K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 12:34   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Pensionist DSB kort

Nu jeg er blevet pensionist snakket min støtte kontakt person om at jeg så kan få lavet et pensionist kort til bus og tog og dermed så køre billigere men hun var ik helt 100 på hvordan det lige var så tænkte jeg hører lige her inde. Kan jeg først få det lavet til April hvor jeg for min første udbetaling ? Vh katrine
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:46   #2
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Ja mon ikke først der, men ikke sikker. Du skal i hvert fald fremvise din pensionsmeddelelse når du køber kortet. Husk du også kan få lavet et gratis legitimationskort, som giver rabatter udenfor hovedstadsområdet.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:47   #3
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hejsa
Jeg gik bare ned på DSB med min papir på at jeg var tilkendt FP og med et pasbilled, så får du lavet et kort ( som skal fornyes 1 gang om året ) og så kan du så få rabat på rejser, få lavet pensionist rejsekort eller mdr kort.. og så skal du bare opbevare dit kort fra DSB som bevis på at du har ret til at køre billigt hvis der er kontrol. Kortet koster ikke noget.
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:51   #4
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg blev tilkendr pension pr 1/2 og fik lavet mit kort 1/2 selvom pengene jo først kom her d. 28/2

du får et pensionist bevis på kommunen og så går du ned og viser det og får kortet lavet. Jeg skrev en mail til pensionsafdelingen på min kommune og så sendte de det såkaldte pensionistbevis som er en underskrift for at du er på social pension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Chihuahua Se meddelelser
Hejsa
Jeg gik bare ned på DSB med min papir på at jeg var tilkendt FP og med et pasbilled, så får du lavet et kort ( som skal fornyes 1 gang om året ) og så kan du så få rabat på rejser, få lavet pensionist rejsekort eller mdr kort.. og så skal du bare opbevare dit kort fra DSB som bevis på at du har ret til at køre billigt hvis der er kontrol. Kortet koster ikke noget.
det gratis legitimations kort du nævner er det overhoved nødvendigt? jeg har kun fået lavet et md kort... skal jeg få lavet sådan et legitimations kort også er det til 65 billetter?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:56   #5
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Ja, legitimationskortet er til 65-billetter. Dette gælder et år af gangen.

DSB månedskort skal fornyes hver 3. måned, og pensionsmeddelelsen skal fremvises hver gang du fornyer.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 13:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chihuahua Se meddelelser
Hejsa
Jeg gik bare ned på DSB med min papir på at jeg var tilkendt FP og med et pasbilled, så får du lavet et kort ( som skal fornyes 1 gang om året ) og så kan du så få rabat på rejser, få lavet pensionist rejsekort eller mdr kort.. og så skal du bare opbevare dit kort fra DSB som bevis på at du har ret til at køre billigt hvis der er kontrol. Kortet koster ikke noget.
Det er denne fremgangsmåde der er den rigtige.

http://www.dsb.dk/om-billetter-og-ko...-pensionister/

Jeg tvivler på, at tog og bus vil godtage det kommunale pensionistbevis.

Det har været oppe herinde flere gange:
http://www.k10.dk/search.php?searchid=1240760
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 02-03-2013 kl. 13:55.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 13:53   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Oki doki så vil jeg da lige ned og høre på kommunen ang et pensionist bevis.
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 14:02   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Oki doki så vil jeg da lige ned og høre på kommunen ang et pensionist bevis.
Hvad skal du bruge det til?

Se mit indlæg ovenover dit. #6.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 14:52   #9
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hej Vovse
Det er bare mig der måske ikke fik udtryk mig ordentlig, det er et DSB legimentations kort jeg fik lavet..
Chihuahua
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 22:56   #10
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg fik i sidste uge sammen med brevet om tilkendelse af førtidspension et pensionsbevis og et medfølgende brev, hvor der blot stod, at jeg kunne tage pensionsbeviset med ned til DSB sammen med et pasbillede og der få udleveret et DSB kort. Selvom der således var nogle dage endnu, inden jeg blev pensionist, så var det ikke noget problem
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skat b kort ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 17-09-2011 11:27
min historie kort fortalt queet Din historie 13 27-05-2011 17:58
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
kort forløb JJC Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-05-2010 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension