K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2011, 14:28   #1
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Exclamation Alt peger på fleks - troede jeg.

Hej K10'ere

Jeg kørte galt i 2006 og døjer med hhv. brystryg, nakke, den ene skulder og det ene knæ og har dagligt spændingshovedpiner. Endvidere har jeg koncentrationsbesvær og stresser meget let, hvilket førhen aldrig har været et problem for mig, da jeg var en arbejdshest. Jeg får også ofte uforklarlige låsninger i brystryggen.

Har været i flere afklaringsforløb, hvor jeg ganske enkelt ikke har kunnet komme over 15 timer, da min krop siger fra, når jeg forsøger. Endvidere har det været svært at finde noget, jeg rent faktisk kan holde til rent arbejdsmæssigt.

Hvis jeg står for meget, påvirker det knæet - som går videre til ryggen, nakken og hovedet.. Hvis jeg bruger armen for meget, kommer det til at gøre rigtig ondt i skulderen, som bliver varm og hævet.. Hvis jeg sidder ned, går det i ryggen og trækker op i nakken og medfører en snigende spændingshovedpine.. Indlæring af nye ting er stressende og giver hovedpine.. Det samme hvis jeg skal arbejde meget koncentreret med noget.. Må ikke have løft og vrid.. Og flere gange dagligt har jeg behov for at lægge mig, så kroppen kan hvile.

Min eneste forestilling om et evt job, jeg ville kunne klare, er en form for phoner.. Med trådløst headset så jeg ikke er fastlåst til et skrivebord, men derimod frit kan stå/gå/sidde efter behov. Dette forslag har jeg givet kommunen i juni 2010, ligesom jeg selv har foreslået det til kompetenceafklaringscentret, som har indskrevet det i min vurdering.

Min arbejdsidentitet er meget stærk og jeg savner at arbejde. Vil virkelig gerne igang, men føler, jeg på en eller anden måde bliver holdt tilbage kommunalt. Selv min sagsbehandler er ikke i tvivl om, hvor brændende jeg ønsker at komme igang.

Landet ligger sådan, at mine låsninger er uforklarlige og jeg derfor har mange smerter i forhold til hvad man kan finde på diverse scanninger. Det volder mig problemer i og med, jeg ikke kan få en egentlig diagnose.

I 2008 (eller cirka der omkring) blev jeg overført fra sygedagpenge til revalideringsydelse, da vi alle håbede på fuld tid, trods mine mange problemer. Mit ønske er stadig fuld tid, men jeg er nødt til at være realistisk.. 37 timer kan ikke lade sig gøre med mindre de ligefrem køber en seng til mig, som jeg kan ligge i det halve af tiden. 15-16 timer inkl. skånehensyn er realistisk iflg. samtlige arbejdsprøvninger.

Alt hvad jeg har kunnet læse og fået at vide, er, at tingene peger på et fleksjob, men den 22/12 2010 var holdningen fra SB en anden.. Iflg. lægekonsulenten havde min seneste speciallægeerklæring sagt noget andet end alle andre udmeldinger.. Jeg tog den med til min læge - og hun kunne ikke se, hvori forskellen skulle ligge ift. resten af udmeldingerne, jeg har fået gennem tiden!? .. Jeg kan ikke selv klare at læse alt på skrift igennem, så derfor tog jeg den med min læge, som er godt med inde i sagen overordnet set.

Nu står jeg så i en situation, hvor jeg muligvis overgår til kontanthjælp - selvom jeg selv mener, den rigtige løsning ville være et fleksjob.

Hvordan forholder man sig i sådan en situation? Kan man søge om fleks nogen steder, eller er man bare nødt til at acceptere, at det er 100% kommunens beslutning?

Og ligeledes.. Hvis jeg overgår til kontanthjælp.. Hvordan står jeg så, hvis jeg flytter sammen med min kæreste? Er det kun ægtefæller, der har indvirkning på kontanthjælpen, eller gælder det også for en samlever?
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 15:22   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
du har været forsøgt revalideret, det er ikke lykkedes, altså er der kun i følge loven 2 andre muligheder , enten flex eller pension....jobcenter vejle bryder loven efter forgodtbefindende, både i sygedagpenge og konstanthjælp - brug en båndoptager !
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 15:26   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Mulle83.

Først lidt begynderråd, som kan være ret vigtige at følge.

Bliv her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at råde dig.

Søg aktindsigt i ALT, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.
Læger: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
Kommunen: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Fra nu af foregår ALT på skrift imellem dig og kommunen. Ingen tlf-samtaler. Fordi du sandsynligvis vil opleve skift af sagsbehandler adskillige gange. Derfor skal alt være korrekt oplyst på skrift i din sagsmappe.

Du nævner: "Jeg kan ikke selv klare at læse alt på skrift igennem," her er det bydende nødvendigt at du har en der kan støtte dig. Fordi at det bliver DIT ansvar at alle dokumenter er korrekte og at de ligge i din sag.

Manglende diagnose: her har du et problem. Derfor skal du være vedholdende hos din læge, alt efter hvad der nævnes i dine akter. Hvilke muligheder findes der for yderligere udredning. Mange går i årevis uden diagnose for så at ende op med alvorlige diagnoser. Hvad du oplever er korrekt.

Har du underskrevet og godkendt en RESOURCEPROFIL på noget tidspunkt?
Er det korrekt opfattet at DU har ikke søgt FLEXJOB? Endu, da du selvfølgelig har muligheden derfor.
Er du i fagforening? Hvis søg hjælp der.
Blev du hospitalsindlagt ved bil-uheldet?
Blev det registreret ved politiet og forsikringsselskaber?

Kæreste, flytte sammen, forsørgelsespligt. Her må andre lige på banen.

Arbejdsevne metoden, Resourceprofil.:: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Flexjob: http://www.clh.dk/?id=1474

Rundbordssamtale.: http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Kend spillereglerne.: http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...pillereglerne/

som du eller din hjælper må/skal sætte sig ind i. Desværre.

Der skal nok komme andre der byder ind.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-01-2011 kl. 16:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:22   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kontanthjælp flytte sammen.

Hvornår starter en forsørgelsespligt ifb med 2 mennesker flytter sammen, med samme folkeregisteradresse og hvor den ene part er på vej til kontanthjælp?

Lov, Vejledning eller Bekendtgørelse?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:27   #5
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mulle83.

Først lidt begynderråd, som kan være ret vigtige at følge.

Bliv her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at råde dig.

Søg aktindsigt i ALT, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.
Læger: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
Kommunen: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Fra nu af foregår ALT på skrift imellem dig og kommunen. Ingen tlf-samtaler. Fordi du sandsynligvis vil opleve skift af sagsbehandler adskillige gange. Derfor skal alt være korrekt oplyst på skrift i din sagsmappe.

Du nævner: "Jeg kan ikke selv klare at læse alt på skrift igennem," her er det bydende nødvendigt at du har en der kan støtte dig. Fordi at det bliver DIT ansvar at alle dokumenter er korrekte og at de ligge i din sag.

Manglende diagnose: her har du et problem. Derfor skal du være vedholdende hos din læge, alt efter hvad der nævnes i dine akter. Hvilke muligheder findes der for yderligere udredning. Mange går i årevis uden diagnose for så at ende op med alvorlige diagnoser. Hvad du oplever er korrekt.

Har du underskrevet og godkendt en RESOURCEPROFIL på noget tidspunkt?
Er det korrekt opfattet at DU har ikke søgt FLEXJOB? Endu, da du selvfølgelig har muligheden derfor.
Er du i fagforening? Hvis søg hjælp der.
Blev du hospitalsindlagt ved bil-uheldet?
Blev det registreret ved politiet og forsikringsselskaber?

Kæreste, flytte sammen, forsørgelsespligt. Her må andre lige på banen.

Arbejdsevne metoden, Resourceprofil.:: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Flexjob: http://www.clh.dk/?id=1474

Rundbordssamtale.: http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Kend spillereglerne.: http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...pillereglerne/

som du eller din hjælper må/skal sætte sig ind i. Desværre.

Der skal nok komme andre der byder ind.

Hilsen Peter
Hej Peter

Jeg formoder ikke, jeg kan ignorere kommunen, når de vælger at kontakte mig telefonisk?

Anyway.. jeg har på et tidspunkt underskrevet en af de omtalte ressourceprofiler - hvornår jeg gjorde dette, husker jeg ikke.

Min seneste kompetenceafklaring var hos Madsen & Madsen, som sluttede medio juni 2010. Så har jeg efterfølgende været ved speciallæge Bente Schumacher i Århus i september 2010 - siden da er der intet sket. Jeg har selv rykket for tilbagemeldinger og 22/12 2010 fik jeg så meldingen, at hun ikke så anden udvej end at lade mig overgå til kontanthjælp, da jeg ikke opfylder kravene til revalidering. Jeg har ingen forstand på deres regler omkring de forskellige muligheder (revalidering, kontanthjælp, osv), men forsøger gradvist at finde ud af det - dog laves reglerne om hele tiden.

En veninde jeg har, mener, jeg skal forsøge at få forlænget revalideringstiden ved at bede om en ny arbejdsprøvning/virksomhedspraktik, da det kan lede til en afklaring. Det er jo snart længe siden, jeg har været igang - og det mener hun, de kan slå på?

Jeg kontakter kommunen og søger fleksjob på mandag. Jeg mener, jeg er fuldt berettiget til et fleksjob på baggrund af ovenstående oplysninger.

Er desværre ikke i fagforening, men kender en tidligere fagforeningsformand for 3F.

Jeg blev ikke hospitalsindlagt efter ulykken, men tog på skadestuen til et tjek. Fik lov at tage med mine forældre hjem, da jeg skulle observeres pga hjernerytstelse. Min ulykke er ikke registreret hos politiet, da modparten (som var skyld i ulykken) var sød og hjælpsom hele vejen igennem og der ikke var tvivl om skyld. Men det er forsikringsanmeldt og der kører en personskadesag. Rent faktisk har jeg på skrift, at modpartens forsikring vurderer, jeg har et erhvervsevnetab på min. 50% baseret på de oplysninger der er kommet ifm. afklaringer, læger, etc.

Sidst redigeret af Mulle83; 09-01-2011 kl. 16:40.
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:29   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så længe i kun bor sammen får det ingen indflydelse på din kontanthjælp, kun på evt. boligsikring.

De eneste sted der er gensidig forsørgerpligt for samlevende er pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:31   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle83 Se meddelelser
Hej Peter

Jeg formoder ikke, jeg kan ignorere kommunen, når de vælger at kontakte mig telefonisk?
Det kan du sagtens.

Jeg gjorde det, at jeg skrev sb's telefonnummer på en seddel, som jeg tapede fast på min nummer-viser, og tog ikke tlf. når hun ringede.

Der står ingen steder, at man skal have en tlf.

Giv dem din mailadresse, så kan de skrive til dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:37   #8
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
du har været forsøgt revalideret, det er ikke lykkedes, altså er der kun i følge loven 2 andre muligheder , enten flex eller pension....jobcenter vejle bryder loven efter forgodtbefindende, både i sygedagpenge og konstanthjælp - brug en båndoptager !
Jeg har ikke hørt, at det skulle være ulovligt at overføre mig til kontanthjælp? Er du sikker på det?

Grunden til jeg kom på revalidering, var jo nok i håb om, jeg kunne omskoles til noget andet - tror jeg. Har faktisk ikke nogen anelse om, hvad årsagen var - men vi har hele tiden arbejdet mod målet 37 timer og jeg har fundet ud af, det ikke er realistisk.
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:38   #9
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det kan du sagtens.

Jeg gjorde det, at jeg skrev sb's telefonnummer på en seddel, som jeg tapede fast på min nummer-viser, og tog ikke tlf. når hun ringede.

Der står ingen steder, at man skal have en tlf.

Giv dem din mailadresse, så kan de skrive til dig.
Min sagsbehandler smider altid en besked på telefonsvareren, hvis jeg ikke tager den. Men jeg kan godt bede hende kontakte mig pr. mail eller post?
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:48   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det kan du godt bede om, du siger bare at det er med baggrund i dine hukommelsesproblemer og koncentrationsbesvær..

jeg kan ikke selv tale i lange samtaler, for glemmer hvad det handler om og får ikke noget ud af det.. det er ligesom om der går en klap ned...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Troede Danmark var et velfærdssamfund... ? Nunchuck Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 20-05-2013 15:09
Troede lige Heidixxx Alt det andet 9 02-12-2009 10:09
Jeg troede man skulle skrive under? N.N Alt det andet 9 01-10-2009 19:29
Bedst som jeg troede at fjolset Maj-Britt Politik og Samfund 19 09-11-2008 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension