området... det er ikke sikkert der kommer nogen respons, men lige i forbindelse med reform og alle de tiltag der er undervejs så kan det være du er heldig...

Og om ikke andet så skal man da have spredt ud hvor alvorlig en klemme folk kommer i idag hvad enten de er selvstændige eller ansatte...

håber du kommer igennem med det hele og finder en løsning for det er uholdbart det du er ude i ... så lad os høre hvad der sker :-)
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 16:46   #13
icecool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
icecool er ny på vejen
jeg på fb og er ved at finde de rigtige steder at smide det på.

jeg skal nok vende tilbage med mere info så snart der er mere.

God weekend til alle
icecool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 20:12   #14
icecool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
icecool er ny på vejen
Mail til borgerrådgiver

Skal jeg sende denne mail:????????

Til Borgerrådgiver

Jette Fontenay


Efter vores første samtale, sendte jeg en mail til dig d.24 jan. med min sags agter vedr. mit afslag om at få sygedagpenge, du vendte tilbage dagen efter og skrev at du ville vende tilbage i løbet af den næste uge.

Jeg ventede hele ugen men der kom ikke noget svar, så jeg ringede til dig fredag d.3 februar ved 13 tiden og lage besked på din telefon, du ringede tilbage og som du sagde i telefonen var det ved en fejl at du kom til at ringe og du virkede også noget overrasket, og på mig virkede det også som om at noget af den sikkerhed du udviste ved den første samtale var helt væk, men du lovede at vende tilbage i løbet af næste uge, men du havde mange sager så der var meget at se til.

Jeg kender naturligvis ikke til dine sager og har ingen ide om hvordan de skal prioriteres, men jeg befinder mig i en fuldstændig uacceptabel situation.

Jeg har betalt skat i denne kommune mere end 30 år, og har aldrig brugt dette system på nogen måde, nu ligger jeg og kan ingen ting, har hjemmehjælp til at give mig strømper på og min gamle mor på 72 kommer og laver mad, køber ind , vasker tøj, henter mine børn efter skole en nabo køre dem til toget om morgen.
Jeg har ikke betalt husleje i 4 måneder, kan ikke betale børnepenge til den første, jeg har ikke penge til mad og penge til forsikringer, min fagforening har sendt første rykker.

Jeg har også fået afslag på kontanthjælp, det kan jeg selvfølgelig også anke og det agter jeg også at gøre men hvad skal jeg gøre her og nu, jeg troede at du ville hjælpe mig.

Håber at du har bare lidt foreståendes for min situation og vil vende hurtig tilbage.
icecool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 01:52   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Icecool..

Jeg kan forstå at der ikke er meget respons at hente fra kommunen.

der er noget om at kommunen har udvidet vejledningspligt i forhold til at hjælpe dig med at komme videre, også selvom du ikke spørger direkte om det. skal se om jeg kan finde linket. jeg fandt det på facebook, der er mange grupper for syge osv derinde.

ellers må du skrive en mail til borgmesteren, byrådet osv. og spørge om det virkelig er sådan man som selvstændig forretningsdrivende skal behandles.. de vil jo gerne have vækst i kommunen. jeg kan se på navnet på din borgerrådgiver at vi kommer fra samme kommune.. :-)

og så klage over afslaget på kontanthjælp og sende en ny ansøgning om sygedagpenge som lum og hejdien foreslår..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 00:41   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej Icecool..

hvordan går det hos dig..

Er der nogen som har kunnet give dig nogle brugbare oplysninger? evt på pb.

jeg faldt lige over linket til borgerrådgiveren, pga anden tråd herinde.. og kan se at hun bør kunne hjælpe med bl.a."" Få rådgivning om dine juridiske rettigheder i forhold til kommunen.
Få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og om hvem der kan behandle din klage.""

Resten kan du læse på linket her: http://www.odsherred.dk/page6954.aspx

ellers håber jeg at der kommer nogle forbi dit indlæg nu hvor jeg får det frem på forsiden.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 22:37   #17
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Kan se at Jette Founteany skriver på sin side

Citat:
Som udgangspunkt er min dør altid åben for borgere, som har spørgsmål eller vil klage over kommunale afgørelser. Det kan så være, jeg modtager henvendelser, som jeg må henvise til anden myndighed, men folk skal nok få et svar, uanset jeg ikke kan love, jeg også kan løse alles problemer eller omgøre beslutninger, der er truffet i kommunen. En anden side af mit virke bliver at påse, at kommunen også administrerer rigtigt.

- I en lang række tilfælde er afgørelser nemlig truffet efter et skøn i forhold til lovgivningen, siger Jette Fontenay, som allerede har haft de første henvendelser og glæder sig til for alvor at møde borgerne.
Så jeg håber da at Icecool har fået svar på sin henvendelse og at der er fuld gang i hjælpen, men godt du rykkede den op Huldra , de har det jo med at smutte i mængden :-)

Icecool hvis giv en opdatering
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når kommunen skriver et og gør noget andet lila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-03-2012 00:02
Om noget helt andet!! Bassemanden Alt det andet 5 22-08-2010 02:33
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
Lidt noget andet :O) Panikangst Gunell Alt det andet 3 12-04-2010 21:24
Når sagsbehandleren siger et og gør noget andet. supersus Alt det andet 10 28-09-2009 07:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension