K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2013, 21:00   #1
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Kan man få supplerende ly over 18.5 timer???

Jeg har ledt og ledt efter på Google efter noget om en regel jeg ikke kan blive klog på?! Kan man få få supplerende ledighedydelse hvis ens effektive arbejdstid er over 18.5 timer?
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 21:40   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål....

Hvis du er visiteret til fleksjob og i arbejde....så vil du få suppleret op til fuld løn....det hedder flekslønstilskud

Du kan se det §70 f her https://www.retsinformation.dk/Forms...d=146382#Kap13 hvordan det regnes ud..

Ledighedsydelse får man kun når man er ledig fleksjobber..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 17:23   #3
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Nej jeg har fået af vide at jeg ikke kan få flekslønstilskud hvis min effektive timetal overskrider 18,5 timer! Men kan ikke finde ud af hvor det står henne, men har forhørt mig på FB og det er forskellige timetal man høre men åbentbart er det noget kommunerne siger til folk.
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 17:45   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alt afhænger af om du har en fleksbevilling eller blot arbejder deltids på normale vilkår.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 18:40   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af QuickStep Se meddelelser
Jeg har ledt og ledt efter på Google efter noget om en regel jeg ikke kan blive klog på?! Kan man få få supplerende ledighedydelse hvis ens effektive arbejdstid er over 18.5 timer?
Jeg tror lige du skal fortælle lidt mere om hvad din situation er.

Er du visiteret til flexjob?
Hvis ja, hvor mange timer er du visiteret til?

Hvis nej, er du på vej til at blive visiteret til flexjob?

Er du sygemeldt?
Hvis ja, er du under udredning til pension/flexjob
Hvor længe har du været sygemeldt, og hvordan har sagsgangen været?

Hvis nej, hvad er din nuværende situation siden du spørger?

Det er svært at give dig konkrete svar, nå du giver så få oplysninger.

Vi er mange der gerne vil hjælpe med svar, det kræver bare at vi ved hvad der skal svares på.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 02:37   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Umiddelbart lyder det som om du IKKE er visiteret til fleksjob endnu og det du spørger om så er om du kan blive det hvis du har en effektiv arbejdsevne på over 18 en halv time....

Men nu er det jo ikke meningen at vi skal gætte os frem herinde...

Svaret på det du spørger om...det er at man ikke får supplerende ledighedsydelse når man er i fleksjob....

Man får noget der hedder flekslønstilskud og der bliver suppleret op til fuld løn i det job du er i....

Så måske du bør sige lidt mere iden vi "gætter" videre om hvad du mener...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 13:36   #7
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Jeg ER visiteret til fleksjob, og søger mellem 15-20 timer, og har også været i arbejde på gammel ordning, men går hjemme nu. Jeg har en veninde der er sygemeldt og skal muligvis visiteres til fleksjob. Hun fortæller mig at hun har fået af vide af én fra kommunen at hvis hun ansættes i job med en effektiv timetal over 18.5 time så kan hun ikke få flekslønstilskud da hun så regnes som selvforsørgende. Det har jeg aldrig hørt om, men forhørte mig på FB i en gruppe for flekjobbere og der var beskeden at der var mange der havde fået lign. af vide. (effektiv timetal er det man får løn for, men kan være ansat i flere timer). Var det mere forståeligt????????

Sidst redigeret af QuickStep; 04-11-2013 kl. 13:42.
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 17:30   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er jo det fleksløntilskuddet går ud på
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 17:46   #9
QuickStep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
QuickStep er ny på vejen
Stampe ; hvad mener du med det? At det er rigtigt at man ikke kan få flekslønstilskud hvis man er ansat over 18,5 time... For jeg troede man kunne få det lige gyldigt hvor mange timer man har under 37, at det først stoppede hvis ens indtægt var over ca 36500 kr.. Og i så fald hvor kan jeg læse om det henne???
( det jeg mener at hvis jeg jeg ansættes i 20 timer får jeg kun udbetalt løn for de 20 timer og intet flekstilskud. Men ansættes jeg under 18,5 timer så får jeg flekslønstilskud. Det er det jeg har fået af vide af en veninde. Men jeg kan ikke leve for så lidt penge. Og har jo ligesom ikke selv valgt at min sygdom)

Sidst redigeret af QuickStep; 04-11-2013 kl. 18:13.
QuickStep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 08:51   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fleksjobordningen går jo netop ud på, at arbejdsgiveren udbetaler lønmodtageren for de effektive timer - kommunen supplerer op til fuld tid med et fleksløntilskud. Prøv at bruge beregnerne. Mener der ligger en på Gigtforeningens hjemmeside. Du kan jo prøve at indsætte forskellige til og se, hvad resultatet giver. Humlen er stadig om man er visiteret til fleks eller ej og det forstår jeg, du er.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension