K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 13:14   #1
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge

Mine sygedagpenge ophører her på fredag (er deltidssygemeldt), og vel og mærket efter en super lang partshøringsfrist. Modtog brevet i fredags, og fik til igår klokken 12 til at klage. På trods jeg i mandags fik lovning på længerer frist, kom der idag brev om jeg ikke havde klaget :-)

Det fremgår af resourceprofilens samlede konklussion, at der ikke findes behov for yderligere afklaring, idet det vurderet, at anden afklaring ikke vil vise et mere retvisende billed. Med baggrund i ressuorceprofilens konklussion må det vurderes, at der ikke kan foretages en reel vurdering og beskrivelse af arbejdsevnen. Dette betyder, at der kan peget på foranstaltninger som revalidring, fleksjob eller førtidspension med henblik på at fastholde pgl. til arbejdsmarked.

Jeg er af lægekonsulenten erklæret stationær og udtømt for behandlinger (skulder samt noget gigt andet steds), og jeg skal have skånehensyn, har kommunen selv konkluderet, og jeg har deltaget i deres arbejdsprøvninger, udfyldt dagbøger, ja min arbejdsgiver og jeg har sprunget efter deres tunge.

Alligevel stopper de sagen med at konkluderer, "ja, du er ikke rask, ja du kan ikke arbejde fuldtid, men vi har ikke fundet ud af din reele arbejdsevne, og vi mener ikke flere afprøvninger er nødvendigt" Ergo "Klar dig selv" :-) Kan de virkelig det ??

Vi har fået bevilget personlig assistance, kun noget man kan få, når man har nedsat arbejdsevne eller er handicappet. Men det er jo kun få timer, da man jo får mindre i tilskud, jo fære timer man er på arbejdet. Deres mål har helt klart været at vi sagde ja til 37 timer, for så havde vi jo "ødelagt" vores egen sag. For dengang min chef sagde ja tak, til maks tyve timer, ergo elleve timers assistance timer, der var deres svar "hvad så med Annette´s løn, så går hun jo meget ned i løn".

Men mit spørgsmål er, kan det virkelig være rigtig, at man kan havne i Ingenmandsland ??

Jeg har beskrevet sagen i meget korte træk her, den fylder jo flere hundred sider :-)

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21588


Annette
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 09:14   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor mange timer kan/har du klaret i arbejdsprøvninger?

Du har 4 uger til at klage over afgørelse af sygedagpengestop!
Og du bør absolut klage!

"at der ikke findes behov for yderligere afklaring, idet det vurderet, at anden afklaring ikke vil vise et mere retvisende billed. Med baggrund i ressuorceprofilens konklussion må det vurderes, at der ikke kan foretages en reel vurdering og beskrivelse af arbejdsevnen."citat slut.

dette lyder jo som selvmodsigende sludder!


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 09:38   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Om Popiae skriver, så lyder det unægteligt som en gang sludder... Hvilket kommunerne er ret gode til, altså formulere sig så ingen almindelige mennesker kan finde rundt i sagerne...

Men du skal absolut klage
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 11:38   #4
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Jamen jeg har arbejdet gennemsnitlig 9,5 timer i arbejdsprøvning, pr uge.

Her på arbejdet har jeg i perioden 25/06-31/12-2010, været her gennemsnitlig 16,90 timer uden pauser. 11 ude af 27 uger, har jeg været her over 20 timer. Jeg var i den periode sygemeldt til ca 29 timer om ugen, altså meningen jeg skulle være her i 29 timer.

I 2011, har jeg gennemsnitlig med pauser været her 14,56 timer, uden pauser 11,98 timer. Jeg har uden pauser, haft en uge over 20 timer, det var en uge jeg var på kursus, og med pauser har jeg været her 5 gange over 20 timer, og det har været når der har været ferie ved mine kollegaer. Vi er ikke mange på kontoret.

Men det der er ved den arbejdsprøvning, er at den foregik på en Husholdningsskole/efterskole, hvor jeg skulle være på Hestelinien, og største delen af min dag foregik i stalden med at "supervise" eleverne, og snakke med dem hvis de har behov, samt lidt teori.

Allerede da vi var på skolen til gennemgang af forløbet, nævner jeg for hende fra Kompetence centeret, at jeg var usikker på det var "godt nok" da jeg synes det var tyndt indhold, og nævner det også for min sagsbehandler bagefter.

At gå i en stald, i perioden augst til oktober, ergo med det vejr vi har haft i år, med en del fugtig vejr, hvor man går og står det meste af dagen, kan ikke komme bag på dem, giver flere problemer i lænden med gigt, samt i skulderen. Jeg har endvidere tidligere nævnt, at jeg selv for flere år siden, inden jeg blev operereret var stoppet med at undervise i ridning, da jeg synes det var begyndt at være hårdt for min lænd at stå op i så mange timer.

De mener der er meget forskel i mine timer i afprøvningen, samt på mit arbejde, men jeg har flere gange, hvilket også er bekræftet at min chef og fys. sagt at jeg arbejder nok mere end hvad godt er, jeg har lidt flere smerter i hverdagen fordi jeg vælger at arbejde, end hvis jeg vælger at gå hjemme. Men det er fordi jeg gerne VIL arbejde, og her har jeg fundet et leje, hvor min smerter er tålelige.

Derfor sår de tvivl om min arbejdsprøvning, med andre ord, de tror jeg lyver, selvom læger, fys., massør og lederen af skolen hvor jeg var i prøvning, bakker mig op. Han skriver i hans udredning, at han mener jeg er meget hæmmet af skulderen i hverdagen, det udelader de fra deres konklussion, samt en masse andre ting :-)

Jeg har kroniske smerter lige meget hvad, om jeg laver noget eller ej, og i følge min fys. ligger jeg på 4-6 på SAT scala´en, mener jeg den hedder. 5 på en normal dag, fire hvis jeg med et mirakel har en super dag, og 6 når jeg har en dårligere dag, og det er sådan gerne torsdag fredag som minimum. Jeg ligger mest på 5, og kunne nok ligge på omkring 4-5 konstant, hvis jeg lod værd med at arbejde. (håber det giver lidt mening, jeg har svært ved at forholde mig til tal, som man ikke kan definerer :-) )


Annette
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 09:32   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor mange timer kan du magte på din arbejdsplads, herunder er dette beskrevet nogen steder?

Måske de mener at du kan arbejde over 20 timer, hvorfor de desværre skal klare dig selv?

Hvad siger din fagforening?

Du bør fortsat klage over sygedagpengestop, da de jo selv skriver at du ikke er afklaret!
Da din tilstand er stationær, både kan og skal du afklares!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 11:50   #6
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Jeg har i 2011, gennemsnitlig været på min arbejdsplads 11.98 timer, unden pauser (altså frokost og formiddagspause) og 14,56 med pauser.

Kommunen har selv i starten af 2011 haft en arbejdsmarkedskonsulent ude, og hun vurderer min effiktive arbejdseffekt, eller hvad man kalder det, til at være 70 %, samt min arbejdsevne til maks 50 %.

Jeg mener også jeg skal afklares, når min tilstand er stationær, men det mener kommunen ikke. Men de mener også at jeg tit har været der over 20 timer, hvilket jo heller ikke er sandt.

Jeg har lavet en aftale med det firma der laver vores løn her i uge 9, og der gennemgår vi sammen alt hvad hun har indberettet, samt hun skriver et brev med at hun ved en fejl ikke har fået trukket pauserne fra. Det skal man nemlig gøre manuelt. Heldigvis er jeg på en virksomhed, hvor vi har flekstid, og derfor stempler ind og ud, så vi har jo dataerne.

Min fagforening, HK, har været med som bisider hele vejen igennem, og hun er smaddersød hende de har sat på opgaven, hvis man kan sige det sådan, men de har ikke de juridiske resourser, samt heller ikke nogen der er rigtig inde i Sygedagpengeloven, så det er begrænset hvor meget de kan gøre.

Hun har stillet dem mange kritiske spørgsmål, og henvist til loven mange gange, men vi har flere gange oplevet, at det vi aftaler på møderne, sjældent stemmer overens med det der kommer i referaterne bagefter. Vi havde bla. møde her i november, og der sendte HK bagefter en kommentar ind, om at de faktisk var i tvivl om vi var tilstede til de samme møder, at de heller ikke kunne genkende mange af tingene, samt at HK mener kommunene generelt fremstiller mig meget negativt, men kommunen reagerer ikke.

Jeg har tre gange sendt kommentar og indsigelser ind, delt pænt op i punkter og under afsnit, stillet spørgsmål, og hvergang bliver det bare lagt bagved, med den kommentar "Vi er ikke enige", og jeg får ikke svar på mine spørgsmål.

Jeg har oplevet til et møde, at få afvide, at hvis ikke jeg sagde "Jeg tror på I vil mig det bedste og gør hvad I kan for at hjælpe mig", så ville de gå hjem og afslutte sagen med det samme !!

Jeg har oplevet at få afvide i en telefon samtale, ting som "Jeg har barriererne oppe, det er den mest besværlige sag hun har haft, jeg er svær, hun kan ikke tage sig af jeg har et arbejde, og man kan ikke få alt hvad man ønsker sig her i livet".

Ved det møde i november, påpeger jeg jeg over for min hende, foran andre, og siger at jeg synes det var meget upassende, at jeg til mødet inden havde skulle side og sige ovenstående til dem, og ændre mit syn på dem, men det ikke galt den anden vej rundt. Hun gav mig en undskyldning, og beklager, hvilket jeg siger ok og fint til. Når man får en undskyldning, så skal man også tage i mod den.

I det efterfølgende referat kommer det frem sådan her "Annette giver kritik af seneste samtale med xx, hvor xx udtaler, at hun har barriererne oppe. xx undskylder udtalelsen og beklager det blev sagt. Udtalelsen kommer efter, at samtalen har varet omkring 15 minutter, hvor xx har brugt anerkendende kommunikation og det må konstateres at der ikke længere var evner i forhold til at kunne forklarer Annette reglerne".

Sådanne drejninger er der mange af. Min læge var med til samme møde, og udtaler at hun ALDRIG har sagt jeg er fejlplaceret på mit nuværende job, tvært imod, mener hun det er den mest fleksible arbejdsplads jeg kan få, og hun mener jeg skal blive der. Årsagen er at i den allerførste lægeerklæring har hun skrevet "længerevarende tastearbejde" er ikke godt, og med det mener hun, at jeg ikke kan holde til det hele dagen, fem dage om ugen. Hun siger faktisk lige ud til sagsbehandleren, "I har taget den sætning ud af et sammenhæng"

Alligevel står der stadig i konklussionen, at lægen mener jeg er dårligt placeret, og da jeg konfronterer min sagsbehandler med det, siger hun "Jeg har forstået på din læge, at du i starten var dårligt placeret, men ikke nu". Hallo, alle ændringer var lavet INDEN kommunen kom ind i sagen, det eneste der er indført siden, er en hviledag om onsdagen.

Jeg kan blive ved med et utal af andre eksempler :-)

Jeg har også tænkt mig at klage, både over sagsbehandlingen, samt ophør af sygedagpengene, men skal have en der er ekspert på området, til at hjælpe med det.


Annette
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 11:55   #7
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Jeg glemte lige at sige, jeg altså ikke er "dum" og uviden, og man kan sagtens forklarer mig ting. Jeg har sidet i selvstændige stillinger, ja gør det også ret frit nu, og jeg har haft lederstillinger tidligere, plus gennemført min uddannelser, uden problemer.

Men jeg er meget god til at huske og argumenterer, og hvis ikke man kan argumenterer og har styr på sine ting, så vinder man ikke en diskution her, og så giver jeg mig ikke.

Det er bla. her min sagsbehandler og jeg går "imod" hinanden, for hun har svært ved sagligt at at afgumenterer for mange ting, og når jeg siger "hvor har i den udtalelse eller konklussion fra" og hun så ikke kan svarer, så giver jeg mig ikke.

Faktisk er hendes standard svar til mig nu "jeg har ikke resourserne til dig" :-)
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 14:35   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvor mange timer kan du magte på din arbejdsplads, herunder er dette beskrevet nogen steder?

Måske de mener at du kan arbejde over 20 timer, hvorfor de desværre skal klare dig selv?
Hvad siger din fagforening?

Du bør fortsat klage over sygedagpengestop, da de jo selv skriver at du ikke er afklaret!
Da din tilstand er stationær, både kan og skal du afklares!

VH Popiae

Skriver Du dette(med rødt); fordi nogle utroværdige og løgnagtige sagsmishandlere - også her på siden - tidligere har påstået dette ???

Den 50 % refusion til et fleksjob, har INTET at gøre med en FAST arbejdsevne på 20 timer eller for den sag skyld, heller IKKE 25 timer !!!

Det hjælper - overhovedet - intet på forståelsen af den svære lovgivning, når der bliver gentaget usandheder konstant !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 09:33   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du skal klage tager du punkt for punkt, og laver kommentarer.
feks bruger du også deres begrundelser imod dem selv, samt deres selvmodsigelser.

Du bruger div afklaringer, timer, du har, bla. den specifikation, du får vedr. timer, og lægeerklæringer.
Citater er gode, fra div.

Du klager også over den korte partshørringsfrist. hvis du har noget skriftlig om at du ber om længere frist, bruger du dette, da de skal respektere en forespørgsel, medmindre der er tungtvejende grunde til at give afslag på dette, skal dog være givet skriftlig.

Fra nu af, INGEN telefonsamtaler, alternativt, skriver du mail, om det talte, efterfølgende.

Hvornår fik du afgørelsen? Som udgangspunkt er der 4 ugers klagefrist!
Er det første brev, med varsling om stop af sygedagpenge?

Umiddelbart bør du tilkendes fleksjob, med henvisning til A38, eller forlænges efter §27 stk 4(varigt nedsat arbejdsevne, med yderligere afklaring).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 09:39   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
God og interessant læsning.....

Kære AJT.

Findes her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=21674 som du bedes læse hver side.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Sygedagpenge ophør kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-12-2012 09:40
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension