K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2016, 23:52   #21
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Min afklaring styres via Socialkonsulent i ressourcecenter og praktikansvarlig er en virksomhedskonsulent.
Min praktikplads er i kommunes integration afdeling. Der kommer ikke så mange flygtninge i disse dage. Derfor var der ikke nogen at lave. Jeg ville ikke stoppe. De har delt mine opgaver i to afdelinger. Men de har faldende asylsøger. Jeg fandt selv en mulighed i information skranken. Jeg vil have, at jeg alene vil går til samtale og konsulenten laver aftale hvis de vil tage mig. Jeg klarer samtale bedre uden andre. Men han vil hver gang vil være med i samtale. Der er andre problemer også. Han vil have, jeg giver afbud eller ligende via ham
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:11   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du er for selvstændig til dem Abdul

Prøv at samarbejde alt du kan. Det er jobkonsulenten der skal godkende dine arbejdsområder, så kan godt forstå vedkommende vil være med på sidelinjen når du laver aftaler om nyt arbejdsområde.

Du må prøve at tale med konsulenten om at det er svært for dig at "søge job" når hun/han sidder med. Så se om I kan aftale at vedkommende er tilstede, men lader dig føre samtalen.

Husk det her bare er en periode. Du skal bare have den her arbejdsprøvning i hus og tilkendes fleks. Så samarbejd samarbejd så skal det nok gå.

HUSK det nu
DET HER ER EN PERIODE det er ikke resten af dit arbejdsliv du skal danse med den konsulent.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:39   #23
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tusind tak, for dit råd. Jeg prøver at følge med
Angående mentor, mentor ordning er nu afsluttet. Men sagsbehandler har spurgt mig om jeg fortsat havde brug for mentor. Kan man bede om mentor i praktikplads?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:49   #24
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
no idea. Det håber jeg da, for det står der der i min fleksjobbevilling at jeg kan få i opstart af et fleksjob.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 10:28   #25
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja man kan godt få mentor i opstart til et fleksjob, det er der mange der får, tit er det en af de ansatte på arbejdes pladsen der bliver købt af jc til,at hjælpe en ind i arbejdet, har selv haft en revisor, der skulle lærer mig et nyt regnskabs system, hun blev så købt af kommunen i 3 timer, så jeg kunne lærer det nye system.

kender en der arbejder i rema 12 timer ugeligt med mentor i 10 timer, det er en af de andre ansatte, der skal hjælpe ved problemer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 00:16   #26
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det gik alligevel ikke. Opgaverne er vundet af private aktørene. Jeg har overhovedet ikke nogen at lave.
Før de sendte mig til praktikken har de lavet jobplan i sammenarbejde med ekstern konsulent. Mit mål var sat som uddannelse assistant i flygtninge integration process. Nu vil sende sende mig til supermarked. Kan I fortælle mig hvordan jobplan og praktik vil hænge sammen? Kan socialkonsulent redegøre det? De vil jo starte praktik forfra.
Jeg har kun brug for sagens akter der er lave ressourcecenter. Hvem skal jeg henvende mig for akterne?
Hvem er leder for socialkonsulent?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 01:53   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De har sendt dig i en praktik, der viste sig ikke at kunne leve op til kravet som udredningspraktikplads.

Du vil ikke få noget ud af den praktik. De har spildt din tid til ingen verdens nytte, men sikkert ikke af ond mening.

Det er ikke praktikperioden i sig selv der tæller, men udredningen af erhvervsevnen, så derfor har det ikke i sig selv nogen betydning at du starter i en anden praktik.

Tiden tæller ikke med. Man er i en praktik så lang tid som det tager at nå til et resultat kommunen kan bruge. Når man det ikke på 3 mdr, forlænger de bare. I min kommune hedder det mindst 3 mdr på et sted der udreder en bredt i flere funktioner for at kunne søge fleks, og mindst 6 mdr for at kunne søge pension. Er det en alm arbejdsplads, kommer man i flere praktikker.
Naturligvis er der undtagelser, men det er udgangspunktet.

Men du kan jo bede om at det praktiksted du har været på, udfærdiger en rapport, så godt som de nu kan, når der ikke har været noget at lave. Så den kan indgå i dine papirer. Men den kan ikke stå alene, så de er nødt til at sende dig i en ny praktik.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 06-02-2016 kl. 01:55.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 02:21   #28
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
En ting har kørt rundt i mit hoved og jeg har aldrig fået fred. Jeg har stadigvæk ikke fået svar. Jeg giver et ekampel:
Jeg har lejet et hus. Jeg kan bo i huset hvis betaler huslejer. Huslejer skal leverer vand. Må udlejer stoppe vand selv om jeg betaler for det?
Jeg møder op i praktikken ifølge vagtplan (dvs betaler husleje). De har skriftlige lovet opgaver.( vand) Kan de bare ikke give opgave?
2 professionelle har indgået en bindende aftale. Ifølge dansk lovgivning har man erstatning ansvar hvis man misligeholder aftale
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 02:39   #29
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er ikke sådan det fungerer Abdul.
Brug ikke din tid på at bekæmpe systemet. Kom i mål med en fleksjob bevilling.

KEEP YOUR EYE ON THE BALL
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 11:41   #30
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan godt bruge en masse krudt på at prøve at sagsøge dem for at have trukket tiden ud så du ikke er blevet udredt osv.. men de vil sikkert kunne godtgøre at det er udefrakommende ting, der har påvirket situationen, og at de har grebet ind og standset praktikken så snart de er blevet klar over at den ikke førte til afklaring.

Det svarer jo til i et alm firma, at der ikke er kommet de forventede ordrer ind.. så nu begynder de at fyre medarbejdere.

Det er at kæmpe mod vindmøller hvis du kræver at de skal ændre firmaet så du kan få de opgaver du blev stillet i forventning.

Brug dit krudt på at sikre at den nye arbejdsprøvning er et relevant tilbud, der kan føre til en afklaring, så det ikke bare bliver spild af tid igen.

Ja det er uretfærdigt. Men lad være med at spilde mere tid og energi på det end du har..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension