K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2016, 11:39   #1
lemads20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
lemads20 er ny på vejen
Flexjob og kurser

Jeg er oprindelig godkendt til fleksjob med ½ tilskud efter den gamle ordning. Nu er jeg på den nye ordning med 2 små flexjob på sammenlagt 8 timer om ugen.
Kan jeg udnytte min restarbejdsevne på at tage kurser?
lemads20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 13:54   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Umiddelbart tror jeg ikke, men man ved aldrig, da det er noget jobcenteret bestemmer. Det kan være din sagsbehandler vil at du skal bruge de timer du har i restarbejdsevne skal bruges på at søge job til de timer. Men det kan også være hun/han synes det er fint du går på kursus samtidigt med at du søger job.

Eller har de sagt du ikke behøver søge efter arbejde til de sidste 10 timer? Formoder du er visiteret til 18 timer, når du skriver ½ tilskud efter gl. ordning?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 14:45   #3
lemads20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
lemads20 er ny på vejen
Jeg har selv fundet de to flexjob, jeg har. Jeg har ikke været i kontakt med en jobkonsulent i meget land tid, over et år. Og ingen har forlangt flere timer af mig.
Kommunen er klar over situationen, da de jo udbetaler ledighedsydelsen for de resterende timer.
Jeg vil selvfølgelig helst have ét fleksjob på 15 - 17 timer, men det er ikke lykkedes mig at finde ét.
lemads20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 15:13   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal ikke have ledighedsydelse som supplement til lønnen. Du skal have fleksløntilskud.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 16:43   #5
lemads20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
lemads20 er ny på vejen
Okay, fleksløntilskud.
Men det ændrer ikke på noget.
lemads20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 16:52   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nej ikke i forhold til kurser
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2016, 14:50   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville kontakte jobcenteret og høre dem om ikke du kan bruge din "resterende" tid på at dygtiggøre dig...

Er de bare lidt kloge og det ikke har indvirkning på hvis nu der skulle komme et job på normeret tid..at du kan tage det....ja så giver de dig lov til det..

Det eneste det ikke må...det er at forhindre dig i at kunne tage et job på din fulde tid...

Så længe det ikke gør det ja så bør de give dig lov...

Men jeg ville have en klokkeklar aftale med jobcenteret inden jeg tog de kurser..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension