K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 18:26   #11
OldSchool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
OldSchool er ny på vejen
Jeg kan ikke selv finde hoved og hale i det. Fik afslag fordi man mente at der var potentiale for at jeg kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet, samtidigt med at jeg har fået afslag på flexjob, grundet min arbejdsevne.
OldSchool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:36   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså afslag på fleks fordi din arbejdsevne ikke var varigt nedsat i et sådan omfang, at fleks var en mulighed?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:43   #13
OldSchool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
OldSchool er ny på vejen
Nej fik det netop fordi min arbejdsevne er varigt nedsat.
OldSchool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:47   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, man kan jo ikke få afslag på fleks fordi arbejdsevnen er varigt nedsat.

Du skriver: at der var potentiale for at jeg kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet''. Ergo kan du ikke være dårlig nok til fleks.

Så hænger tingene jo også sammen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:54   #15
OldSchool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
OldSchool er ny på vejen
Det står på brevet sort på Hvidt fra jobcenteret?
OldSchool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:58   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Selvom din erhvervsevne er varigt nedsat, kan du godt få afslag, hvis den ikke er nedsat nok til fleks.

Normalt skal erhvervsevnen være nedsat med ca halvdelen for at få fleks, hvis en arbejdsprøvning eller andet indikerer at man kan komme op omkring de 19-20 timer om ugen er man selvforsørgende.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:59   #17
OldSchool
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
OldSchool er ny på vejen
Det er de problemstillinger jeg kæmper imod hverdag

Den er både nedsat til erhverv og flex. Men stadig skal jeg til alle mulige forløb selvom dokumenter indikere til det stik modsatte
OldSchool er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 10:57   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lyder som om du har alt at vinde ved at deltage i det tilbudte forløb. Der er jo lang tid siden, vi skrev 1998.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 11:41   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ankestyrelsens fleksjob-praksis er i strid med lovgivningen
http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/

"Ankestyrelsen trækker formulering i principafgørelse om fleksjob tilbage."


"Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob."

http://www.elmer-adv.dk/forste-princ...fter-reformen/

"Ankestyrelsen har i den første principafgørelse om fleksjob efter førtidspensions- og fleksjobreformen, der trådte i kraft 1. januar 2013, slået fast, at der ikke gælder noget retskrav på at få forelagt sin sag for de tværfaglige rehabiliteringsteams, der blev sat i verden i forbindelse med reformen.

Uforståelig forskelsbehandling mellem ansøgere om fleksjob og ansøgere om førtidspension

Det er Elmer & Partneres opfattelse, at afgørelsens resultat var forventeligt henset lovforarbejderne til førtidspensions- og fleksjobreformen. Det er samtidig vores opfattelse, at der også på fleksjobområdet bør vedtages lovhjemmel til at få sin sag forelagt rehabiliteringsteamet på det foreliggende grundlag. Efter reglerne om førtidspension har ansøgeren mulighed for at få behandlet sin sag på det foreliggende oplysningsgrundlag.

Fleksjobordningen udgør en væsentlig om ikke den væsentligste del af den sociale sikring for personer med varigt nedsat arbejdsevne. Det er efter vores opfattelse særdeles vanskeligt at se nogen begrundelse for, at retten til at få sin sag forelagt rehabiliteringsteamet alene skal gælde personer, der ansøger om førtidspension på det foreliggende grundlag, men ikke for personer som ansøger om fleksjob."

Ligger under: http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension