K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2016, 21:28   #31
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Selv om jeg får evne afklaret i et andet sted, får jeg aldrig får ro i min sind hvis jeg ikke kæmpe mod uretfærdig. Allerede siden har jeg svært ved at sove. Jeg giver Akvarmin 100% ret, men jeg ikke kan leve med uden jeg laver nogen ..
Jeg vil starte praktik i Supermarked snar. Men ved siden af forløbet vil jeg ordne den uretfærdighed.
Jeg er nødt til bruge alle mine krafter i protest sag. Fortæl mig, hvor er det bedst at starte fra. Skal jeg klage over socialkonsulenten eller arbejdsgiver ( det er også kommune? Hvem skal jeg klage til?
Socialkonsulenten vil blive sur og skrive dårlig rapport til sidst. Jeg vil løbe det risiko. Men er det noget måde jeg kan mindske skade? Pip, jeg ved, du altid kommer med god ide. Sagsbehandler har igen indkaldt rundbord møde hvor sociakkonsulent også vil deltage. Bør jeg sige alt til sagsbehandler?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 21:48   #32
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du vil støtte din egen sag og afklaring mest muligt, så skal du ikke klage selvom det er uretfærdigt at det gik ud over dig.

Du står bedst hvis du fortæller at du føler at din afklaring er trukket i langdrag uden at du selv har været skyld i det. At du har gjort alt hvad du kunne og nu står uden afklaring, selvom tiden bare er gået.

På den måde har du fortalt om din utilfredshed uden at anklage nogen af de der står for din afklaring direkte. Du har også givet udtryk for at du samarbejder fuldt ud.

Det vi få dem til at give dig ret i at det er en uheldig situation, og de vil være motiveret til at arbejde på at du får en god udredning fremadrettet, så du kommer igennem det her og videre med dit liv som afklaret.

Sender du en klage, vil de sandsynligvis gå lidt i baglås, og være mere fokuseret på om klagen vil gå ud over dem, og de vil bruge mere tid på at sikre at de ikke sender dig ud i noget du også vil kunne klage over på en eller anden måde og derved risikerer du at de måske trækker din afklaring i langdrag så det tager længere tid at komme igennem.

Det er en kompliceret proces at gå igennem en udredning og der er mange ting der kan få det til at trække i langdrag eller afstedkomme endnu en afprøvning.

I loven står der nemlig at man skal være tilstrækkeligt afprøvet.. men intet om hvor lang tid eller hvor mange afprøvninger det må tage.

En afprøvning kan blive nedkendt som ikke tilstrækkelig hvis man ikke møder op - det gør du - men den kan også blive det hvis de f.eks kommer i tvivl om der kunne være flere behandlingsmetoder alligevel. Eller at afprøvningen ikke har vist aspekter nok indenfor erhvervslivet, så man måske kunne klare mere hvis den bestod af noget andet. Eller sågar hvis man har hjemmeboende børn, og ens erhvervsevne måske ville være større når de flytter hjemmefra.
Der er simpelthen så mange ting de kan bruge til at underkende en afprøvning, og sende en ud i en mere, at det drejer sig om at samarbejde om at komme i mål, istedet for at gå i åben krig mod dem.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 23:25   #33
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det meget fornuftig råd jeg bør følge
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 21:38   #34
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg er nu i praktik i en Rema 1000. Jeg kan lide hverken arbejdsopgaver eller omgivelser. Hvad I ville gøre i min plads? Skulle I holde ud i 3 måneder eller finde en anden praktik? Socialkonsulent mener, han godt kunne vurdere arbejdsevnen selve herfra.
Næste uge bliver min anden uge. De har allerede nedsat timer fra 10 til 8
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 22:22   #35
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du bliver bare. Fortæl dig selv at "this too will pass"

Gør evt. som rekrutterne. De har et målebånd og så klipper de en dag ad af gangen.

13 uger er ikke ret lang tid, og nu er den ene uge allerede gået.

Du er stadig på sygedagpenge, ikke? Tænk på hvor meget det vil betyde den dag du står med et fleksjob og er ledig. Så vil du få den høje ledighedsydelsessats indtil du finder et job.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 14:04   #36
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Min sygedagpenge blev forlænget den 7. maj 2015 med 69 uger. De siger, at det hel process vil tage ca 4 måneder. Jeg kan nå det. Eller hvad?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 15:33   #37
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jo det burde kunne nås inden den udløber (engang i august ?).

Du ved jo selv hvor lang tid det kan tage at finde en ny praktik, så derfor synes jeg du skal blive i praktikken du er i nu.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 21:03   #38
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Praktikforløb mislykkedes/afbrudt flere gange uden jeg havde skyld i det. Jeg var også i praktik hos politi.
Hvem ved om det lykkes denne gang. Hvad får jeg hvis det ikke nås inden sd udløber? Jeg forsøger. Jeg har formue og indtægt fra formu
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 21:10   #39
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er bedst bare at stå det igennem.. det er målet det er det vigtigste, nemlig en afklaring hurtigst muligt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 16:21   #40
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er hårdt job. Jeg bærer tung pakker, står i stige og tage tung tunge tingene ned. Disse opgave er strid mod lægernes anbefaling.
Hvis jeg ikke gør disse har de ikke andre opgaver. Det betyder, jeg igen skal venter på nr. 4 praktik. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension