K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2006, 13:50   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
førtidspension

er der nogen der ved hvad det her betyder

der findes ikke grundlag for at påbegynde en førtidspensionssag, idet det ikke findes dokumenteret, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revalidering- og behandlingsmæssige eller andre foranstaltninger, jf. pensionslovenens § 18

Kram fra Peacock
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2006, 14:30   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: førtidspension

Hej Peacock

Det betyder at din sag ikke kan afgøres før du har været i arbejdsprøvning eller lignende. Eller det skal undersøges om du eventuelt kan omskoles ogh derfor skal have hjælp til uddannelse (revalidering). Eller at du måske skal undersøges af andre læger eller tilbydes træning eller behandling eller noget helt syvende:|

Det er lidt svært at vide hvad det betyder, når man ikke kender din baggrund, men i hvert fald kan du forberede dig på, at kommunen skal/vil sætte noget igang for dig, for at få afklaret graden af din arbejdsevne.

Held og lykke!

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2006, 17:46   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: førtidspension

Citat:
Peacock skrev:
er der nogen der ved hvad det her betyder

der findes ikke grundlag for at påbegynde en førtidspensionssag, idet det ikke findes dokumenteret, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revalidering- og behandlingsmæssige eller andre foranstaltninger, jf. pensionslovenens § 18

Kram fra Peacock
Peacock
jeg har lige siddet og læst denne rapport fra ankestyrelsen .
Måske har du læst den....hvis ikke kan du sikkert genkende en del deri fra din egen sag.
http://cms.ast.dk/page_pic/pdf/Net_Foertidspension.pdf

Men har du ikke været i arbejdsprøvning ? Hvad med din læge ?
Du siger at din sag har kørt i 9 år

Din sagsbehandler ....hvad gør han/hun. ?

Jeg kender ikke til din sag så det er lidt svært at sige noget, men den besked betyder at der skal iværksættes en undersøgelse af din erhvervsevne....vel ?

....har du selv søgt om førtidspension ?

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2006, 10:09   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
RE: førtidspension

stella

jeg har ikke selv søgt pensionen, og ja arbejdsprøvning det har jeg prøvet mange af og kursusser , en gang revalideringscenter,en gang smerte klink også

har heldigvis nu fået LO ind i sagen det er jeg bare så glad for.
godt jeg ikke har sagt min fagforeningen op
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 21:13   #5
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: førtidspension

I bund og grund betyder det, at din sag ikke er belyst nok. At aktiverings- revaliderings og fleksjobmulighederne endnu ikke er udtømte, samt behandlingsmæssige muligheder ikke er udtømte. Man skal altså først forsøge at revalidere (omskole) dig til andet erhverv eller finde ud af om du kan bestride et fleksjob. Endvidere, skal man afvente om behandling kan forbedre din helbredssituation før man overhovedet kan tage stilling til ovenstående.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 22:00   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
RE: førtidspension

hejsa Pia

1000 tak for dit svar

jeg er ikke færdig behandlet på sygehuset og bliver det nok heller ikke
da det kører op og ned med det, jeg har noget der hedder Idiopatisk Intracraniel Hypertension , det er god artet forhøjet tryk i hjerens hulrum ingen af lægerne ved hvorfor jeg har det og det kommer og går kan komme ud af medicinen og så kommer det tilbage for fuld styrke,

ellers har jeg fra en voldsom trafik ulykke i 1996 et kraftigt piskesmælds og facetsyndrom, Post traumatisk stress syndrom .
samt angst/depression, husker ikke særligt godt og døjer med at koncentrer mig på grund af smerter.

har været i revalideing med mange arbejdsprøvninger, kursuser osv.

jeg vil anke afslaget, da jeg kan ikke se hvad jeg ellers kan gøre, har jo gået i 9 år og omskoles kan jeg ikke og heller ikke inden for mit fag som maler
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 22:43   #7
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: førtidspension

Man taber aldrig noget ved at anke - kan man sige - værre kan det ihvertfald ikke blive. Man kan enten få medhold eller kommunen kan få ret - og uanset udfaldet, har man i det mindste fået en anden instans til at kigge på det.
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2006, 12:48   #8
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
RE: førtidspension

hej Pia

det er osse det jeg er kommet frem til, og uanset hvad de finder ud af vil der da ske noget ved min sag, da det er ligesom den er gået i stå.

den skal først ind til kommunen og hvis det stadig er et afslag vil jeg osse anke den, for det ville være rart at have andre til at se på sagen så man ikke bare bliver ved med at gå på kontanthjælpen uden at vide hvor jeg står, bare tanken om der skulle gå 9 år igen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2006, 21:46   #9
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: førtidspension

Jeg håber da ikke du kommer til at gå 9 år endnu, det ville jo være helt forfærdeligt, man skulle jo helst have fundet frem til det ene eller det andet. I hvert fald, held og lykke til dig.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2006, 19:34   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
RE: førtidspension

mange Tak Pia

__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension