K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2012, 11:43   #1
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
evt flex

efter at ha læst om kommuner der giver afslag på pension, og tilbyder flex helt ned til 2-4 timer om ugen,, hvordan ser økonomien ud i det,, hvis man får flex hva har man så krav på af penge??? og hvis man ikke kan finde nogen der har tid til en flex på 2-4 timer , hva kan man så forvente eller ikke
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 11:51   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du er i fleks har du lige nu krav på fuld løn (mindsteløn) hvis du er ledig har du krav på ledighedsydelse.

Hvis reglerne bliver lavet om, vil du få løn for de timer du arbejder og ledigheds ydelse for resten, hvis du bliver ledig vil du efter 2 år ryge ned på 10300 kr.

I de fleste komuner skal du aktiveres for din fleksydelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 11:59   #3
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
evt flex

tak for svar ; det er sådan at det er min kone der søger fp og hun får ikke noget nu, for at jeg gik på efterløn af egen fri vilje var slidt ned ,med ryggen, så kan man ikke få kontanthjælp. men hun søger fp og alle de kloge skriver at det er lige på grænsen til at jobprøvningen ikke kan gennemføres - så er det vi håber på at måske , hun får flex og vi så får lidt penge-- tror snart ikke på kommunen mere , men man kan måske regne med lidt penge når det er afgjort ??
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 13:35   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis hun bliver bevilget fleksjob...så vil hun forsætte på kontanthjælp....da hun har været på det før hun blev bevilget fleksjob....meen...

Man kan søge noget der hedder særlig ledighedsydelse og det burde hun kunne få...hvis hun forsat er ledig..

Men prøv selv at læse om det her http://www.clh.dk/?id=1474#c3991
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 14:22   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis hun bliver bevilget fleksjob...så vil hun forsætte på kontanthjælp....da hun har været på det før hun blev bevilget fleksjob....meen...

Man kan søge noget der hedder særlig ledighedsydelse og det burde hun kunne få...hvis hun forsat er ledig..

Men prøv selv at læse om det her http://www.clh.dk/?id=1474#c3991
Når man af egen fri vilje har valgt IKKE at være på arbejdsmarkedet, kan man ikke bare gå på kommunen og få kontanthjælp, for det er man ikke berettiget til.
Så hvis Havmandens kone evt. får fleks så vil hun ikke få noget udebetalt før end hun finder et job... da hun aldrig har været på arbejdsmarkedet..

Og havmand bliv i din første tråd så er det nemmere at følge med, lige nu har du x tråde som faktisk handler om det samme, med lidt forskellige spørgsmål.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 19:22   #6
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
evt flex

til te pigen , først gik på efterløn efter læge-fagforenings råd, samt en fyreseddel, er ved at anke kommunens afgørelse, (gik selv på efterløn) ifølge loven skal der være en begivenhed der gør at man kan få kontanthjælp. godt det var det , fyreseddel. og netop , konen er inde for at arb, men kan ikke står til rådighed for arb, market i det omfang helbreddet tillader det , netop for at opfylde hendes forpligtilgelse som gensidig forsørger , da manden ikke kan forsørge hende, hmmm
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 07:18   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
til te pigen , først gik på efterløn efter læge-fagforenings råd, samt en fyreseddel, er ved at anke kommunens afgørelse, (gik selv på efterløn) ifølge loven skal der være en begivenhed der gør at man kan få kontanthjælp. godt det var det , fyreseddel. og netop , konen er inde for at arb, men kan ikke står til rådighed for arb, market i det omfang helbreddet tillader det , netop for at opfylde hendes forpligtilgelse som gensidig forsørger , da manden ikke kan forsørge hende, hmmm
Tilståelse, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad din situation er helt nøjagtigt.

Jeg har forstået på dine tråde at:

1. din kone aldrig har arbejdet, en beslutning I har taget, fordi hun ikke er helt rask. Er det rigtig forstået?

2. du er gået på efterløn?

3. Økonomien er blevet dårligere pga. efterlønnen, og I vil nu have en indtægt fra din kones side af?

Enten kontanthjælp, fleksjob eller førtidspension, er det rigtig forstået?

Hvis intet af dette er rigtig forstået, så må du meget undskylde mit svar.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 07:31   #8
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
evt flex

hej te pige , ja du skal ikke undskylde noget , ja det er også mig der ikke rigtig lige kan hitte ud af det med de tråde, nå prøver , jo det er fordi man jo sparer op til den efterløn og da jeg så blev syg mente , lægen-fagforeningen det var en god ide, at gå på den , men lang tid 2010 år søgte min kone om fp , kort sags, siger fp syk siger måske 1-3 timer om ugen måske, lægen siger skåne med skæv ryg og speciel sko, kommunens, lægefaglig siger ,det bliver svært at fastholde en prøvning,, hun har aldrig fået noget kunne jo ikke arb jeg har altid arbejdet , helt extremt , så har vi klaret os , men når min ryg er ødelagt, så må vi evt håbe hun kan få lidt
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 08:44   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis hun bliver bevilget flexjob, vil hun kunne søge om særlig ydelse. Det er den ydelse man kan få når man ikke er berettiget til kontanthjælp, og den er uafhængig af om I er gift.

http://www.ams.dk/Borgerservice/Saerlig-Ydelse.aspx
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 09:45   #10
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
evt flex

tak pip, det er godt nok et dejligt forum , med så megen hjælp, det var fordi jeg igår så at kommunerne giver afslag på fp helt ned til 2-4 timer så begyndte det at brænde på , men der er måske lidt lys forude, så vi venter med spænding----
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension