K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2016, 11:39   #1
Fibronette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Fibronette er ny på vejen
Ressourceforløbsstart og vil gerne være mor..

Jeg er lige kommet i ressourceforløb på et år og min kæreste er på sygdagpenge. Vi vil gerne have et barn og har været på en fertilitetsklinik og fået tilbudt en reagensglasbehandling. Vores fælles læge vil meget gerne os med ønsket og jeg er nu ved at se om jeg kan komme ud af mit medicin. Problemet er kommunen.. som nok bliver tosset hvis de finder ud af at jeg er gravid. Mit spørgsmål er.. kan de sætte mig ned på en kontanthjælp igen? hvad vil de gøre??
Fibronette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 11:45   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven
"§68
Stk. 7. Personer, der modtager ressourceforløbsydelse, bevarer retten til ydelsen ved sygdom eller barsel. "

Men du skal nok forvente at få et nyt ressourceforløb, hvis du bruger en masse af ressourceforløbet, på at være på barsel
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 12:03   #3
Fibronette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Fibronette er ny på vejen
Det var heldigt.. frygtede nemlig at komme ned på en kontanthjælp igen.. og selve arbejdsprøvningen må jeg jo så tage derfra igen.
Fibronette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 12:45   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg skal dog ikke kunne sige, om de ved rehabiliteringsteamsmødet efter det første forløb er slut, mener at du ikke skal have et nyt forløb. Det er desværre aldrig rigtigt til at vide.

Personligt ville jeg anbefale at du venter til dit ressourceforløb er slut, nu hvor det kun er 1 år.
Tror det er bedre at være gravid på ledighedsydelse (selvom det er samme beløb), end i et ressourceforløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 18:16   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal også huske at hvis i skal i reagens behandling, bliver du måske syg af den medecin der skal tages for at få æg, de fleste bliver syge af den medecin, men igen der er ventetid på sygehuset, så måske passer det hele
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 18:41   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er en afvejning af mange ting. Hvis du kan afklares på et år, og få ro i forhold til din situation, vil det være en bedre start, for det er hårdt at gennemgå reagensglasbehandling og dernæst stå med et lille barn. Men er der andre ting, alder osv der vil vanskeliggøre at vente, så er det bare den vej du må gå.
Men det vil betyde at der vil gå måske 3-5 år før du bliver afklaret.
Man gennemgår først hormonbehandling osv, og det er langt fra altid at det lykkes første gang, så man igen må vente lidt før man kan starte hormonbehandling og så igennem det hele igen. Dernæst kommer der et års barselsorlov. Så skal den bette gennem alle smittekilderne i vuggestuen med mange sygedage. Så der går måske 1 år med fertilitetsbehandling incl ventetid, 9 mdr med graviditet, et år på barsel, et halvt til et helt år med indkøring og sygdom før du er klar til et regulært forløb igen..
Eller endnu værre, du står med et lille barn og bliver presset ud i en arbejdsprøvning og må skaffe pasning hele tiden når den bette er syg, hvorefter de afviser arbejdsprøvningen og siger at den ikke kan bruges, da du måske vil vise mere arbejdsevne når barnet ikke er så lille mere.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 18:46   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det lyder som et upraktisk tidspunkt, både for dig og din partner, at blive gravide.
Alt for mange ting kan blive sat i stå for jer begge.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 18:04   #8
Fibronette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Fibronette er ny på vejen
Tak for de mange svar der er kommet. Jeg er afklaret med at det vil blive hårdt at få det her ønskebarn men vi står i en situation hvor vi ikke bliver yngre og hvor vores læge mener at vi ikke bør vente.
Problemet er også at de kan forlænge det år med op til 5 år og så er det desværre for sent. Så vi er nødt til at tage chancen og håbe på det bedste. :-)
Fibronette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 18:34   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Fibronette:
I kan jo også vente til det her forløb på 1 år er slut.
Hvis teamet så derefter giver måske 5 år ekstra, så kan i gå igang med projekt baby?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2016, 14:13   #10
Fibronette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Fibronette er ny på vejen
Ja Misty Miss den har vi også tænkt meget over om vi skal vente 1 år og så de giver sig, men hvis de så ikke gør så tror jeg virkelig jeg går ned med flaget og ærgrer mig at vi ikke har startet noget tidligere på det, så der kan komme en afklaring på om jeg kan blive mor.
Fibronette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension