K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2014, 20:44   #1
Betulle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
Betulle er ny på vejen
kontanthjælp kæreste selvstændig

Jeg er på kontanthjælp, kommunen har bevilliget mig at jeg kunne tage en hg på 1 år, samtidig med jeg ville få kontanthjælp, jeg er 37 år..
min kæreste er selvstændig, og skal hver måned nu sende en kasseklade til kommuen, og denne gang er den første gang..
min kæreste havde 50.000 på sin konto som var fra dec måned, som er blevet brugt på udgifter i firmaet, og løn til ham selv.. mit spørgsmål er nu om kommunen mener de 50.000 skal modregnes i min kontanthjælp, min kæreste har ikke haft mere indtjening end 12.000kr i januar..

er der nogen der ved om jeg kan hoppe fra min kontanthjælp og så på su? kommunen har jo betalt min uddannelse, men vi kan godt se at det her kan gøre jeg nogle måneder slet ikke har en indtægt..

MVH Betulle
Betulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 08:53   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som selvstændig er det naturligt at have varierende kassebeholdning, så det bør de tage hensyn til..

Når det så er sagt, er det kommunen der vurderer om det er en rimelig indtægt, eller han prøver at pynte på det.. husk kommune er mistænksomme til det sygelige.

Han bør nok sende kvitteringer med på hvad pengene er brugt til udover løn, for at være på den sikre side.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 08:57   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
alle kan vel søge su, så kan du jo også læse vider hvis det er det du vil, kontakt en vejleder på skolen, det ved de jo alt om.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:36   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er fordi de regner mdr vis...desværre...

jeg er gift med en selvstændig på ftp...

men revisor laver regnskab 1 gang år og så bliver indtægten sendt til kommunen..

men jeg er 1 år bagud mht hvad jeg får.,.det er ikke det han tjener i dag jeg får efter,.,,det er jo også mere fair på min måde som ftp..

for når de når årets udgang kan der jo godt stå penge på konto der er afmærket til andre ting..

jeg ville nu få jeres revisor til at kontanke kommunen og forklare hvordan det hænger sammen..dem tror de mere på..
i start ved mig var det et værre cirkus og jeg fik forskelligt mdr til mdr,,indtil revisor gik ind i det...

de har jo lige ramt - hvad de opfatter som en god månede..men hvad der står på en konto er jo ikke alt privat og overskud..så skal han til at skille alt af...

ved så godt vi betaler revisor for det med kommunen..men hellere det - en d deres regnemetoder...

ved godt jeg er ftp og du på kh...men noget af det må være det samme..det burde være den samlede årsindtægt de gik ud fra...havde han en stabil indtjening sidste år burde de ku ta et gen.derfra og så efter regulerer senere..det er også mere fair..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:55   #5
Betulle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
Betulle er ny på vejen
kan jeg i 2014 komme ned under 7000kr før skat i kontanhjælp, uanset hvad min kæreste tjener?

hans indkomst denne måned er 12.000kr, og alligevel giver de mig kun 10.000 før skat, det er da ikke korrekt???

mvh Betulle
Betulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 18:01   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej det lyder ikke korrekt...

dog er jeg IKKE 100 procent inde i de kontanthjælps regler selvom jeg har læst om dem hverdag...

jeg tror jeg ville snäkke med revisor eller den i har til at lave regnskab..og få vedkomne til at kontakte kommunen og forklare de penge var firmas..det ville jeg gøre...og evt bevise det ved regnskab- faktura

hvad du burde ha m¨å en af de andre svare på det ved jeg ikke...ved bare det først er i 15 det træder helt i kraft.-

men det er en af ulemperne ved at ha firma penge og privat st¨ående samme sted...det har vi også her.,...men da regner de så for et helt år og ikke for iår...det hul burde jo lukkes da du nok ikke er den eneste..

som ved mange andre ting virker den reform ikke helt gennemtænkt.

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 20:28   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
For at kunne tage stilling til om beløbet er rigtig, er det vigtigt at vide om du er forsørger.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 12:06   #8
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Ikke forsørger satsen er 10.689 kr., dvs. I må samlet have 2 x den sats. Og så passer beløbene vel fint.

Som forsørger er det 2 x 14.203 kr. - og så vil der mangle noget.

Men det kommer jo an på, om I er forsøger eller ej.

Og hvis din kæreste tjener 2 x satsen, så vil du ikke få noget - som jeg har forstået det.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 16:50   #9
Betulle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
Betulle er ny på vejen
Jeg er forsørger, og det er min kæreste også.. som jeg har forstået det, så træder reglen først 100% i kræft i 2015, så jeg i år kun kan komme ned på ca 700kr før skat.. jeg har beregnet på kbh kommune hjemmeside, og uanset hvad jeg skriver af beløb min kæreste ville tjene, ville jeg få 7100kr før skat..
vi kæmper og kæmper med kommunen, jeg forstår intet..
Betulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension