K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 17:14   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kære minister...

... har du et job til mig?

Artikel fra Information, om en ung skizofren, der er kommet sig og nu ikke kan finde job, fordi det rummelige arbejdsmarked ikke findes.

Citat:
Kære minister, har du et job til mig?
Citat:
»Folk siger, jeg skal lyve om min psykiske sygdom, fordi virksomhederne ikke vil røre mig med en ildtang, hvis jeg siger det. Men det bryder jeg mig ikke om, og jeg prøver i stedet at fortælle dem, hvor godt jeg har fået det, og at jeg er klar til få et arbejde. Men så snart jeg har fortalt, at jeg er på førtidspension på grund af en psykisk lidelse, slutter jobsamtalen mere eller mindre med det samme,« siger hun.
http://www.information.dk/294785

Og fra DR Nyhederne:

Citat:
Virksomheder: Ikke plads til svage unge
Citat:
- Butikkerne har de seneste år sagt farvel til mange af deres faste medarbejdere. Og derfor vurderer vi, at det bliver rigtigt svært at finde jobs til disse personer, hvor meget vi end gerne vil, siger direktør i Dansk Detail, Jens Birkeholm.

Har ikke råd
Samme melding kommer fra hotel- og restaurationsbranchen.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/02/29/110730.htm

Mette Frederiksen har selv indrømmet, at det rummelige arbejdsmarked ikke eksistere. Det gør det dobbelt trist, at hun nu har fremlagt en reform, der skulle hjælpe unge tilbage til arbejdsmarkedet - uden først at sikre sig, at der er mulighed for og vilje til at ansætte dem...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 19:25   #2
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Det gør det endnu mere trist at for at gøre denne reform spiselig, ja så viser man en førtidspensionist fra den gamle ordning som kan arbejde på McDonalds i 20 timer pr uge.
Denne førtidspensionist ville ikke engang kunne få fleksjob i dag hvis hendes sag kom for i dag.
Selvfølgelig burde de lave en masse krav til arbejdsgivere før de begyndte på denne reform, sådan at man kunne være sikre på at folk faktisk kunne blive ansat i fremtiden.
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kære alle foxx450 Politik og Samfund 3 21-02-2013 00:11
Kære alle foxx450 Alt det andet 2 19-02-2013 21:18
TAK kære julemand ja-ma Din historie 7 09-12-2009 11:11
Kære gæster på k10 ... @PerChr Dit og Dat 8 02-03-2009 00:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension