K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2007, 13:02   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brev til Berlingerne

Jeg så en kronik i dag om aktindsigt og det at det var et lotteri, ved nærmere gennemlæsning viste det sig at være journalisterens ret til aktindsig men det gjorde dog ikke at jeg ikke lige ville give mit besyv med og jeg skrev til Lisbeth Knudsen om aktindsigt , forkerte papir og retssikkerhedsloven som øjensynligt ikke gælder for alle mennesker i dette samfund...

jeg sætter lige det brev ind her

Kære Lisbeth Knudsen

Ang jeres kronik i dag om aktindsigt som jeg fandt meget relevant og interessant .
Grunden til at jeg overhovedet begyndte at læse den var pga. overskriften, en overskrift som jeg fejlagtigt fortolkede som om det var borgernes aktindsigt det drejede sig om.

Men det var det jo så ikke, men jeg vil da oplyse om at vi igennem meget lang tid har råbt op om den samme mangel på aktindsigt i person sager det er hvad enten man er kontanthjælpsmodtager, flekser eller skal søge førtidspension, vores aktindsigt er også om noget et lotteri.

Mange opnår aldrig at få den, og dermed aner de ikke hvad der står i deres sager, andre igen opnår at få dem men kan så finde papir fra helt andre borgere med helt andre ting i , disse borger bliver så udstillet med sygdomme , cpr nummere og adresse til en anden borger i kommunen ikke særligt betryggende, ringer man til kommunen og fortæller om dette, så er svaret som reglen Hovsa det må du undskylde skynd dig at komme tilbage med dem, hvis jeg høre om de tilfælde så er min respons altid , find den borger det drejer sig om og skriv til vedkommen at du har hans/hendes papir og få vedkommen til selv at kontakte kommunen.

Men det er jo så kun noget der sker i de tilfælde hvor man får sin aktindsigt, jeg har en bruger på min hjemmeside som har været så uheldig at få en andens borgers papir i sin sag, og som om det ikke var nok så har hun tilmed fået afslag på denne borgeres papir , ved en ankeinstans formåede man endnu engang at overse at man vurderede at der ikke skulle gives førtidspension på forkerte papir og det selv om der blev gjort opmærksom på at det var forkerte papir.

Nu er borgeren så langt fremme at der er mange og lange dialoger med politikere og her er svaret fra Eva Kjer Hansen at borgeren skal klage til sin borgmester, borgmesteren har så det svar at han ikke går ind i klage sager da man ikke køre det sådan i Odense kommune, derimod skal man gå til rådmanden, en rådmand der siger at han ikke kan se fejl i sagen.
Nu er der så kun en vej tilbage og det er ombudsmanden og dertil er sagen så sendt, men der går jo langt tid inden der bliver nogen afgørelse den vej, så en linje som den her om ikke andet så i form af en retssikkerhed, der er uomtvistelig.


Den er meget grinagtig i mine øjne, jeg måtte trække på smilebåndet da jeg så den, for hvor mange ude i samfundet ved og endda bryder sig om at de mennesker der befinder sig Aller længst nede i hierarkiet IKKE har nogen retssikkerhed?

Vores erfaring er i hvert fald at det er der ingen der gør!

Alene det at en sag kan afgøres på andre borgers papir, at en speciallæge udi borgerens meget specielle sygdom beskrives som ikke tro værdig af en lægekonsulent som derefter mener at man skal se bort fra speciallæge erklæring på de papir der vitterlig er borgers papir. At kommunen sender en borger til psykolog der viser sig at være fuldstændig vanvittig, og da borger vil klage over psykologen viser det sig at det kan borgeren ikke for psykologen ikke er autoriseret, det er for vanvittigt og det er udtryk for det samfund syge og svage borger befinder sig i i dag.

Borgeren finder papir i sin sag som er interne akter hvor der står at borger af den type skal holdes en armslængde væk, det kan næppe kaldes at varetage borgerens tarv, ej heller at der er retssikkerhed i Danmark.
Så som du kan se så er det ikke kun journalister der har problemer med aktindsigt eller retssikkerheds loven og retssikkerheds loven er ikke det papir værd den er skrevet på når borgere ikke har mulighed for at klage over at den ikke overholdes.

Jeg kan selvfølgelig dokumentere alle påstande i det oven skrevet og hvis du er interesseret så kan borgeren sende samtlige papir på sin sag inkl. det at samtlige politikere skriver at det er utilstedeligt for derefter at fare til håndvasken og vaske hænder , og skyde skylden på andre.
Borgerne har dog måske et lille håb i Karen Jespersen, da Karen Jespersen har udtrykt på skrift over for borgen at det var noget socialministeren burde kigge på, og da Karen Jespersen nu er den siddende Socialminister så burde der jo fra hendes side ske noget nu, men desværre kan jeg for min personlige del tvivle på dette..

Jeg skal gøre dig opmærksom på at dette brev offentliggøres på siden www.k10.dk
Da vi der er mange der følger den beskrevne sag med stor interesse og med måben over at der ikke gøres noget fra div instansers side.

Samtidig beder jeg dig om at kigge på denne side www.benny-g.dk det omhandler en mand der er blevet trådt så meget på af samfundet og som i ren og skær desperation offentliggøre sin død til den 1 oktober når folketinget åbner, han beder mindeligt Statsministeren om hjælp, men ikke så meget som ti linjer er der kommet fra den Statsminister som hævder at vi har et velfærdssamfund.
Det vil sige at statsministeren og mange andre politikere er fuld ud viden om at mens de står inde i varmen og åbner folketinget, vil en af de allersvageste i samfundet begå selvmord en som er 100 % handicappet tage sit liv i ren og skær desperation og opgivelse i sin kamp mod et samfund der skulle være hans sikkerhedsnet den dag han blev kørt ned af en spritbilist.

Med venlig hilsen

xxxx
  Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:20   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Den bold måtte jeg griber - jeg har skrevet;

Kære Lisbeth Knudsen

Jeg kan inde på hjemmesiden www.k10.dk se, at xxxx har skrevet en kommentar til dig omkring aktindsigt og gældende (!!) retssikkerhed i Danmark.

I sin skrivelse bruger hun mig som et eksempel på denne lovløshed i Danmark. Dette vil jeg meget gerne følge op, og give dig en dybere indsigt i, da det er på tide at nogen tør gøre op med de ting der ikke virker i systemerne. Der må vi blankt erkende at medierne har magten til dette - vi håber I vil bruge jeres indflydelse på denne problemstilling - mange svage har brug for hjælp NU!

Nedenstående er der en længere mail-dialog mellem Karen Jespersen og jeg - inden Karen Jespersen blev socialminister.

Seneste mail er fra mig til socialudvalget samt andre på Christiansborg, endnu et forsøg på at ruske liv i nogle politikere, som hellere vender det døve øre til og står i kø ved håndvasken.

Omkring mine påstande skal jeg gøre opmærksom på, at samtlige kan dokumenteres skriftligt - og jeg har pt. 1½ ringbind med min sag som nu har taget 3 år.

Senest har jeg haft den "fornøjelse" at blive ringet op af formanden for etiknævnet ved Dansk Psykologforening. Dette fordi jeg har klaget over kommunens uautoriserede og uerfarne psykolog. Det er betænkeligt at formanden som skal behandle min klage ikke kan korrespondere med mig skriftligt men vælger en dialog over telefonen. Da røret var lagt kunne jeg se det groteske i det, var det et forsøg på psykisk at lægge pres på mig? Hans dagsorden hørte nok heller ikke til det han ønsker gengivet på skift.........

For god ordens skyld skal jeg præciserer at mine fysiske lidelser er særdeles veldokumenteret, blandt andet fra ledende overlæge på Aalborg Sygehus og Smerteklinikken på OUH, men kommunen ønsker ikke at tillægge disse erklæringer værdi (Jeg har Ehlers Danlos som er et sjældent handicap)

Jeg håber meget du finder min historie relevant, og jeg står gerne frem for at få fokus på problemstillingerne.

Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:30   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lena skide godt (undskyld sproget) he he

jeg mente at din historie var så langt ude på nettet at de fleste kendte den efterhånden og du derfor nok ikke havde noget problem med at få den offentliggjort eller at Lisbeth Knudsen så det

Men lad os nu vente og se om ikke også Berlingerne har skyklapper på , jeg syntes det er mere end utroligt at der endnu ikke er nogen medier der har taget din historie og lavet et godt gennemarbejde indslag om det , og det sig være landsdækkende aviser eller tv, jeg har så svært ved at fatte at man i et land der slår sig op på demokrati har den holdning til nogle af de sager der kan læses her, og som alle som en er yderst veldokumenteret at det ikke er værd at bruge tid på , det sig være politikere som medier der kommer ud til den gængse befolkning.

Retssikkerhedsloven følges IKKE i dette land , og næste gang jeg høre om at Danmark er med til at fordømme andre lande fordi de krænker menneskerettigheder så må jeg indrømme at jeg vil tage det hele med et gran salt , for man skal som man ved jo ikke kaste med sten når man selv bor i et glas hus
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28
Der kom et brev ! Hejdien Politik og Samfund 6 19-06-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension