K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2012, 11:30   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Question Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform

Min Sb vil lave ansøgning om fleks til mig. Hun mener at min chance forsvinder 100% med det samme når reformen er gennemført. Det forstår jeg så egentlig ikke... for hun siger, at hvis nu jeg fx bliver bevilliget fleks efter den nye reform, så vil den være midlertidig i et år. og når det år så er gået så vil de sige at jeg skal leve af de 20 timer. Men det er jo så en anden sag! Og hun tror heller ikke på at jeg vil få fleks nu, men vil så køre den igennem nu alligevel. Nok fordi jeg har et job med det samme jeg ville blive bevilliget fleks.

Mit spørgsmål går på, at når nu SB fremlægger sagen for det team i kommunen der skal afgøre om jeg kan bevilliges fleks, og den så bliver afvist, på ene eller andet grundlag, og det risikerer at vi kommer over i januar måned, og der skal ankes en afgørelse fra den på det tidspunkt gamle ordning. Så er det vel den gamle ordning der er tale om, lige meget hvor lang tid der går, når bare ansøgningen er til behandling inden for dette år, ik?

Jeg prøver jo at tænke positivt, men realistisk set så skal jeg jo forberede mig på at det ender ud i en ankesituation.

Derfor tænkte jeg på om i der har prøvet det, har haft hjælp på til det? Jeg tænker på advokat eller privat rådgiver....

Er der i øvrigt ting jeg skal være opmærksom på nu her i udarbejdelsesfacen?

På forhånd tak Og rigtig god weekend til jer alle derude. Jeg er ret spændt for jeg tænker meget over om der overhovedet er nogen kommuner der bevilliger NOGET som helst lige op til reformen. Men det har de vel næppe lovhjemmel i at gøre.

VH H
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 11:37   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Venter spændt på svar på denne tråd!

Er selv i samme situation og har tænkt det samme

Rigtig god weekend til dig også
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 11:52   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
uuhhhh hvor spændende Jeg håber alt for os begge 2!!!!!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 16:17   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Kære kloge mennesker.

Er der ingen af jer, der har bud på dette?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 18:05   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow det skal så stadig foregår efter de gamle regler ved en klage over noget som er afgjort i år...inden reformen er trådt i kraft...

Men hensyn til at en fleksvisitation efter nye regler....som ikke engang er vedtaget....kan være midlertidig i 1 år....det er noget forfærdeligt vrøvl....

Din sagsbehandler aner åbenbart ikke hvad det er hun/han siger....eller også har du misforstået det...

Igen igen igen.....bed om at få det på skrift.....med lovhenvisninger....eller henvisninger til det udkast der ligger...

Det er simpelthen den nemmeste måde at afsløre sådan noget vrøvl på....

Det man skal være mest opmærksom på....det er som altid....ens ressourceprofil....

Den skal være fuldstændig opdateret og den skal ikke mindst give et klart billede af dig...hvad du kan og ikke kan....

Så er der selvfølgelig lægepapirerne....men dem plejer kommunen jo at indhente....men man kan jo sikre sig at de har alt der nu skal være der.....hvis man feks kan se at der er noget de ikke har indhentet...ja så kan man bede dem om det eller selv gøre det...

Men uanset hvad....så er og bliver ressourceprofilen det vigtigste dokument i din sag....og det er ud fra denne man træffer afgørelsen....

Jo jo man kigger da også på lægepapirer osv....men alt det skulle der gerne være konkluderet på inden i din ressourceprofil....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 18:30   #6
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Jeg er ikke 100 % sikker på at jeg har forstået dig korrekt men,her er mit bud sådan som jeg har forstået det!!!

Hvis du bliver tilkendt fleks inden 2013 OG har et job får du det samme i løn som andre "almindelige" i en tilsvarende stilling og din arbejdsgiver får refusion for enten 1/2 eller 2/3 af timerne.Din fleksbevilling er for evigt! Men hvis du midster dit job kommer du ind under den nye reform!

Hvis du bliver tilkendt fleks EFTER 1/1 og har et job får du ca.16700 fra kommunen og din arbejdsgiver betaler for de timer du arbejder direkte til dig. Din fleksbevilling er gældende i et år hvorefter kommunen skal kikke på din sag igen for at se om du stadig opfylder de krav der bliver stillet til et fleksjob. (vil næsten tro at der kommer en fra kommunen på besøg på jobbet og ser hvordan det går og så er den hjemme)

Du vil ALDRIG blive bedt om at leve af de 20 timer hvis du først HAR fået en fleksbevilling!!!! Det er kun et spørgsmål om hvordan din økonomi vil se ud hvis du får job inden eller efter!!

Jeg håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt s du kan bruge mi svar til noget

.........................og lige en ting mere:

Er det ikke ligegyldigt om der skal kørers ankesag efter de "gamle" regler???
Det der er afgørende er vel datoen på ens ansættelsespapirer!??


Feks:
fleksbevilling 11/12 2012 men ansættelse 1/1 2013 = ny regler
fleksbevilling 11/12 2012 ansættelse 31/12 2012 = gamle regler

Eller er det mig der er helt galt i byen??
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 19:14   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er kommet til nøjagtig samme konklusion som dig Nielsen17.....i sidste ende er det ansættelsesdatoen der er den afgørende. Før eller efter 2013.
Gamle regler er kun gode hvis man HAR jobbet, men det er jo stadig som at pisse i bukserne, da man pr omgående ryger på de nye regler hvis man mister jobbet. Såå??

Og man står ikke bedre ved at få fleks på gamle regler, hvis ikke man har et job, og jobbet først kommer efter 2013.

Kan også være jeg har misforstået hele konceptet, og at der er skjulte guldkorn ved at blive visiteret til fleks på gamle regler, og få jobbet senere, i så fald må i gerne forklare dem.....for jeg kan umiddelbart ikke se den store forskel, hvis først jobbet ryger.

Sidst redigeret af Ninja; 04-11-2012 kl. 19:18.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 19:54   #8
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for alle jeres svar

Jeg forstår det præcis som jer hvad angår ansættelsesdato og udfaldet efter gamle og nye regler!

Grunden til jeg tænkte det var relevant ed datoen var i forbindelse med selve vurderingen af min sag. Altså om de ville vurdere ud fra gamle eller nye regler når nu sagen er igang og anken først kom for i 2013. Men det spørgsmål har jeg jo også fået svar på. Så tak for det!

Min resourceprofil ligner noget fra det forrige århundrede men min SB er igang og jeg har forberedt mig notater til hjælp til vores næste møde hvor hun skal vide de sidste ting. Og forstår det sådan at jeg skal se den når hun har gjort den færdig INDEN den bliver brugt til at vurdere min sag, ik?

Hvad angår hendes noget så løse udtalelse, så er det IKKE noget jeg har misforstået. Hun gentog det over for min chef ved sidste møde, så han er jo på den vis mit vidne i den retning. Jobkonsulenten var der også, men han var nu tavs. Lige nu er jeg lidt "ligeglad" med at hun ikke mener at jeg ville være berettiget efter nye regler, for hun har besluttet at der skal ansøges nu (omend hun ikke tror jeg får det, men det er jo hendes sag, jeg mener, hun får jo ikke lov at bestemme udfaldet).

Det der dog kan irritere mig det er at jeg mener da at SB bør være mit talerør og den der skal tale FOR at jeg skal have fleks, og ikke bare være sådan lidt "ligeglad". Var hun en advokat jeg skulle betale penge for at skulle hjælpe mig, så var hun da blevet fyret med den attitude og holdning!!!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 20:11   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men kan man efter januar visiteres til fleks uden at skulle på ressourceforløb først.. ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 20:11   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow du skal have den ressourceprofil til partshøring efter hun har skrevet dine rettelser ind i den...

Der vil jo være forskel på hvordan man bliver visiteret til fleksjob...alt efter om det er før eller efter 2013....

Man kan feks ikke blive sendt i et ressourceforløb efter de nuværende regler....

Så der er forskel på om det er gamle eller nye regler man bliver visiteret efter...

Ja ja når man er tilkendt fleks....så vil alle ryge på de nye regler....om ikke andet så når de skifter job....men det var vidst ikke det der var spørgsmålet....medmindre jeg har misforstået noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks-job ansøgning? saksen Din historie 4 28-02-2013 22:54
Fleks/ftp-reform tæt på! Risa Politik og Samfund 127 01-07-2012 12:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Ansøgning om fleks. Nana M Spørgsmål ang fleksjob 1 20-06-2011 07:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension