K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 22:22   #21
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Jeg ved fra mig selv, at jeg fik bevilliget fleksjob i dec 12.
Og blev ansat i et fleksjob i oktober 13, og har det stadig.

Og jeg var selv sikker i min egen sag, da jeg også kunne læse mig frem til på ask hjemmeside, at når man blev ansat i fleksjob, ja så kunne de endelig afgøre sagen.

Det gjorde de så også, men har gjort erstatningen midlertidig ) pga. den nye reform), lige indtil jeg vil få (hvis jeg stadig opfylder betingelserne for et fleksjob) et permanemt fleksjob.
Og det er permanent efter de 5 år er gået...

Ja det er noget møg den nye reform
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 07:54   #22
mikkel-2014
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2014
Indlæg: 14
Styrke: 11
mikkel-2014 er ny på vejen
Snittepigen.. Det med efter de 5 år og om man er bevilliget flexjob permanenet.. Er det noget der står på dine bevillings papirer som man får tilsendt efter man har været til samtale ?? For der står intet på mine .. Jeg kan godt se den rubrik hvor der ståår om sagen skal tages op om 5 år, men den rubrik er slet ikke udfyldt ved mig 😁😑😡😡

Nogen der ved noget om det��������??
mikkel-2014 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 08:25   #23
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Læs denne http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...bomraadet.aspx

Citat herfra: Fleksjob bliver bevilliget for en femårig periode
Kommunen bevilliger fleksjobbet for en periode på fem år ad gangen. Når de op til fem år er gået, skal kommunen vurdere, om borgeren fortsat har ret til et fleksjob. Midlertidige fleksjob betyder ikke, at borgeren skal skifte fleksjob hver femte år, men alene at kommunen hvert femte år skal vurdere, om den enkelte fortsat er berettiget til et fleksjob.

Personer over 40 år kan efter det første fleksjob få bevilliget et permanent fleksjob. Det gælder, hvis kommunen vurderer, at borgeren aldrig bliver i stand til at kunne varetage et almindeligt arbejde på ordinære vilkår.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 08:58   #24
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Hej mikkel-2014

Nej på min fleksjob bevilling står der intet om 5 år.
Men det er fordi jeg fik bevilliget fleksjob før den nye reform 1-1-13.

Det er måske noget nyt, der står på de nye bevillings papirer.

Hvis jeg eks. beholder mit fleksjob de næste fem år, så skal jeg om 2 1/2 år til samtale på kommunen, og igen efter fem år.
Og da jeg nu er over 40, så kan kommunen efter de fem år, gøre mit fleksjob permanent.
Og først herefter kan ASK træffe den endelige afgørelse, da min fremtidige arbejdssituation anses som endelig afklaret.

Som jeg tolker det, så er de personer under 40 år hensat til en midlertidig ydelse hver måned. Indtil de opfylder reglerne, som lghk62 har indsat med fed skrift ovenfor.
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 09:21   #25
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Tak for oplysning Snittepigen, jeg er under 40 så kan jeg nu regne ud at jeg får nok middertidligt fleksbevilling på fem år.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 10:09   #26
Anonym1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2014
Indlæg: 14
Styrke: 11
Anonym1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snittepigen Se meddelelser
Det er først efter de fem år, ASK kan afgøre om fleksjobbet er permanent.
Det trådte i kraft 1/1-13 med den nye reform.

Og imens er det så en midlertidig erstatning man får.

Min egen sag er lige afsluttet og ASK mente jeg skulle have midlertidig erstatning, MEN da jeg er bevilliget fleksjob FØR den nye reform SKAL min sag afgøres efter de gamle regler, og altså afsluttes med et engangsbeløb/erstatning, da jeg er ansat i flekjob, også selvom jeg er ansat efter den nye reform trådte i kraft.
Min fagforening har netop videresendt min sag til deres jurister, da ASK som sagt skal afgøre det efter gammel regel.
Så nu venter jeg igen...
Er det alle der har fået fleksjobbevilling før 2013 og har sag kørende ved ask om erhvevsevnetab som har ret til endelig afgørelse?
Anonym1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 10:26   #27
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Anonym1 Jeg har en sag kørende hos ASK og har fået et månedlig beløb hver md siden april sidste pr. Da jeg ikke har fået fleksjob endnu, kan de ikke afgører mit tab af erhversevne. Jeg får løbende brev og nu vil de kikke på min sag igen til august hvor mit 1 årige ressourceforløb slutter. Jeg fik tilkendt fleksjob i 2011. Ja der kan jo komme til at gå mange år inden man vil få udbetalt, hvis man ikke kan finde et fleksjob
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 10:46   #28
Anonym1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2014
Indlæg: 14
Styrke: 11
Anonym1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Anonym1 Jeg har en sag kørende hos ASK og har fået et månedlig beløb hver md siden april sidste pr. Da jeg ikke har fået fleksjob endnu, kan de ikke afgører mit tab af erhversevne. Jeg får løbende brev og nu vil de kikke på min sag igen til august hvor mit 1 årige ressourceforløb slutter. Jeg fik tilkendt fleksjob i 2011. Ja der kan jo komme til at gå mange år inden man vil få udbetalt, hvis man ikke kan finde et fleksjob
Jeg fik fleksjob i august 2013.
Anonym1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 17:58   #29
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Citat:
Forslag til lov om ændring af
lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik, lov om social pension og
forskellige andre love (Lov nr. 53 af 1. november 2012)
Lovforslagets § 21, stk. 9:
§ 9 har virkning for sager, hvor tilskadekomne på ikrafttrædelsesdagen
eller senere bevilges fleksjob eller visiteres til fleksjob. Har
tilskadekomne før ikrafttrædelsesdagen fået bevilget fleksjob, eller er
tilskadekomne før ikrafttrædelsesdagen visiteret til fleksjob, finder de
hidtil gældende regler anvendelse.


- ikrafttrædelses datoen er d.1-1-13

Den omtalte § 9 i samme lovforslag foretager ændringer i arbejdsskadesikringslovens § 17a
Min egen sag er af fagforeningen sendt til deres jurister, for de mener også, at ASK skal afgøre efter gamle regler
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 22:27   #30
mikkel-2014
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2014
Indlæg: 14
Styrke: 11
mikkel-2014 er ny på vejen
Snittepigen tak for svar
mikkel-2014 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension