K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 16:22   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Sidste dag i jobprøvning...

Har lige afsluttet min sidste dag i jobprøvning.. STOR lettelse men.........
Vi skulle også lige holde et afsluttende møde, hvor jobkonsulenten og dem der har observeret mig var til stede.. De kom frem til, at jeg så smerteplaget ud hver dag og jobkonsulenten sagde jeg lå meget tæt på grænsen til pension, hvilket jeg forklarrede ham, at jeg absolut ikke ønskede, jeg har virkelig brug for og komme ud hver dag i de timer jeg kan magte, men med alle de skånehensyn der skulle tages, og da det ikke er hvilket som helst job jeg vil kunne bestride, ville det blive svært... sagde han.
Jeg sagde jeg syntes jeg havde klaret mig meget godt, den periode hvor jeg havde fri om onsdagen så jeg kunne lade op igen.. prøvede og forklare dem at hvis jeg fik et job jeg magtede ville jeg ikke være så smerte plaget, det var jo også derfor jeg blev sygemeldt i 2007, da jeg ikke kunne arbejde fuld tid mere, og her hvor de så har skulle presse mig, er det gået helt galt for mig, har det på samme måde som da jeg blev sygemeldt.. fuldstændig udbrændt og har smerter hver dag, hvilket ses tydeligt på mig. Til sidst orkede jeg ikke og forsvare mig mere.. må prøve og kontakte min fagforening og høre hvad de siger.

GID man var en kendt politiker eller noget i den stil, så var man ikke røget så langt ud i tovene. mener ikke noget ondt med det sidste her, men der er bare så STOR forskel på hvem fru Danmark er.

fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 16:33   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej kjersti.

Kunne du ikke tage imod tilbuddet om pension, og så når du er kommet lidt til ro. se på hvor og hvilke steder du kunne være lidt med evt som frivillig. jeg tænker på genbrugsbutikker, og noget. besøgsven evt. samtaleven.. ved godt der ikke er den store faglighed i det, men så møder man da andre og kan få snakket snakket..
tanker til dig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 16:44   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Jo.. det kunne jeg da godt Huldra, men da jeg er gift og vi altid haft særskildt økonomi, vil jeg ikke få mere end ca 6000 udbetalt om mdr. og det kan jeg ikke klare den med.. men jeg kunne selvfølgelig lade mig skille STRAFFES det blir man bare her i det gode Danmark, sørgeligt det skal være sådan.

Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 17:48   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Med pension er der jo også den muliged, at man kan få et skånejob og få en lille indtjening ved siden af pensionen. HVIS skånejobbet bliver for hårdt, jamen så falder man ikke så dybt.

Jeg ved godt at økonomi spiller en kæmpe rolle, men engang i mellem må man satse på stabilitet, ro og realisme.
Hvis du ryger indenfor fleks, så kan det hurtigt blive en hård kamp med mange nederlag, med en tilknytning til kommunen der bliver meget svær at komme ud af igen, fordi dine skånebehov måske ikke matcher de job der endelig kommer.

De fleksere der er i job, er somregl dem der kan arbejde 15 timer + og mange af dem har selv skaffet jobbet på baggrund af, at de har været ansat der før osv. Jeg kender mange der troede at fleks ville blive lykken, men istedet blev de fanget af mareridtet (Helle4) er en af dem....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 17:50   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Smile

Først en krammer til dig, det er sq ikke nemt at være syg i dagens Danmark.

Derudover ved jeg ikke helt hvad du vil få udbetalt, hvis du får pension, men min veninde ( som har sclerose), er også gift og da hun endelig fik sin pension, gik det næsten op lige op.

Hun fik udbetalt sin ATP, hendes mand fik et større skattefradrag, og hun skulle jo ikke mere betale fagforeningskontingent.

Kender som sagt ikke alle reglerne, men hvis du/ I, på nogen måde kan klare det økonomisk, så slå til m.h.t. pensionen.

Du får ikke ro i sindet, når du evt. bliver tilkendt Fleksjob, det er næsten umuligt at finde et job, og din tilværelse er totalt usikker, ingen aner hvilke nye regler og love "Vores" herlige regering indfører i næste uge o.s.v.

Så prøv at regne lidt på det hele.

Mange knus, Helle.

Det var sq 2 sjæle en tanke Helene
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 17:53   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det må man da sige!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 18:20   #7
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak.. hvor er i bare søde.. i skal bare have den STØRSTE KRAMMER af mig... tænk sig hvis alle var lige så hjertevarme som jer herinde, hvor ville verden dog se anderledes ud..

Knuz og kram fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 20:43   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Kjersti!

Jeg har en veninde, som lige er gået fra sygedagpenge til førtidspension. Hun får udbetalt ca. det samme nu, som da hun fik sygedagpenge - der er kun nogle få kroner mindre nu - på førtidspension end da hun fik sygedagpenge. Hun får udbetalt ca. 10.000,- Hun er gift og hendes mand tjener ca. 260.000,- om året.

Jeg er selv i arbejdsprøvning og er færdig ved udgangen af måneden - er meget spændt på hvad der så skal ske med mig.........

Sender lige et stort kram!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 21:46   #9
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak til dig søde ven..

Ja det kommer jo an på hvad manden tjener og som sagt har vi altid haft hver vores økonomi.. så jeg ved jeg kun vil få 6000 kr udbetalt, så det er mig der blir straffet igen igen, fordi man er gift.

STORT kram herfra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 22:00   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Smiler!

Det var så lidt!

Det er godt nok ikke mange penge, du skal få din økonomi - din dagligdag - dit liv, til at fungere. Det er ganske urimeligt! Men det er vist ligemeget om man er gift eller samlevende. Men under alle omstændigheder urimeligt, når man er vant til, at have sin egen indtægt og dermed har været selvforsørgende.

Knus, Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Forværring i jobprøvning Tanjaw Alt det andet 9 12-05-2010 11:22
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension