K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 16:36   #481
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Fik brev i dag fra sagsbehandleren om møde næste tirsdag, godt nok en af dem hvor vi skal tale om min "job søgning" så jeg hurtigst muligt kan komme i arbejde, men dem vænner man sig jo til.

Samtidig har hun mailet mig svar på hvorfor jeg ikke bare kunne få en tid for samtale med hendes mail svar i fredags. Hun skriver som flg:

"Jeg har allerede sendt et brev til dig med møde. Håber du har fået det?

Jeg synes, at vi først og fremmest skal drøfte hvordan du har det, og hvad du kan klare, inden vi går videre til mulighederne."

Jamen det er jo så lige sådan det skal være nu skal jeg "bare lige" finde ud af hvad jeg kan klare ???!! Og om det er nok til pensionsnævnet i sidste ende ??
EE.. det lyder sørme godt.. hun er da en der selv vil se giraffen og høre fra dens egen mund hvordan og hvorledes det hele hænger sammen.. og om det hænger sammen...

Så nu har du indtil næste tirsdag til at skrive stikord ned... og husk så lige at få flettet det der hundelufteri ind.. hvordan det drænede dig for energi osv osv..

Krydser fingre for dig... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 20:36   #482
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det jo lige det. Jeg er så gået tilbage til hunde lufteriet, men på mine tidspunkter om formiddagen og når jeg har lyst. Jeg kunne ikke leve med den dårlige samvittighed overfor hunden. Livet er jo hele tiden hiv og sving og frem og tilbage og det må man jo forsøge at få til at passe sammen.

Det at komme i arbejdsprøvning, vil for mig betyde det samme som at komme i "koncentrations lejr", ja det er meget hårdt sat op, men jeg skal nok tage derhen og være der i arbejdsprøvning, men det er ikke noget hverken min krop eller jeg holder af.

Jeg må arbejde på nogle stikord og beskrivelser, så hun kan få en forståelse af hvad jeg kan klare. Håber også at hun kan ligge nogle bud på bordet.

Som Mtv. skrev tidligere burde sagsbehandlerne og jobcentrene ikke have noget med psykisk syge at gøre, det er alt for svært for dem at finde ud af hvordan de/vi skal afklares. Der er nok også mange som nok aldrig bliver det..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:47   #483
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Som Mtv. skrev tidligere burde sagsbehandlerne og jobcentrene ikke have noget med psykisk syge at gøre, det er alt for svært for dem at finde ud af hvordan de/vi skal afklares. Der er nok også mange som nok aldrig bliver det..
Det er såmænd ikke altid lettere for fysisk syge.

Selv Claus Hjort Frederiksen mente, at hvis et menneske fik dårlig ryg, så skulle dette menneske da bare have et stillesiddende arbejde.

Det er vist ikke ret mange ryg-patienter, der kan holde ud at have et stillesiddende arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 23:12   #484
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Som Mtv. skrev tidligere burde sagsbehandlerne og jobcentrene ikke have noget med psykisk syge at gøre, det er alt for svært for dem at finde ud af hvordan de/vi skal afklares. Der er nok også mange som nok aldrig bliver det..
Det gælder også fysisk syge!

Prøv at google Jeres SB'ere og tjek, hvilke forudsætninger de har for at bedømme syges formåen...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 17:00   #485
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhhh, sødeste EE!!

Nu har jeg ikke været på K10 siden....well....for efterhånden et par uger siden... Hvor jeg bare ærger mig når jeg læser det nyeste i din sag! Jeg forstår simpelthen ikke denne her uvilje i din sag! Ja, altså ikke fra dig! Men hvad er det de HÅBER på magisk vis at finde ud af mht din arbejdsevne?? I dont get it!!

Jeg kan under ingen omstændigheder se HVAD et angst kursus vil gøre godt??? Det ville de også først have mig i, men kunne efterfølgende godt se det var urealistisk for mig at følge et kursus forløb på 25 timer - når netop min behandlende psykiater sagde der ikke var mere at gøre...

Kan du ikke tage en snak med din psyk om det??? Høre til hans mening på ALT sammen i sagen???

Kæmpe kram og hold ud min tøs
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 09:10   #486
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det gælder også fysisk syge!

Prøv at google Jeres SB'ere og tjek, hvilke forudsætninger de har for at bedømme syges formåen...
God idé Carmen og så vil jeg da lige sige, at det da helt sikkert også gælder at fysisk syge heller ikke kan bedømmes af sagsbehandlerne. Systemet er som sådan ikke lavet for syge mennesker, vi skal da i al fald ikke nævne for meget om vi er syge, det skal de bare have "sort på hvidt".

Netop derfor bliver det også svært for mig, at beskrive hvad jeg kan og ikke kan i forhold til min videre afklaring. Så ville jeg hellere at hun spurgte; "Kan du være der en halv time eller 2", der er så nok højst en halv. Jeg må se hvad det bliver til og hvilke stikord jeg evt. får skrevet til på tirsdag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 08:34   #487
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Så er det i dag jeg skal møde min nye sagsbehandler. Jeg kunne ikke google hende, da hun har samme oprindelige navn som en kendt forfatter, men jeg har da et godt indtryk af hende indtil videre.

Jeg har ikke skrevet noget ned, om hvordan jeg har det og hvad jeg kan klare. Jeg er ikke så god til det der med noter. Tror bare at jeg tager min sag med eller noget af den.

Sad og tænkte på at hun måske kunne mene, at jeg var for dårlig til en arbejdsprøvning !!? Det vil så være på den måde at jeg højst sandsynligt ikke vil kunne magte ret meget af den før jeg må stå af. Nu må vi se hvad det bliver til og om hun har nogle forslag omkring Espelunden eller lign. i ærmet.

Há en god dag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 09:25   #488
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Held og lykke med mødet EE og skriv gerne når du kommer hjem.

- og den der med at være for syg til arbejdsprøvning er meget svær, jeg har lige haft min egen læge i telefonen min trommehinde er sprunget - og jeg skulle bare stille, så de kunne se det løb ud af øret og jeg græd.....altså helt ærligt hvor fanden er vi henne idag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 09:39   #489
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
held og lykke med mødet

hvis din sagsbehandler mener du er for dårlig til en arbejdsprøvning, så er jeg bange for du ikke kommer videre i din sag
så vidt jeg ved har din psykiater ikke skrevet du absolut ikke må deltage i en arbejdsprøvning eller anden behandling

men pensionsnævnet forventer jo næste gang de skal se på din sag
at du netop har været i arbejdsprøvning

men på den anden side, skal du nok heller ikke forvente det sker
alså din sagsbehandler mener du er for dårlig.

forstå ikke helt du ikke har taget mit råd tll efterretning
alså en side med stikord omkring dit forløb
det har jeg altid haft med, med til sagsbehandler eller læger
nu kan den dog snart ikke være på en side mere

skriver mere end bare en side, men til mødet har jeg bedt dem om at læse den første
netop så man slipper for at fortælle sin historie fra begyndelse hvergang man møder en ny
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 10:25   #490
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
- tror du har helt ret MTVRV1.

Hendes begrundelse i tidligere afslag på pension var, at hun ikke var arbejdsprøvet "nok" og 43 år det er ingen hindring, kommunen skal stadig spare penge og du er ung i deres øjne.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension