K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2010, 22:44   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Den gamle ordning.

Hej håber nogen kan hjælpe :-)

Jeg kender en der er på førtidspension efter det der hedder den gamle ordning før en bestemt dato hvor der vist var 3 forskellige satser, vedkomne får 10.800 kr. i førtidspension. Jeg finder det en form for uretfærdigt at to der er lige uarbejdsdygtige har et skel på godt 6000 kr. om måneden.

Hvad kan der gøres for at få ændret enten til det der hedder højeste sats eller efter den nye regel?

Jeg er også uforstående over at en samlevers indtægt har indflydelse på personens pension! personen bliver jo ikke forsørget af den anden uanset hvor lidt eller meget samleveren tjener.

Nogen der kan hjælpe mig med råd, jeg har dog ikke så stor viden på området og håber nogen kan hjælpe :-)

Tusind tak.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 23:18   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Hej håber nogen kan hjælpe :-)

Jeg kender en der er på førtidspension efter det der hedder den gamle ordning før en bestemt dato hvor der vist var 3 forskellige satser, vedkomne får 10.800 kr. i førtidspension. Jeg finder det en form for uretfærdigt at to der er lige uarbejdsdygtige har et skel på godt 6000 kr. om måneden.

Hvad kan der gøres for at få ændret enten til det der hedder højeste sats eller efter den nye regel?

Jeg er også uforstående over at en samlevers indtægt har indflydelse på personens pension! personen bliver jo ikke forsørget af den anden uanset hvor lidt eller meget samleveren tjener.

Nogen der kan hjælpe mig med råd, jeg har dog ikke så stor viden på området og håber nogen kan hjælpe :-)

Tusind tak.
Det er jo bare om at kontakte sagsbehandleren som har med førtidspension at gøre.... De kan vejlede din ven i det....

Man kan søge om at få højere førtidspension efter de gamle regler, hvis man har en lavere på nuværende tidspunkt. Kender selv en, der har fået en højere pension efter de gamle regler efter at have søgt....

På den gamle ordning har man dog forskellige tillæg, man kan søge for at få mere ud af tingene. Sådan er det ikke på den nye ordning, det er anderledes.... Det kan man læse mere om de her tillæg på https://www.borger.dk/Emner/pension-...r/default.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 23:31   #3
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for dit svar, det jeg er interesseret i er hvilke kriterier der er for at få den højeste? Ja det muligt at søge, men da personen har en kæreste hun bor sammen med vil hun intet kunne få og derfor ret hårdt at få det til at løbe rundt.

Vil det kræve en ny arbejdsprøvning eller på hvilket grundlag foretages vurderingen om at opnå en af de højere førtidspensioner efter den gamle ordning? hvis nogen ved det?
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 10:26   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, kan desværre ikke hjælpe dig ang kriterier for hvordan man får tilkendt de forskellige satser for ftp( er selv på den gamle ordning).

-men at man blir straffet som ftp for at være samlevende eller gift, ja, det er desværre lovgivningen.

Hvis du søger på dette herinde, ja, så er jeg sikker på at du vil finde en masse om det og vi kan sagtens blive enige om at denne lovgivning er mere end oldnordisk og uretfærdig(er selv gift m mand på nye ftp -forvirret , det er kommunen også mange gange!)

Håber du har været inde og skrive under for en ændring af denne lovgivning, jo flere jo bedre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 14:02   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs følgende.........

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Pen...dspension.aspx

http://www.k10.dk/showthread.php?t=153

http://www.clh.dk/job/doc9.html

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=132870

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob ny ordning mand Spørgsmål ang fleksjob 5 27-09-2013 06:15
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Den ny fleks ordning Olsen22 Politik og Samfund 1 29-02-2012 09:52
Mentor ordning.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 14 08-10-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension