K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 19:59   #151
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Nå så sker der lidt igen.

har modtaget brev hvori der står "partshøring i forbindelse med manglende forlængelses muligheder" Jeg må så komme med bemærkninger hertil, som de skal have senest mandag.

De vudere ikke at der er grundlag for folængelse.

Ud for §27 stk.1 nr.1 skriver de:

Der vurderes at være behov for optræning og afprøvning af arbejdsevne. Det er nuværende uvist om der kan laves en realistisk revalideringsplan da jeg kun har kunnet arbejde 16 timer, og da de er usikker på arbejdsevnene vurdere de, at det på nuværende tidspunkt ikke er overvejende sansynligt at der kan laves en reavalideringsplan med henblik på ordinær beskæftigelse.

( Både sociallæge og speciallæge har begge skrevet at jeg ikke kan arbejde på ordinær arbejdsmarked)

ud for §27 stk. 1 nr 4. skriver de:

Der vurderes ikke at mangle afklaring af eventuel berettigelse til fleksjob eller førtidspension, idet der er behov for afprøvning af arbejdsevne før der kan tages stilling hertil- det er således pt. ikke udelukket at du kan retunere til ordinær beskæftigelse.



I øvrigt spurgte jeg i en kommentar til ressourceprofilen, hvor i lægepapirene Sb kan se at mit helbred bliver bedre., og at jeg kommer ud på det ordinær arbejdsmarked- Det svare sb ikke på. Det kan sb nemlig ikke, for det står ingen steder.

Nogen der har en ide til et par bemærkninger??
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:06   #152
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Nå så sker der lidt igen.

har modtaget brev hvori der står "partshøring i forbindelse med manglende forlængelses muligheder" Jeg må så komme med bemærkninger hertil, som de skal have senest mandag.

De vudere ikke at der er grundlag for folængelse.

Ud for §27 stk.1 nr.1 skriver de:

Der vurderes at være behov for optræning og afprøvning af arbejdsevne. Det er nuværende uvist om der kan laves en realistisk revalideringsplan da jeg kun har kunnet arbejde 16 timer, og da de er usikker på arbejdsevnene vurdere de, at det på nuværende tidspunkt ikke er overvejende sansynligt at der kan laves en reavalideringsplan med henblik på ordinær beskæftigelse.

( Både sociallæge og speciallæge har begge skrevet at jeg ikke kan arbejde på ordinær arbejdsmarked)

ud for §27 stk. 1 nr 4. skriver de:

Der vurderes ikke at mangle afklaring af eventuel berettigelse til fleksjob eller førtidspension, idet der er behov for afprøvning af arbejdsevne før der kan tages stilling hertil- det er således pt. ikke udelukket at du kan retunere til ordinær beskæftigelse.



I øvrigt spurgte jeg i en kommentar til ressourceprofilen, hvor i lægepapirene Sb kan se at mit helbred bliver bedre., og at jeg kommer ud på det ordinær arbejdsmarked- Det svare sb ikke på. Det kan sb nemlig ikke, for det står ingen steder.

Nogen der har en ide til et par bemærkninger??
KLAG! De prøver at ordkløve... arbejdsprøvning er en DEL af et afklaringsforløb, så man kan ikke det ene uden det andet.

Henvis til lægekommentarerne der siger at du ikke kan være på det ordinære arbejdsmarked

Siger lægerne ellers noget om din tilstand? Er den stationær? er der flere behandlingsmuligheder?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:21   #153
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Hej Ricky M.

Sociallægen har skevet dette i sin vurdering:

e77 funktionsniveau er væsentligt reduceret, og det skønnes at være sådan omfang at e77 ikke vil kunne fungere på på det ordinære arbejdsmarkede. Det kan ikke udelukkes at tilstanden er kronificeret

Speciallægen skriver:

at jeg ikke kan arbejde på ordinær arbejdsmarkede, og der ikke er udsigt til forbedring af helbredet, heller ikke med konservetiv behandling. Problemet er så at han skriver en masse gode ting, men slutter så sætningen således: Det kan ikke forventes at e77 kan arbejde på fuldtid-i hvertfald ikke lige med det samme.

Og det er det sb hæfter sig ved. En lille bitte linie.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:31   #154
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
det er både det lille bitte sociallægen siger og det din egen læge!

Argh for ******* kan de læger ikke snart lære at de skal være konkrete i deres udtalelser...!

Kan du evt. få din læge til at ændre mening? Altså slette det der bavl "i hvert fald ikke lige med det samme"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:43   #155
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Nå så sker der lidt igen.

har modtaget brev hvori der står "partshøring i forbindelse med manglende forlængelses muligheder" Jeg må så komme med bemærkninger hertil, som de skal have senest mandag.

De vudere ikke at der er grundlag for folængelse.

Ud for §27 stk.1 nr.1 skriver de:

Der vurderes at være behov for optræning og afprøvning af arbejdsevne. Det er nuværende uvist om der kan laves en realistisk revalideringsplan da jeg kun har kunnet arbejde 16 timer, og da de er usikker på arbejdsevnene vurdere de, at det på nuværende tidspunkt ikke er overvejende sansynligt at der kan laves en reavalideringsplan med henblik på ordinær beskæftigelse.

( Både sociallæge og speciallæge har begge skrevet at jeg ikke kan arbejde på ordinær arbejdsmarked)

Jeg synes ovenstående skrivelse er lidt volapyt, da det siger næsten af sig selv, at du har et varigt nedsat arbejdsevne, når du jo allerede har været i arbejdsprøvning og har vist, at du kun kan klare 16 timer. Det lyder til, at revalidering slet ikke vil være en mulighed for dig, medmindre de kan finde noget, hvor alle dine skånehensyn ville kunne overholdes, og hvor du samtidig vil kunne arbejde 37 timer ugentligt. Men dine læger har jo sagt, at det ikke kan lade sig gøre. = Så burde det næsten være fleksjob som mål.

ud for §27 stk. 1 nr 4. skriver de:

Der vurderes ikke at mangle afklaring af eventuel berettigelse til fleksjob eller førtidspension, idet der er behov for afprøvning af arbejdsevne før der kan tages stilling hertil- det er således pt. ikke udelukket at du kan retunere til ordinær beskæftigelse.

Igen her du har jo allerede været i arbejdsprøvning (forsøgt afprøvning af arbejdsevne) og har vist at kunne arbejde de 16 timer. Arbejdsevnemetoden (ressourceprofil) skal benyttes. Og igen her lægerne har klart belyst, at du ikke kan være på det ordinære arbejdsmarked.


I øvrigt spurgte jeg i en kommentar til ressourceprofilen, hvor i lægepapirene Sb kan se at mit helbred bliver bedre., og at jeg kommer ud på det ordinær arbejdsmarked- Det svare sb ikke på. Det kan sb nemlig ikke, for det står ingen steder.

Nogen der har en ide til et par bemærkninger??
Hvorfor har de forlænget partshøringen egentlig? Nu da du jo allerede afleverede dine kommentarer til partshøring 1 gang tidligere..? Eller er der misforstået noget?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:45   #156
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Jeg har 2 gange talt med speciallægens sekretær, og sagt at jeg gerne vil have uddybet nogle ting i attesten. Det er 14 dage siden, og jeg har stadig ikke hørt noget endnu.

Turde næsten ikke at ringe igen.

Det kan jo også være at han ikke gider at svare.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:52   #157
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Jeg har 2 gange talt med speciallægens sekretær, og sagt at jeg gerne vil have uddybet nogle ting i attesten. Det er 14 dage siden, og jeg har stadig ikke hørt noget endnu.

Turde næsten ikke at ringe igen.

Det kan jo også være at han ikke gider at svare.
Du kan skrive til jobcentret, at hvis de vil have uddybet, hvad den der sætning betyder, så må de rette henvendelse til speciallægen. Det er i virkeligheden dem, der har ansvaret for at sagen er tilstrækkeligt oplyst før afgørelse ifølge retssikkerhedsloven. (hvis sagen røg i nævnet, og nævnet vurderer, at der mangler svar på nogle oplysninger i sagen, så kan det hedde hjemvisning, som betyder, at jobcentret skal gøre sagen om igen og gøre det som nævnet ønsker, de skal have gjort)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 21:03   #158
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvorfor har de forlænget partshøringen egentlig? Nu da du jo allerede afleverede dine kommentarer til partshøring 1 gang tidligere..? Eller er der misforstået noget?
Kan godt forstå at du er forvirret. Det var jeg også. Men fagforeningen mener at ressourceprofilen skulle gøres klar til partshøring, og at jeg så nu skal komme med bemærkninger til § 27 stk.1 nr. 1-7.

Men Sb har allerede skrevet, i brev fra i dag,at alle kommentarene til ressourceprofilen ikke giver anledning til ændring af vurdering.

I samme brev skriver Sb at jeg i løbet af kort tid får afgørelsen.

I et andet brev, jeg også modtog i dag, skriver sb, så at jeg har til på mandag til at komme med bemærkninger.

Er altså sådan lidt forvirret.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 21:07   #159
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Kan godt forstå at du er forvirret. Det var jeg også. Men fagforeningen mener at ressourceprofilen skulle gøres klar til partshøring, og at jeg så nu skal komme med bemærkninger til § 27 stk.1 nr. 1-7.

Men Sb har allerede skrevet, i brev fra i dag,at alle kommentarene til ressourceprofilen ikke giver anledning til ændring af vurdering.

I samme brev skriver Sb at jeg i løbet af kort tid får afgørelsen.

I et andet brev, jeg også modtog i dag, skriver sb, så at jeg har til på mandag til at komme med bemærkninger.

Er altså sådan lidt forvirret.
tsk tsk det lyder rodet.... og de har jo stoppet dine sygedagpenge den 1. nov. (mener jeg?), det hænger ikke sammen... Mener de først må stoppe dine sygedagpenge, når partshøringen er afsluttet (fristdato for partshøringen) - men det er nok noget Ricky nok vil være bedre til at svare på.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 21:12   #160
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du kan skrive til jobcentret, at hvis de vil have uddybet, hvad den der sætning betyder, så må de rette henvendelse til speciallægen. Det er i virkeligheden dem, der har ansvaret for at sagen er tilstrækkeligt oplyst før afgørelse ifølge retssikkerhedsloven. (hvis sagen røg i nævnet, og nævnet vurderer, at der mangler svar på nogle oplysninger i sagen, så kan det hedde hjemvisning, som betyder, at jobcentret skal gøre sagen om igen og gøre det som nævnet ønsker, de skal have gjort)

Nemlig Curls.

Mener også det var dig der skrev det, før her i tråden.

Jeg har nemlig bedt Sb om det, og det vil sb ikke.

Sb skriver i ressourceprofilen at " det er en ressource at jeg er velbehandlet, og der kan ske bedring i mit helbred", så spurgte jeg, hvor hun kunne se i mine lægepapir at mit helbred vil blive bedre, og det vil hun ikke svare på.

Ved snart ikke hvad jeg mere skal/kan gøre.

Og jo, sdp er stoppet fra 1-11-11
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension