K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2016, 10:57   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Resurseforløb og arbejdsskade styrelse

Jeg er lige blevet tilkendt erstatning for tabt erhvervsevne. Da jeg er i resurse forløb, afventer de dog en endelig afklaring af arbejdsevnen. Så det er ikke sikkert jeg for erstatningen før i 2018, medmindre Jobcentrert kan udrede min arbejds evne.

Lægerne advare mod at jeg lader mig arbejds prøve, men gør jeg det ikke så er der altså ikke noget at leve af før 2018.

Jobcentret er jo meget tilbageholdende med at lade mig arbejdsprøve, og lægeligt har de opgivet at nå bedre resultat.

Hvad pokker gør jeg.

Hvis jeg bare er passiv og lader tiden gå, bliver jeg nok ikke arbejdsprøvet.
Vil det forandre min erstatning så den bliver højre, da jobcentret jo ikke pga. skaden ikke har i værksat arbejdsprøvningen.

Selvom jeg går mod lægerne er jeg ikke sikker på at jobcentret vil arbejdsprøve mig, da det kan forværre skaden.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 12:21   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvad vil du gerne at din sag ender med? Pension, fleks, ressourcefoløb eller?

Du skulle bede jobcenteret sende dig til Klinisk funktion. De kan lave en udtalelse om evt. Udviklingsmuligheder m.v. Den kan bruges til at afslutte din sag ved jobcenteret.

Jobcenteret kan også så lavet en funktionsevnebeskrivelse i eget hjem. Her kommer en ergoterapeut hjem og ser dig udføre et par gøremål (jeg redte en seng og skrællede kartofler). Så blev der lavet en lang og grundig beskrivelse om hvordan jeg bevægede mig, hvordan jeg kompenserede for det jeg ikke kunne mv for at kunne udføre opgaverne, hvilke hjælpemidler jeg brugte. Derudover blev jeg stillet en masse spørgsmål om hvordan jeg klarede hverdagen. Den blev brugt istedet for en arbejdsprøvning, da jobcenteret, læger m.v var usikre på om jeg kunne arbejdsprøves uden at forvære min rygskade
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 12:28   #3
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg vil blot have sagen afsluttet, så jeg for erstatningen udbetalt. Herefter skal jeg ikke bruge kommunen mere.
Kan jeg få en førtidspension, gjorde det jo ikke noget. Bare arbejds skadestyrelsen kan se at min erhvervs evne er korrekt vurderet
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 12:51   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men kan du leve af erstatningen?

Jeg overvejede på et tidspunkt at droppe jobcenteret - men min jurist og fagforening advarede uafhænig af hinanden at det kunne nedsætte min erstatning at ikke være endeligt afklaret ved jobcenteret og have en indtægt fra enten fleks el. Pension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 12:54   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tage fat i kommunen og bed om deres hensigt med dit videre forløb.

Så er du da absolut ikke passiv. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 13:03   #6
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
På det næste møde i jobcentret har jeg bedt om en fuldt udtømt plan for mit forløb.
Det gælder alle behandlings muligheder og hvornår samt hvad de vil arbejdsprøve mig i.

Da de har sagt at alle muligheder ikke er udtømt, så ved de jo også hvad der mangler.

Når jeg ønsker konkrete ting, så har de pludseligt svært ved det, og ønsker ikke at svare.
Mens de den anden vej rundt ønsker meget specifike og klare svar, det går vel begge veje
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 13:09   #7
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjulben Se meddelelser
Jeg er lige blevet tilkendt erstatning for tabt erhvervsevne. Da jeg er i resurse forløb, afventer de dog en endelig afklaring af arbejdsevnen. Så det er ikke sikkert jeg for erstatningen før i 2018, medmindre Jobcentrert kan udrede min arbejds evne.

Lægerne advare mod at jeg lader mig arbejds prøve, men gør jeg det ikke så er der altså ikke noget at leve af før 2018.

Jobcentret er jo meget tilbageholdende med at lade mig arbejdsprøve, og lægeligt har de opgivet at nå bedre resultat.

Hvad pokker gør jeg.

Hvis jeg bare er passiv og lader tiden gå, bliver jeg nok ikke arbejdsprøvet.
Vil det forandre min erstatning så den bliver højre, da jobcentret jo ikke pga. skaden ikke har i værksat arbejdsprøvningen.

Selvom jeg går mod lægerne er jeg ikke sikker på at jobcentret vil arbejdsprøve mig, da det kan forværre skaden.
Tillykke med anerkendelse af tabt erhvervsevner. Det er ikke nemt at slås med systemet og forsikring samtidig.
Jeg kæmper selv en kamp med ankestyrelsen i de sidste 4 år, har endeligt sidste år fået bevilliget fri proces til at sagsøge arbejdsskadestyrelse/ankestyrelsen.
'Om ikke lang tid forhåbentlig fået bevilliget flexjob/FP. Min evner er afklaret ifølge jobcentrets papir. Har været igennem 3 arbejdsprøvning/praktik, men kunne ikke holde til at arbejde mere end 10 timer om ugen, er udkørt når jeg kom hjem.
Jeg håber, at med afgørelsen fra jobcenter, så er det med til at Arbejdsskadestyrelse omstøbe afgørelsen, så vi ikke skal i rettens gang.
Vil bare videre med mit liv.

hvis han/hun har fået tilkendt tabt erhvervsevne, så må der også tale for tabt Mengrad, så det skulle nok kunne få ens hverdag til at komme nogenlunde på benene igen efter lang tids træktov med systemet.
Jeg har og slåset også med dem efter 4 år nu.
Havde et godt arbejde til en halv mill. om året, pga. en arbejdsskade på arbejdet, som de først anerkende, men senere omstøbet, så er mit liv jo ødelagt og i ruiner.
Med en anerkendelse, så hjælper erstatningen til at komme ud af mange gæld som man påtog sig fra skaden indtil den dag.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 13:14   #8
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Det er bestemt ikke nemt.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 13:41   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjulben Se meddelelser
På det næste møde i jobcentret har jeg bedt om en fuldt udtømt plan for mit forløb.
Det gælder alle behandlings muligheder og hvornår samt hvad de vil arbejdsprøve mig i.

Da de har sagt at alle muligheder ikke er udtømt, så ved de jo også hvad der mangler.

Når jeg ønsker konkrete ting, så har de pludseligt svært ved det, og ønsker ikke at svare.
Mens de den anden vej rundt ønsker meget specifike og klare svar, det går vel begge veje
Kan være svært at komme med et fuldtud planlagt forløb, men håber du får at vide, hvad der skal startes op og hvordan man formoder det videre forløb.

Det vil jo så afhænge af, hvad du kan klare.

Men godt du er aktiv i sagen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 14:03   #10
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Hvis de ikke kan finde relevant behandling med uddannet anderkendte læger, og de ikke kan finde relevante arbejds prøvninger. Er Førtidspension så ikke det næste.

Hvis normal arbejdstid er 37 timer og jeg er vurderet til at kunne arbejde 20% så er det 7,4 timer om ugen. Hvor meget arbejdsevne skal man have før der kan gives førtidspension
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension