K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 21:06   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Anke

Jeg skriver på vegne af en bekendt.

Hvad kan man gøre når man har fået tilsendt den endelige ressourceprofil, til indstilling til fleksjob og man ikke har skrevet den under på grund af væsentlige fejl. Man gør sagsbehandleren bekendt med det, afventer at der kommer rettelser til den, men det gør der ikke. Istedet kommer afslaget på fleksjob og man kan anke den til beskæftigelses nævnet og inden 14 dage fra dags dato.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 21:28   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Rose.

1. forud for en afgørelse (ca. 14 dage), hvilket et afslag på fleksjob er, skal man partshøres, dvs. inden SDP stoppes, til partshøring hørersom min. begrundelse for samt RP, se yderligere under Nyttige links: partshøring

2. bed om aktindsigt skriftligt i går, afl. personligt i kopi m. påstemplet dato kvitering m. navn, se også formuler lige til at kopiere under Nyttige link, øverst faneblad

3. normal klageperiode er 4 uger, se flg. link:http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5854

4. De fejl man påtaler skal indføres som min. i RP, hvis ikke kommunen vil rette dem, se flg. link: http://www.k10.dk/showthread.php?t=17891, som ikke kun gælder sletning, men læs under pargraffen nederst, og gør også skriftlig opmærksom på dette, hvis RP viser at der hverken er rettet el. tilføjet de påtalte kommentarer.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 21:30   #3
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Du/I skal anke afgørelsen og beskrive de fejl der er begået samt argumenterer herfor!

Hvis det fremgår af vedlagte klagevejledning af ankefristen er 14 dage, så er den 14 dage!

Læs vejledningen og overhold endelig ankefristen!

Mvh. Gert

Sidst redigeret af LimoGert; 28-05-2011 kl. 21:36.
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:03   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Anke

Ja, vi overholder anken og har fået den forlænget.

Vi har bedt om at få kopi af ressourceprofilen, efter skema her fra K10, den er afleveret personligt med stempel på at den er modtaget. Der skete så det at sagsbehandleren kontaktede min veninde og spurgte om hun skulle bruge den.

Så langt så godt.

Den afventer vi så og går den igennem fra start til slut, med påtale.
Min veninde havde fået den til partshøring og påtalte så at der var fejl og væsentlige mangler og troede at det hun så sagde blev indskrevet, den er aldrig blevet underskrevet.

Tak for links og jeg læser dem grundigt igennem og så ser vi.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:37   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen Rose.

Du skriver:
Citat:
Ja, vi overholder anken og har fået den forlænget.
Vil det sige, at kommunen nu har medgivet af klagefrist i forhold til BAN er 4 uger fra dato? Og ikke deres tidl. forkerte oplysning. Måske skulle I også overveje klage over selve sagsbehandlingen, idet den lyder til at have store mangler. Dette kan gøres via Borgerrådgiveren, hvis I ikke kan overkomme det selv.

Læser jeg dette korrekt:
Citat:
Der skete så det at sagsbehandleren kontaktede min veninde og spurgte om hun skulle bruge den.
Ja, god dag man økseskaft, kan SB ikke læse el.

Aktindsigt skal modtages indenfor 10 dage ellers skal der begrundes, hvorfor de ikke kan klare det indenfor dette tidsrum. Hvis I har udfyldt skema fra Nyttige links har I vel bedt om fuld aktindsigt? Og ikke kun RP?

Du skriver:
Citat:
Min veninde havde fået den til partshøring og påtalte så at der var fejl og væsentlige mangler og troede at det hun så sagde blev indskrevet, den er aldrig blevet underskrevet.
Min understregning pga. ordet : sagde, det må anbefales meget stærkt at alt foregår skriftligt, idet I på den måde har bevis for hvad der sker i sagen. Hvis der er møder, så hav bisidder med og optag mødet skjult.

Kommer lige til at tænke på i samme momang de har givet afslag på fleksjob har de så anført nogle anvisninger på, hvad der så bør stiles mod?

Det kunne være en god ide at kigge på Ankestyrelsens hjemmeside under principafgørelser, og så søge på den paragraf der er søgt eft. for at se om der er lign. sager, der tidl. har fået medhold, og så henvise til disse i anken.
Se flg. link: http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/

Pøj, pøj med arbejdet.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 23:10   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Anke

Tak for gode svar!.

Jo vi har bedt om hele akt indsigten af sagen.

Ja du har ret god dag mand økseskaft med hensyn til aktindsigt.

Men når de afviser fleksjob på urigtige og manglende oplysninger. Ingen relevante barrierer mente de, trods det at min veninde har fået tilkendt en mén grad på 8 % for en arbejdsskade, men den er nu også for lav og bliver også anket.

Der er også skånehensyn på arbejdspladsen, faktisk kan min veninde ikke lave samme arbejde som tidligere.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 23:22   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen igen Rose.

Det er yderst væsentlig, når I får hænderne på aktindsigten, I specielt bidder mrk. i om alle lægefaglige papirer er der, samt ikke mindst at disse er gengivet i RP under flg. afnsit: helbredsmæssige oplysninger. Hvis ikke alt er med her og evt. oversat til forståeligt dansk, ville jeg selv skrive dette og bede SB om at få dette indført i RP under dette afsnit.

Ligesom det er relevant i din venindes tilfæle at bidde mrk. i lægekonsulents oversættelse af såvel lægefaglige udtalelser/papirer også fra ASK/herunder arbejdsskaden.

Har de papirerne fra ASK?

Har din veninde været i arbejsprøvning? En sådan går som regel forud for enten revalidering/fleks el. pension.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 01:05   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rose Se meddelelser
Ja, vi overholder anken og har fået den forlænget.

Vi har bedt om at få kopi af ressourceprofilen, efter skema her fra K10, den er afleveret personligt med stempel på at den er modtaget. Der skete så det at sagsbehandleren kontaktede min veninde og spurgte om hun skulle bruge den.
Nejiii da absolut ikke fortsæt du bare i din egen lille verden SB´er

Citat:
Oprindeligt indsendt af rose Se meddelelser
Den afventer vi så og går den igennem fra start til slut, med påtale.
Min veninde havde fået den til partshøring og påtalte så at der var fejl og væsentlige mangler og troede at det hun så sagde blev indskrevet, den er aldrig blevet underskrevet.
I skal være klar over at det ikke er sikkert at SB´er vil være enig og faktisk ikke er forpligtiget til at skrive noget ind nogle steder, SB´er er kun forpligtiget til at din venindes kommentere kommer med under rubrikken borgerens kommentere der er til aller sidst i RP´en.

Er de vedlagt gælder det også, dog bør din veninde i så fald være opmærksom på IKKE at skrive under på det der er udskrevet af kommunen (der hvor der er anført dato og underskrift som standart) men i stedet gøre det under hendes egne kommentere.

En anden ting har din veninde sat sin underkrader under hendes egne kommentare i et brev skrevet til SB (altså den man stort set altid laver for at indikere at det altså er MIG der har skrevet det her) så kan de skam godt finde på at betragte det som den enlige underskrift (bin there done that, men en profil fuld af fejlagtige oplysninger, de fleste kan jeg modbevise, men det er så ikke kommunens problem men MIT... det er i øvrigt i BAN pt) så der skal man sørme også passe på og huske at skrive at underskriften ikke skal forstås som en godkendelse af RP´en.

De KAN være yderst luskede, man skal virkelig passe på, siger min bitre erfaring.

Nu din veninde alligevel vil anke afslaget på fleks, ville jeg personligt ikke gide kæmpe mere med kommunen om den sag og i stedet give det videre til BAN og bede dem tage stilling til tingene, andet vil være spild af tid og kræfter.

Jeg ville så vælge en anden taktik end anke fleks, men hver sin smag *ss* (og det er der jo heldigvis heller intet til hindre for at man kan have ) ud over at det i så fald skal være meget tydeligt at man altså bare aldrig kommer i et normalt 37 timers job nogen sinde igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 01:27   #9
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Anke

Tak for alle svar.

Nej hun har ikke været i arbejdsprøvning.
Det hele bliver gennemgået nu, der er ingen underskrift fra min venindes side. Hun har kun talt med sagsbehandleren og troede at det hele ville blive indskrevet, intil hun så modtog afslaget på fleksjob.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 02:01   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som sagt SB er ikke forpligtet til at indskrive din venindes kommentarer hvis SB ikke er enig i dem, de skal så skrives separat (af din veninde) og ligges ind under (eller vedlægges RP´en som) borgerens kommentarer.

Lige nu, ville jeg vælge at anke, UDEN at skrive kommentarene til kommunen, kun anføre manglende RP godkendelse, sammen med en kommentar om at jeg undrer mig over at mine kommentarer ikke er med.
Ud over selve anken på afslaget altså.

Når skittet så kommer i Ban, vil jeg sende dem mine kommentarer, samen med et ord om at for at BAN bedre kan vurdere min sag og samtidig sende det samme til SB hvor jeg sammen med skriver at jeg forventer at det vil blive vedlagt RP´en.

I kan naturligvis sende kommentarerne til SB nu, men det vil give SB mulighed for at lade som om de hele tiden har lagt i sagen (om ikke andet mundtligt) og på den måde snyde sig uden om en næse, og det sys jeg ikke SB skal have lov til.... men smag og behag *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 12 30-10-2011 21:15
Anke ??? dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 25-06-2011 23:46
Anke LotteCdk Alt det andet 2 13-12-2010 21:25
At anke... Buffy Alt det andet 0 23-04-2010 12:12
Anke. Buller1 Din historie 4 20-05-2008 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension