K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 20:13   #51
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Velbekomme :-)

Min erfaring er, at sagsbehandlere ikke forstår en meter af sygdom (hvordan skulle de også det, uden lægefaglig viden?) og diverse beskrivelser af skånebehov forståes simpelthen ikke.

Jeg har selv, adskillige gange, skriftligt måttet indskærpe mine fysiske begrænsninger og har, med henvisning til Retsikkerhedsloven § 4, foreslået forskellige måder at afvikle møder på, afhængig af nødvendigt tidsforbrug:

Kort møde på max. 15 min. vil det være muligt at gennemføre på Jobcenter.

Længere møde på max 40 min. kan afvikles gående med siddepause midt i på ca. 10 min..

Langt møde på ca. 2 timer kan afvikles i borgers hjem.


Men skånebehov er meget individuelle og er grænsen for en borger, at Jobcenter ikke lukkes ind i eget hjem, så er det en grænse, der bør respekteres, efter min mening.
Carmen er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:21   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Min erfaring er, at sagsbehandlere ikke forstår en meter af sygdom.
Det har du fuldstændig ret I og derfor siger vi jo også ofte at de ikke skal blande sig deri. Fornylig da jeg var ved min nyeste sagsbehandler begyndte hun at spørge til min medicinering og jeg var målløs, men jeg var/er jo nødt til at tage det med et gran salt, de skal jo danne sig et helheds billede som det hedder sig og ind i mellem må vi bærer over med dem.

Jobcenteret er ikke et læge center. De står ikke for at diagnosticere os, at passe på og medicinere eller behandle os, de står for at afklare os i forhold til arbejdsmarkedet. Derfor er det vigtigt at vi forstår deres måde at møde os på og har vi brug for hjælp hertil må vi søge dette. Både via ens sagsbehandler, men også via læge, psykiater, speciallæger eller egne bisiddere.

Vi kan ikke fortænke dem i at søge en løsning på vores sag, dette skal vi kun være glade for.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:25   #53
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kan også kun se, at det blot et tilbud, jobcentret kommer med... De prøver jo på at komme videre...

Hvis man skriver mails direkte til sagsbehandler skal man ikke altid regne med at kunne få svar. Denne medarbejder har måske slet ikke set mailen og andre medarbejdere har slet ikke fået kendskab til denne henvendelse. De kan sagtens som alle andre gå hen og blive syge, sige op eller går på kursus osv... Så derfor skriv gerne helst til jobcenters hovedmail.
Ja jeg har skrevet på deres hovedmail, og de har "noteret" at mine mails er modtaget, men ingen svar får jeg.
Hvis man sender dem alm. breve har jeg oplevet de påstår de aldrig har modtaget noget nemlig.
Du kan altid dokumentere afsendte mails, det kan du ikke med breve.

Ja de kan være på kursus mm. men ubesvarede mails siden sep 2011 og nu 6 stk. det er bare for dårligt.
Men de kan sagtens finde ud af, stadig af at kvittere for mine venlige henvendelser med bombardementer, af nye indkaldelser til jobsamtaler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg er enig med webmaster og MTVR1, det er jo et tilbud .... så det kan du sige nej til, hvis du ikke ønsker dette... Og skrive at kun du ønsker et telefonmøde.
Telefonmøde har jeg om sagt anmodet om to gange nu, men de svarer ikke på det.
Det er ikke et tilbud, jeg har årelang erfaring med Jobcenter, det vil hedde når jeg takker nej, som jeg jo gør, at jeg ikke ønsker samarbejde med dem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis du slet ikke vil have noget med jobcentret at gøre, kan du jo finde en til at tage sagen for dig - dvs. du giver din fuldmagt til den person, som du ønsker skal "køre" sagen for dig. Så vil al henvendelse (f.eks. ringe og breve) være hos din partsrepræsentant, som det hedder (hvis du giver fuldmagten til denne).
Jeg tror ikke helt du forstå alvoren - jeg er ramt af meget alvorligt posttraumatisk stress grundet jobcenter, så det handler ikke om at ville have med at gøre - det handler om at overleve den terror de fortsat kører mod mig.

Dette jobcenter har kørt psykisk terror på mig i årevis, og det af den helt grove slags, hvor jeg er blevet råbt og skreget ind i hovedet osv. det er ikke uden grund, at jeg har fået alvorligt posttraumatisk stress af dem.

Jeg er helt klar over, at mange af jer ikke har samme grelle erfaringer med Jobcenter som jeg har - men jeg har beviser på det jeg skriver om dem.

For at Borgerrådgiveren overhovedet tager en klage, så skal loven være overtrådt, og jeg vandt min klage over dette jobcenter, der helt bevidst syltede min sag i 1 1/2 år.

De vedbliver at indkalde mig til jobsamtaler samtidig med de er i gang med at indhente en erklæring fra min læge på jeg er for syg til personligt fremmøde, det er ikke normal procedure, og de besvarer heller ikke dette klagepunkt.

Synes du ikke det er kritisabelt at de ikke svarer på mine anmodinger om telefonisk møde?
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:41   #54
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Lotte68,

Vi er overhovedet ikke i tvivl om at du er ramt også efter alle de år i systemet. Meen du er også nødt til at vise hvordan du vil løse din situation, så du kan komme videre i dit liv.

Jeg er selv ramt, men bryder mig ikke om at forklare ret meget af min situation i din tråd, så du får noget at det sidste, som jeg ikke har skrevet på K10. Jeg søger afklaring og følte at jeg måtte gå i arbejdsprøvning igen, dog denne gang på et slags reva center, for at komme videre i min sag. Det har holdt hårdt at starte i arbejdsprøvning og være der, dette til trods for at en af mine gode venner kalder det en "hygge klub" de 2 dage jeg er der max 2 timer om ugen. Om det er nok til at afgøre min sag ved jeg absolut ikke, jeg har blot vist hvad jeg kunne også via min dagbog. Sidst nævnte og min præstation i øvrigt har gjort at de ikke vil sætte mig op i tid og dage.

Vi kan jo kun vise hvad vi kan og det er det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-01-2012 kl. 20:53.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:48   #55
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser

Synes du ikke det er kritisabelt at de ikke svarer på mine anmodninger om telefonisk møde?
Jo det er da træls... Jeg synes du bare skal sige nej til det tilbud om hjemmebesøg og give nævne dit forslag igen om et telefonmøde...
curls er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:51   #56
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jo det er da træls... Jeg synes du bare skal sige nej til det tilbud om hjemmebesøg og give nævne dit forslag igen om et telefonmøde...
Ok, jeg forsøger 3 gang af anmode om telefonmøde, nu er Borgerrådgiveren jo inde over sagen, så kan man da håbe på at Borgerrådgiveren kan få et svar ud af dem.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 21:07   #57
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Ok, jeg forsøger 3 gang af anmode om telefonmøde, nu er Borgerrådgiveren jo inde over sagen, så kan man da håbe på at Borgerrådgiveren kan få et svar ud af dem.
Super De er dygtige derinde... Jeg har også brugt dem engang... Du er i gode hænder hos dem. Har også haft en af deres jurister på besøg på min arbejdsplads som underviser...
curls er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 21:23   #58
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hov hov...du skriver som om jeg har udtalt mig om at det ikke er nok med et telefonmøde....

Det har jeg IKKE skrevet noget om...eller udtalt mig om...

Telefon møder kan være ganske udemærket...

Jeg ville bare frem til at man ikke kan kalde det for en invasion af ens hjem....da man jo bare kan sige fra og net tak til tilbudet...

Den mulighed har man ikke under en invasion...

Selvfølgelig kan man dokumentere at man har afleveret et brev...

Det kræver bare at man aflevere det på stedet og får en kvittering på det...

Kan man ikke selv aflevere det...ja så kan man få en anden til det...

Som curls skriver....sig nej tak til at de kommer hjem til dig....og se om ikke du kan få en til at aflevere et skrevent brev til dem....med kvittering på.....hvor i du beder dem om telefon møder i stedet...

Så har du fuld dokumentation på at du har samarbejdet som du jo skal....
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 22:05   #59
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Det handler om en klage til Borgerrådgiveren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hov hov...du skriver som om jeg har udtalt mig om at det ikke er nok med et telefonmøde....

Det har jeg IKKE skrevet noget om...eller udtalt mig om...

Telefon møder kan være ganske udemærket...
Jamen det er jo omdrejningspunktet for hele dette her - telefonmødet.
Jeg har jo anmodet om det flere gange, men de ignorerer dette.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ville bare frem til at man ikke kan kalde det for en invasion af ens hjem....da man jo bare kan sige fra og net tak til tilbudet...

Den mulighed har man ikke under en invasion...
Jo det synes jeg godt man kan kalde det, da jeg kender svaret når jeg svarer nej, og det er at jeg ikke vil samarbejde med dem, hvorefter de vil true med træk i kontanthjælpen, så jeg finder der er tale om en invasion af mit hjem.

Og hvad er grunden til de skal komme i mit hjem i mit soveværelse, i stedet for en telefonsamtale?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Selvfølgelig kan man dokumentere at man har afleveret et brev...

Det kræver bare at man aflevere det på stedet og får en kvittering på det...

Kan man ikke selv aflevere det...ja så kan man få en anden til det...
Du får det til at lyde så nemt, men selv om jeg har skrivehjælp, så har jeg ikke døgnhjælp, og min gamle printer dur ikke, og nye blækpatroner har jeg ikke råd til.
Jeg kan ikke se hvorfor mail ikke skulle være i orden at sende, når det er nemmest for dem som hjælper mig.

Det står vel ikke i loven at mails ikke skal besvares ligesom al anden post?
Eller gør det?

For hvis det gør, vil jeg naturligvis meget gerne have den § hvor det står, så vil jeg self. forholde mig til det fremover og prøve at få hjælp til kun at få udprintet og afleveret alt af en person som får en kvittering, selv om det besværliggør tingene den hel del.

Min erfaring er bare at alm. sendt eller personligt afleveret brevpost ikke bliver besvaret hyppigere end mails - intet bliver besvaret fra Jobcenter Nyropsgade.
Jeg er vist oppe på 18 dokumenteret ubesvarede henvendelser til Nyropsgade såå....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Som curls skriver....sig nej tak til at de kommer hjem til dig....og se om ikke du kan få en til at aflevere et skrevent brev til dem....med kvittering på.....hvor i du beder dem om telefon møder i stedet...

Så har du fuld dokumentation på at du har samarbejdet som du jo skal....
Som sagt er det en klage til Borgerrådgiveren dette handler om, så det er Borgerrådgiveren der nu skal indhente et svar fra Nyropsgade, mail-dokumentationen er i orden, og hos Borgerrådgiveren havde de aldrig hørt om jobsamtaler i hjemmet før, de undrede sig meget.....

Borgerrådgiveren undrede sig også over, at Nyropsagde ikke besvarer mine anmodninger om et telefonmøde.
Samtidigt sender de mig samtykkeerklæring på indhentning af lægeerklæring fra min læge på jeg er for syg til personligt fremmøde, samtidig sender de ny indkaldelse til jobsamtale.
Og så tilbyder de mig at komme hjem i mit soveværelse, men besvarer ikke mine anmodninger om telefonmøde.

Det er muligt der er andre som synes det er helt i orden, jeg finder det ligesom Borgerrådgiverens personale gør, meget kritisabelt.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 22:12   #60
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Super De er dygtige derinde... Jeg har også brugt dem engang... Du er i gode hænder hos dem. Har også haft en af deres jurister på besøg på min arbejdsplads som underviser...
Ja de har altid kun behandlet mig pænt derinde hos Borgerrådgiveren, og tager altid deres telefon, og deres jurist ringer tilbage hvis han ikke lige har tid når man ringer.

Der er ikke mange instanser hvor man bliver behandlet så pænt, det er jeg slet ikke vant til, tænk hvis det også var tilfældet hos Jobcenter og i BAN osv. så ville vores samfund se helt anderledes ud, og så ville Borgerrådgiveren heller være ved at drukne i sager, hvilket er tilfældet - aldrig har der været så mange klager før.
Man kan jo kun klage over sagsbehandlingen derinde, ikke afgørelser, så det er rigtig mange, der ligesom jeg oplever at blive behandlet virkelig grotesk af jobcenter.
Lotte68 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension