K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 13:08   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Må jeg være så fri og spørge

Hvad fejler i som har fået eller søger førtidspension.
Hvor syg skal man være?
Er der en aldersgrænse eller.....??
Har i oplevet alderen som en hindring for at søge?

Hvor lang tid tager sådanne en pensionssag ?

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:26   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
- Jeg har en kronisk bindevævssygdom.

- Du skal være så syg, at der ikke er nogen anden mulighed for dig - hverken revalidering eller fleks.
- Der er ikke nogen aldersgrænse, selvom kommunerne nogle gange forsøger at bilde folk det ind.

- Jeg har i den grad oplevet alder som en hinding. Jeg startede min proces, da jeg lige var fyldt 31, og det var tydeligt, at de mente, at jeg var for dyr til at få på en livsvarig, offentlig forsørgelse i den alder. Men så må man stå på sit - sygdom kender ingen alder.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:29   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gunell,

Jeg søger ftp. og det kan alle mellem 18 og 65 år. Kriterierne er at alle behandlings muligheder til ens lidelse er udtømt. Lidelserne kan være at fysisk og/eller psykisk grad og skal være varig. Ens arbejdsevne skal vare af så ringe grad at end ikke fleksjob kan komme i betragtning. Såfremt man kan arbejde effektivt i 12,5 timer pr. uge kan man komme i betragtning for visitation til fleksjob.

Det der er meget vigtigt at huske på i forhold til ens arbejdsevne er at man samtidig med at have været på arbejde i hht. de skånehensyn man får etableret, også kan nå det der hjemme og samtidig føle sig godt tilpas. Man skal kunne nå at restituere.

Jeg er diagnostiseret med psykiske lidelser af forskellig grad, jeg lider af smerter og kan ikke ret mange ting før det river og flår i min krop. Jeg er 41 år og har været syg siden 2006, jeg tror at der ses på at jeg ikke er så gammel mht. ftp.

Min sag startede i 2008, da jeg forinden var for syg til at komme igang med noget som helst. Jeg har været i 2 x 3 mdr. arbejdsprøvning, derefter har jeg fået lavet speciallæge erklæringer mm., min sagsbehandler er stoppet så der skal komme en ny. Lægekonsulenten vil have mere materiale og det har jeg rykket for bliver indhentet. Det er relativt hvor lang tid det kan tage, det kommer jo an på hvilke muligheder der er afprøvet og hvad din sagsbehandler vurdere omkring din sag.

Jeg søger ftp. da jeg er for syg til at være på arbejdsmarkedet og ikke ville kunne holde til det ret længe pt. Om jeg nogensinde bliver klar til et fleksjob eller lign igen, tør jeg ikke spå om. Jeg prøver at leve et godt liv og få det bedste ud af det.

Håber det har afklaret nogle af dine spørgsmål, lad os se hvad andre kommer med.

Mvh. EE.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:38   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Da jeg....

....i sin tid fik førtids pension var det på grund af ryggen, jeg blev tildelt alm. forhøjet førtidspension i 1995.

I 1998 kunne jeg føje yderligere to diagnoser til så det blev til:
Ryggen


Nu står den på:
Ryggen
Diskusdegenerationer i nakken
Trigemnius Neuralgi
Lupus Erymitosis Discoides
Endnu en bindevævslidelse der er så sjælden at den ikke har noget navn, men som forårsager Raynaud fænomen og livedo rectularis.
Fibromyalgi
Hypoplasi i højre kæbeled.
Kronisk bronchitis
Spiserørsbrok
Depression (det tror da fanden) lol

Søger nu om forhøjelse til højeste førtidspension (gamle regler)

Godt man ikke er en hest.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:58   #5
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
fra jeg blev sygemeldt og til jeg fik pension gik der 4 måneder
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:02   #6
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Halv ell. skinddød (JOKE)

Jeg tror man enten skal være halv ell. skinddød. Før det hjælper at søge. Min overbevisning.
Jeg selv stress tur mm., fik bevilliget fleksjob med 75% løntilskud, hvor elastikken "sprak", belastninggraden i mennesket, kan kun holde til en vis del, du ved = alm. elastikker, man trækker i, du trækker dem helt ud, de begynder at flosse, før de knækker. Da jeg endelig var på benene igen, igang med dejligt job.
Næste tur = en del blodpropper i hjernen, med dertil usynlige handicaps. =jeg kan jo ikke lige tage hjernen ud, give den 90 grader kogevask, for at se om handicaps forsvinder. Det kunne da være rart, at tage den med i pose til møde, op på bordet til sagsbehandler, sige: Nu kan du så se hvad du vil gøre ved det.
Der er en del humor i, men jeg er nu under -grænsen af de sidste 25%, hvis der er noget der hedder det. Alt i alt -(læs minus) X% arbejds evne iflg. samtlige lægepapirer, ressource profil, udarbejdet af BOMI Roskilde, og stadig venter jeg svar på 4 mdr. efter at have søgt førtidspension.
Jeg kan kun sige, det er godt, min kort tidshukommelse er temmelig handicappet/skadet, ellers kunne jeg nok ikke holde fanen.

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 18:45   #7
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Puha jeg har et alenlangt CV med lidelser som førte til min førtidspension.

Langstrakt rotations skoliose,
Insulinkrævende diabetes har haft det i 33 år,
diabetisk autonom neuropti,
synsnedsættelse pga diabetes,
astma,
cøliaki,
et immunforsvar der er nedsat,
gigt i højre knæ, hofte og skulder og
ptsd.

I sin tid for 4 år siden fik jeg også alderen kun 38 år som begrundelse for ikke at kunne få førtidspension, men året efter blev jeg bevilliget pension.
I alt tog min pensionstid 2½ år, hvilket vist er hurtigt.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 19:15   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min førtidspenion blev tilkendt pga

- Major depression der udløser psykoser med hallucinationer og vrangforstillinger
- OCD i svær grad
- angst af forskellig art

Det tog ca 1,5 år fra ansøgningen blev underskrevet til tilkendelsen lå i postkassen.

Jeg fik tilkendelsen uden at være gennem arbejdsprøvninger og den slags. Jeg har været fredet siden 2002, og sagen strøg lige igennem. Dog skulle jeg først forbi en dum sagsbehandler der blev VED med den arbejdsprøvning selvom jeg ikke måtte.

Jeg var 39 år da jeg fik tilkendelsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 19:46   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, det må du da gerne(selvom jeg nu synes sygdom er så "kedeligt" at tale om

Første discosprolaps(gr personløft)
-dernæst 2 nye efterfølgende 2 år -ingen af dem mulighed for at operere.
Nedslidt ryg(degeneration i 4 hvirvler) samt spondolytis(betændelsestilstand)
Nedslidte knæ
Kronisk karpaltunnelsyndrom.
Kroniske bækken og nakke myoser
-og nå ja, som følger af diskos mm tja, så er jeg ikke den der skal grine alt for meget, hvis du forstår (følger af diskos)
Kroniske mellemørebetændelse, dræn og deraf kraftigt nedsat hørelse(jubii, ivørigt skal snart have mit høreapperat nr 2, glæder mig til igen at høre i stereo)

Så kan jeg vist ikke lige komme på mere.

Det tog 5 år at blive tilkendt ftp meeen det var nok mest min egen skyld for trak den nok lidt for længe(har altid haft det sådan at der ikke er nogen der skal sige at jeg ikke kan!! -kender du det )

Vejen til ftp gik over en revalidering 4 år og derefter et fleksjob og fik den da jeg var 40 år.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:18   #10
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa min kæreste får FP pga skizofreni han fik det i år fra juli af men har gået siden han var 18 og er i da 28, han har været syg det meste af hans liv efter sin mors død som barn som han ikek har fået noget hjælp til at bearbejde og en familie der er ligeglad med ham desværre, så først for 4 år siden skete der noget da jeg tog over sammen med min familie og som resulterede i endelig en FP og en kæreste som er under behandling idag og har et godt liv trods sin sygom som han skal tage medicin for resten af sin tid.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På tiden, at få samlet min historie, så jeg lettere kan spørge om råd:-) SanneHansen Din historie 6 10-04-2012 21:16
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Hvilken politiker skal jeg spørge Vovse Alt det andet 6 24-05-2011 22:34
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension