K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 14:19   #41
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hvad er Liasion???

Jeg startede på mindfulness for 4 uger siden. (det skulle vare 6 uger). Men jeg har stoppet det fordi læreren dragede healing med ind i billedet UDEN at fortælle det før bagefter. Der mistede jeg lige respekten for hende. Det var et MINDFULNESS kursus, ikke en chance for at inddrage private interesser!! Det var så klam en oplevelse, og har selvfølgelig klaget til Jobcenteret. Synes det er så useriøst og jeg ved ikke hvad det ligner! Det er som om de ikke tænker sig om, og jeg finder det virkelig på grænsen til uansvarligt over for en gruppe der er sårbar!

Men det var et lille sidespring

Psykolog kunne jeg komme til via jobcenteret, men altså ikke på normale vilkår, det vil sige det vil ikke være et forløb som det jeg allerede har haft hos psykolog. Men jeg mener bare der må være grænser for hvor meget jeg skal hives igennem, specielt med tanke på at jeg ikke har psykisk sygdom. Jeg har en snert panikangst. Men det er ikke det der hindrer mig i at arbejde 37 timer, det er min syge krop der hindrer mig. De tror bare ikke på at man kan have så mange smerter af at være hypermobil, fordi det har de fleste hypermobile ikke!! JEG BRÆKKER MIG!!! De ved ikke en disse! De ved ikke engang at de skal være lykkelige for at det ikke er DEM der lider af det!! De formoder bare i hoved og røv!

Ja undskyld, men galde med galde på, ihh hvor jeg sur og træt af det!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:41   #42
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Nå, så fandt jeg min indre sure løve frem og har griflet 2 A4 sider ned til at sende ind til BAN. Nu sidder jeg bare og tænker om man mon kan skrive for meget? Altså i den forstand at det er nyttesløst eller skadeligt for ens sag at skrive detaljer man mener har været kritiske.....?
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 07-02-2013 kl. 19:42. Årsag: stavefejl
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 22:29   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Nå, så fandt jeg min indre sure løve frem og har griflet 2 A4 sider ned til at sende ind til BAN. Nu sidder jeg bare og tænker om man mon kan skrive for meget? Altså i den forstand at det er nyttesløst eller skadeligt for ens sag at skrive detaljer man mener har været kritiske.....?
Jeg vil anbefale, at du lige lægger det væk en dags tid, eller tre.

Lad lige raseriet lægge sig, så kan du tage det frem og kigge på det igen.

Læg det evt. herind, så andre kan komme med input.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 10:28   #44
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Det vil jeg gøre vovse

Har ikke engang modtaget noget fra BAN endnu og har ikke tænkt mig at sende noget før de har skrevet de har modtaget klagen.

Startede dagen med at gå en frisk tur i snevejret og gruble lidt over hvad jeg har skrevet og om jeg synes jeg kan ændre noget eller uddybe noget.

Så slog det mig egentlig at jeg ville ønske jeg havde nogle paragraffer jeg kunne smide med!!! Det ville lyde lidt mere regulært end blot mig der fortæller om forløbet og forklarer mig.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 21:44   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser

Startede dagen med at gå en frisk tur i snevejret og gruble lidt over hvad jeg har skrevet og om jeg synes jeg kan ændre noget eller uddybe noget.

Rigtig god idé, man tænker så godt når man lufter hunden, uanset om man har en eller ej.

Så slog det mig egentlig at jeg ville ønske jeg havde nogle paragraffer jeg kunne smide med!!! Det ville lyde lidt mere regulært end blot mig der fortæller om forløbet og forklarer mig.
Lige præcis derfor det kan være en god idé, at smide dit udkast til klagen herind, så kan andre komme med input, bl.a. links til §'er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 23:12   #46
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
må bare blankt erkende at jeg føler der står så meget MEGET private ting i at jeg ikke helt ved om jeg har mod på det
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 23:50   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
må bare blankt erkende at jeg føler der står så meget MEGET private ting i at jeg ikke helt ved om jeg har mod på det
Det er da fuldt forståeligt.

Måske er der nogle afsnit, hvor du godt kunne tænke dig, at "krydre" med nogle §'er, som du kan lægge herind, for andres input.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:32   #48
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Nå, jeg er simpelthen så bange for at det jeg har arbejdet med de sidste mange dage er lige til at smide i skraldespanden :P

Så jeg har samlet mig mod til og vælger nu at ligge mit meget lange brev herind!! Håber VIRKELIG at nogen kan komme med god kritik! så det bliver så fornuftigt som muligt!! Jeg er bange for at det er skrevet for meget med mine følelser

Brev til BAN :

Citat:
Til statsforvaltningen syddanmark
Beskæftigelsesankenævnet


Tilføjelser til min klage af x kommunes afgørelse om afslag på bevilling af fleksjob.

I det følgende vil jeg skrive supplerende oplysninger om min sag som jeg mener har relevans for jeres afgørelse af sagen.

Jeg mener det er relevant at sige at jeg kort efter første afslag (21/12-12) på fleksjob, startede på et mindfulness forløb der skulle være af 6 gange. Jeg kom de første 4 gange og besluttede derefter at stoppe grundet forløbets art! Jeg medsender brev som jeg straks skrev og sendte til kommunen for at meddele forløbets karakter (bilag 1). Sendte dette d. 4/2-13 og har dags dato endnu ikke hørt noget fra kommunen. Da x kommune mente at dette mindfulness var en ikke udtømt behandlingsmulighed, til trods for min psykologs vurdering af at det ikke var sikkert at det ville bedre min erhvervsevne, fandt jeg det relevant at de til fulde kendte min begrundelse for at stoppe forløbet, og lige så relevant mener jeg det er for beskæftigelsesankenævnet at kende til dette.

Yderligere vil jeg tilføje at mine fysiske skavanker har været en del af mit liv siden jeg var barn. Det har altid været en kamp for mig at klare det som andre på min alder uden besvær kunne klare. Som voksen har jeg ikke kunne klare et fuldtidsjob på den lange bane. Det er altid endt med at jeg måtte stoppe eller gå ned i tid. Med årene og efter 2 strenge graviditeter med bækkenløsning er mine skavanker taget til i styrke. Jeg kan godt stille spørgsmålstegn ved, at man tror det en dag med tiden vil gå over. Faktum er at slidgigt indtræder tidligt hos folk med hypermobile led. Risikoen øges jo mindre der tages hensyn til lidelsen. En del af hensynet ligger i at man skal bruge tid og kræfter på at træne flere gange hver uge, helst dagligt, samtidig med afspænding. Stopper jeg med dette vil min erhvervsevne blive mindre igen. Dette er jo også medvirkende til at jeg ikke kan arbejde mere. Det ville jo netop betyde at jeg ikke ville have kræfter til at passe min træning, og kan jeg ikke passe min træning så mister jeg meget af min førelighed igen.

Jeg er godt klar over at det ikke er almindeligt kendt, hverken blandt befolkningen eller de praktiserende læger, at der er folk med hypermobile led der lider under det i en grad som jeg gør. Det gør speciallægerne! Det er dog faktum at ca. 50% af hypermobile udvikler hypermobilitetssyndrom som jeg har, og ikke kan fungere på niveau som andre. Uanset diagnosen, så skal hver borger imidlertid stadig ses på individuelt.

Psykisk har jeg som de fleste lidt ”bagage”, og ja jeg har lidt panikangst. Har blandt andet svært ved at køre på motorvej. Det er dog ikke dette der forhindrer mig i at arbejde 37 timer ugentligt, da en jobbeskrivelse sjældent behøver at bestå i udelukkende at køre på motorvej. Det er min fysiske lidelse der hindrer mig. Jeg har ret til at have kræfter til at klare ting efter arbejde. Ligesom alle andre.
Jeg lider oveni af træthed, også kaldet Neurasteni. Dette begreb dækker både over fysisk og psykisk træthed. Hvilken en af de to der er tale om for mig, eller for enhver anden der måtte lide af dette, kan man dog ikke klarlægge. Det sagt så ved jeg fra Gigtforeningens forskning, at træthed ikke er så underligt endda når man har kroniske smerter. Oveni kommer så trætheden over oveni i alt det andet, at skulle hives igennem langvarig sagsbehandling. Det bedrer med garanti heller ingens helbred, tværtimod.
En sidste faktor er at jeg er sensitiv over for stress. Det vil sige jeg bliver nemt stresset. Jeg er blevet meget bedre til at bearbejde det, men mange mindre stressfaktorer på én gang påvirker mig. Deraf også nødvendigt med et vist hensyn.

Med ovennævnte i tanke vil jeg bare gerne belyse det på følgende måde.
På samme vis som folk uden fysiske skavanker, kan komme igennem dagen med diverse mindre psykiske problemer, stresssymptomer m.v., så kan jeg med mine fysiske skavanker også komme igennem dagen, uden de psykiske ting påvirker mine evner og mit overskud i en sådan grad, at det nødvendigvis skulle have bemærkelsesværdig betydning for min erhvervsevne. Dette mener jeg bare der bliver set igennem fingre med. Jeg forstår godt at man skal være helt sikker på at intet kan gøres for at bedre borgeren, men i mit tilfælde, hvor mit liv har været sådan her, og der 1. Ikke findes behandling til min fysiske lidelse udover det jeg allerede gør. 2. Forløb ved psykolog er færdigt og med gode resultater og markant bedring på det mentale. Ja så mangler jeg bare holdbar argumentation for afslaget, netop på baggrund i al materialet, og ikke kun dele af det.

Dette bringer mig frem til grunden til at jeg skriver disse ting. Hurtigt efter den psykiatriske udredning, følte jeg at al fokus kom over på psyken, nærmest som en undskyldning for at ignorere de fysiske faktiske forhold. Der er altid mange sider af samme sag og jeg respekterer at alle faktorer skal vendes og drejes. Der er samtidig også flere måder at anskue en sag på og jeg har følt at vurderingen blev for ensidig.

Endvidere har jeg mundtligt fået af vide at det der ”ventes” på er, at jeg skulle komme i stand til at arbejde 25 timer i effektiv tid og dermed blive selvforsørgende. Personligt vil jeg være lykkelig hvis det kunne gå sådan! Det ville fjerne en tung byrde fra mine skuldre. Nu har min situation imidlertid været sådan her i mange år. Derfor mangler jeg et seriøst argument for, at man fra kommunens side vil fastholde mig i denne midlertidige trælse og hårde situation, hvor jeg ikke kan komme videre med mit liv. For hvor længe skal dette fortsætte? Hvis det for kommunen utænkelige skulle ske, at jeg ikke kan klare at arbejde 25 effektive timer?

I 2 år og 2 måneder var jeg i et afklaringsforløb i samme virksomhed hvor jeg afprøvede 3 funktioner (Kontor, let lager og butik). Jeg nåede op på 25 timer i fremmøde. Det effektive timetal var 18-22, og dette var virkelig min smertegrænse. Har kortvarigt været højere oppe, men det havde meget store konsekvenser!
Det har samtidig ligget mellem linjerne at mit effektive timetal var for højt til fleksjob bevilling. Det undrer mig blot meget hvis dette skulle være sandt i det at man på nettet finder principielle afgørelser fra Ankestyrelsen hvor borgeren har fået bevilling med 20 effektive timer. Igen kan jeg kun spørge, hvori ligger kommunens argument?
Det undrer mig derfor også meget hvilke typer erhverv kommunen ikke mener jeg er afprøvet i (som har relevans med mine skånehensyn).



Jeg vedlægger kopi af x kommunes afslag på bevilling af fleks.
Det fremgår tydeligt af afslaget på min klage, at kommunen ikke har forholdt sig til bla. 2 af mine klagepunkter.

1. At jeg ikke fik mulighed til at kommentere på den færdige ressourceprofil inden den blev fremlagt for panelet.
2. Hvilke jobs kommunen mener jeg skulle kunne varetage på ordinære vilkår for at blive selvforsørgende.
3.

Jeg vil her samtidig gerne bede om aktindsigt i sagen så jeg kan få vished om hvilke akter kommunen har sendt med min klage.


Jeg håber at I vil tage disse ovennævnte ting med i betragtning.



MVH h
Og hvis nogen mener det relevant at se brevet vedr. grund til afslutning af mindfulness før tid, så ligger jeg gerne det ind også, for at fremmef orståelsen
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 11-02-2013 kl. 10:35.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 12:52   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Så jeg har samlet mig mod til og vælger nu at ligge mit meget lange brev herind!! Håber VIRKELIG at nogen kan komme med god kritik! så det bliver så fornuftigt som muligt!! Jeg er bange for at det er skrevet for meget med mine følelser
Jeg er ked af at måtte sige, at jeg tvivler på, at nogen af dem gider, at læse så langt et brev.

Det handler om dokumentation, og ikke ret meget andet.

Du skriver en del om din syge-historie, har du ikke en speciallæge-erklæring ell.l. hvoraf det fremgår, at dine problemer har været der fra du var barn?

Du skriver også en del om hvordan div. sygdomme påvirker et menneske, kan du ikke finde noget fakta om det på nettet, på en seriøs side, og så printe det ud?

Af de sidste linier i din skrivelse kan jeg forstå, at du endnu ikke har fået brev fra ankenævnet om, at de har modtaget din klage fra kommunen.

Jeg vil foreslå, at du afventer dette brev fra ankenævnet, og når du har modtaget det, så beder du om aktindsigt i sagen, netop for at se, hvad kommunen har sendt med.

Ved at skrive et langt brev til dem nu, og så måske et mere hvis du finder ud af, at kommunen har udeladt andre ting, så kan jeg frygte, at de får en uheldig opfattelse af dig.

Jeg har fuld forståelse for din trang til, at fare i blækhuset, så du føler, at du gør noget, men nogle gange er man nødt til, lige at klappe hesten og afvente slagets gang.

Jeg er ikke helt på toppen i dag, men jeg har alligevel prøvet at ændre "lidt" i dit skriv.
Jeg har det underligt med, at pille dit brev fra hinanden, men jeg er simpelthen bange for, at de ikke tager dig seriøst med sådan et langt brev, hvor det meste af det du skriver må formodes allerede at stå andre steder.

"Til statsforvaltningen syddanmark
Beskæftigelsesankenævnet


Tilføjelser til min klage af x kommunes afgørelse om afslag på bevilling af fleksjob.

Som det fremgår af vedlagte bilag (f.eks. "a") har jeg deltaget i et forløb om mindfulnes, men stoppede p.g.a. forløbets indhold.
(Jeg går ud fra, at resten fremgår af det brev du skrev til kommunen, og derfor mener jeg ikke det er nødvendigt også at skrive det her).

Af bilag (f.eks. "b"), som er en vurdering (eller hvad det nu hedder) fra min psykolog fremgår det også, at mindfulnes sikkert ikke ville have nogen indflydelse på min arb.evne.

Af bilag (f.eks. "c"), speciallægeerklæring fra læge Xxxxx Yyyyy, fremgår det, at mine fysiske problemer har været tilstede siden den tidlige barndom, med alt hvad det har medført af problemer på alle fronter.

(Her formoder jeg, at dine fysiske problemer er velbeskrevet i div. lægeerklæringer).

For at beskrive tilværelsen for mennesker med et handicap som mit eget, har jeg vedlagt beskrivelser fra xxxxxx-foreningens hjemmeside (hvor du nu kan finde noget, evt. med hjælp herindefra).

(Som jeg forstår det, så er din panikangst ikke noget der påvirker din arb.evne, og derfor mener jeg slet ikke, at du skal nævne det.)

Jeg går ud fra, at din neurasteni er nævnt i nogle lægepapirer, og så er det ikke nødvendigt, at du udpensler det.

I stedet for, at beskrive gigtforeningens forskning, så find den på nettet og vedlæg den som et bilag.

Er din sensitivitet overfor stress ikke beskrevet lægefagligt?

Jeg går også ud fra, at behandlingsmulighederne er beskrevet lægeligt, og at det fremgår af div. papirer, at du allerede gør, eller har gjort disse ting. Ergo er det ikke nødvendigt, at skrive det igen.

Vedlæg afgørelser fra ankestyrelsen hvoraf det fremgår, at borgere har fået fleksbevilling med 20 effektive timer, i stedet for, at skrive, at de findes.

Jeg vedlægger kopi af x kommunes afslag på bevilling af fleks.
Det fremgår tydeligt af afslaget på min klage, at kommunen ikke har forholdt sig til bla. 2 af mine klagepunkter.

1. At jeg ikke fik mulighed til at kommentere på den færdige ressourceprofil inden den blev fremlagt for panelet.
2. Hvilke jobs kommunen mener jeg skulle kunne varetage på ordinære vilkår for at blive selvforsørgende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 12:55   #50
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak vovse sødt af dig!!

Du skriver kun det som jeg selv tænkte.

jeg tror egentlig ikke jeg skal sende noget videre til dem. lige meget hvad så bliver det afslag og skal igennem de nye regler, så tror ikke der er grund til at jeg bruger masse mere krudt på det her.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
privat socialrådgiver eller advokat ? hjælp Wodpoulsen Den nyttige viden vi alle har 30 10-01-2018 16:56
Forhindrer borger i at bruge privat rådgiver phhmw Politik og Samfund 23 09-02-2013 06:53
Privat socialrådgiver eller advokat? Giser Spørgsmål ang fleksjob 2 29-01-2013 18:37
Advokat eller ej? Huldra Alt det andet 5 17-11-2009 00:08
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension