K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2016, 22:58   #11
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Han burde kunne få varmehjælp.. har han slet ikke søgt ?
Mit spørgsmål er om det at have en c/o adresse hos min far kan få betydning for hans grundbeløb og tillæg og IKKE om han har søgt om varmehjælp.
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 23:43   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
Mit spørgsmål er om det at have en c/o adresse hos min far kan få betydning for hans grundbeløb og tillæg og IKKE om han har søgt om varmehjælp.
Du må gerne have fælles husførelse med en slægtning

Hvis det er slægtninge, du har fælles husførelse med, så er reglerne dog anderledes. Du kan nemlig godt få ydelser som enlig, selvom du har fælles husførelse med dine børn, søster, bror, forældre eller bedsteforældre.

Lovgivningen skelner nemlig mellem, om du teoretisk kunne gifte dig med vedkommende eller ikke, som tilfældet er med dine slægtninge.

Så du kan roligt flytte ind hos din far.

http://www.aeldresagen.dk/temaer/sid...elt-enlig.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2016, 09:56   #13
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du må gerne have fælles husførelse med en slægtning

Hvis det er slægtninge, du har fælles husførelse med, så er reglerne dog anderledes. Du kan nemlig godt få ydelser som enlig, selvom du har fælles husførelse med dine børn, søster, bror, forældre eller bedsteforældre.

Lovgivningen skelner nemlig mellem, om du teoretisk kunne gifte dig med vedkommende eller ikke, som tilfældet er med dine slægtninge.

Så du kan roligt flytte ind hos din far.

http://www.aeldresagen.dk/temaer/sid...elt-enlig.aspx
Tusind tak for dit svar,det var lige jeg havde håbet på
Så skal jeg informere kommunen om at det er min far jeg flytter ind hos eller har de alle oplysninger ?
Mvh Jesper
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2016, 11:33   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
Mit spørgsmål er om det at have en c/o adresse hos min far kan få betydning for hans grundbeløb og tillæg og IKKE om han har søgt om varmehjælp.
Det ved jeg, men jeg nævner blot en mulighed for at du kan hjælpe din far. Hvis han ikke tidligere har fået varmehjælp, vil det beløb han kan få, måske hjælpe Jer begge, så han ikke mærker det hvis de skærer andre steder.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2016, 23:16   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
Tusind tak for dit svar,det var lige jeg havde håbet på
Så skal jeg informere kommunen om at det er min far jeg flytter ind hos eller har de alle oplysninger ?
Mvh Jesper
De har sikkert oplysningerne, ellers beder de dig om det.

JEG ville selv sige det også, for en sikkerhedes skyld, specielt hvis i ikke har samme efternavn - kommunen kan sagtens begå fejl.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 02:32   #16
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Hvorfor skal spørgeren kontakte kommunen?

Jeg ville mene, at det mest korrekte er, at faderen selv kontakter Udbetaling Danmark på telefon 70 80 12 61 og oplyser, at hans søn flytter ind hos ham, hvilket man om nødvendigt bedes notere på hans sag.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 09:40   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Hvorfor skal spørgeren kontakte kommunen?

Jeg ville mene, at det mest korrekte er, at faderen selv kontakter Udbetaling Danmark på telefon 70 80 12 61 og oplyser, at hans søn flytter ind hos ham, hvilket man om nødvendigt bedes notere på hans sag.
Når ''spørgeren'' - Jesper skriver, hvad han skal sige på kommunen, så regner svaren, Helenekr med, at de har tænkt sig at ordne tingene sammen. Sådan gør man fx også i min familie, da de ældre, hurtigt kan blive lidt forvirrede over sådan noget.

Vil dog altid anbefale man ikke ringer rundt, med mindre det kun drejer sig om spørgsmål, men derimod selv tager turen, så man ved det bliver ordnet korrekt og kan modtage en kvittering på, at alt er rettet til, i skønneste orden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 01:09   #18
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Ja, der er mange måder at gøre det på, men jeg er bare bange for at borgerservice blot vil henvise til Udbetaling Danmark, da kommunerne jo ikke har noget med pensionsudbetalingerne at gøre mere.

I øvrigt kan jeg da tilføje, at Udbetaling Danmark selvsagt har fuld adgang til det personlige personregister (CPR), hvoraf familieforhold klart fremgår. Så faderen vil formentlig aldrig høre noget fra dem, da de kan se at det er et barn af pensionisten, der nu bor på adressen.

Så i princippet skal man ikke foretage sige noget, men for god ordens skyld ville jeg alligevel gøre opmærksom på det for at få det verificeret.

Rettelse:

Det hedder Det centrale Personregister (CPR)

Sidst redigeret af Webmaster; 10-02-2016 kl. 01:24. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 12:15   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Ja, der er mange måder at gøre det på, men jeg er bare bange for at borgerservice blot vil henvise til Udbetaling Danmark, da kommunerne jo ikke har noget med pensionsudbetalingerne at gøre mere.

I øvrigt kan jeg da tilføje, at Udbetaling Danmark selvsagt har fuld adgang til det personlige personregister (CPR), hvoraf familieforhold klart fremgår. Så faderen vil formentlig aldrig høre noget fra dem, da de kan se at det er et barn af pensionisten, der nu bor på adressen.

Så i princippet skal man ikke foretage sige noget, men for god ordens skyld ville jeg alligevel gøre opmærksom på det for at få det verificeret.

Rettelse:

Det hedder Det centrale Personregister (CPR)
Ja nu er jeg jo ikke spørgeren, og ved ikke hvorfor de skal på kommunen/Borgerservice. Om det er for at melde forholdene, melde flytning eller andet, ved jeg af gode grunde ikke.

Og de skal vel ikke bruge Udbetaling Danmark til noget - det har jo ikke noget med pensionsudbetalingerne at gøre, pensionen er jo som den hele tiden har været. Og fortsætter med at være.
De skal jo kun melde flytning, og i den forbindelse lige sig at det er søn der flytter ind hos far.

Men skal selvfølgelig heller ikke gøre mig klog, på Jespers vegne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 13:19   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er udbetaling danmark der udbetaler samt administrerer førtidspension, så det er dem man skal give besked om ændringer.

https://www.atp.dk/atp-som-administr...taling-danmark

Så ja, man kan satse på at de fanger at det er en søn der flytter ind på adressen og ikke en anden, så det ikke får betydning. Men hvis de ikke lige fanger at det er en søn - og fejl er jo set før - får han blot pludseligt en mindre udbetaling..

Jeg ville nok give besked for at sikre at de ikke klodser i det.

Da jeg overgik til pension lavede skat en fin bergning for det første år, hvor de medregnede både min pension plus kontanthjælp.. som om jeg fik begge dele udbetalt hver måned. Skat burde dælme have vidst bedre.. men den slags fejl opstår alligevel.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension