K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2016, 18:38   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
De kan kun sætte mig i administrative opgaver ifølge min jobplan. Det er derfor meget svært at få en praktikplads. Du har ret, Akvarmin. Uanset hvad jeg vælger, komme jeg at miste sygedagpenge. Jeg holder mig i ro og afventer deres udspil.
Kommunes ressourcecenter har lavet denne praktik i Kommunes integration afdeling.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 20:15   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det eneste du kan gøre, er at bede din sagsbehandler om at indkalde til et fællesmøde mellem dig, sagsbehandler og arbejdsgiver, og så få udredt om din arbejdsprøvning overholder betingelserne for at den er brugbar.

Det vil måske kunne presse din arbejdsgiver lidt, til at finde opgaver, eller presse din sagsbehandler til at finde noget andet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 21:17   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvordan vidste du det? Du burde være selv konsulent. Det er netop det som min sagsbehandler har indkaldt lige i dag som hun kaldte rundbord møde. Jeg havde klaget kraftigt over Ressource centers social konsulent til sagsbehandler og faglig leder. Jeg har også formuleret mine argumenter. Optimistisk er jeg ikke. Men jeg giver aldrig op uden kamp.
Jeg roser også Akvarmin. Han forudså for et år siden, at jeg kunne havne i denne situation.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 00:51   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er bare helt vildt gammel og klog..

Og været hele vejen gennem systemet...

Det er en hård kamp du skal igennem, men det hjælper at undersøge tingene som du gør.

Keep up the good spirit, og kæmp med oprejst pande. Det er din evne til at sætte dig ind i alting, der vil holde dig oven vande, selvom det er en frustreret rejse.

Det er lidt den der med om at se glasset halvt fyldt eller halvt tomt.

Altid se glasset som halvt fyldt uanset hvor hårdt det bliver. For det er der din kampgejst kommer fra.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 23:17   #15
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Problemet er nok løst. Kommune har vurderet, at jeg har 4 timers arbejde i praktikken og givet ekstra arbejdsplads med 5 timers arbejde. Alle praktikperioder bliver tælt med. Jeg er glad for udfald
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 21:33   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er utrolig svært at finde et praktikplads. Man ved aldrig om man få praktik om 3 måneder eller 1 år. Uden praktik er ingen afklaring. Derfor er jeg nødt til at holde fast det, jeg har. Jeg vil ikke give dem nogen undskylding at fyre mig. Jeg er mødestabil uanset hvad. Det viser sig, at min strategi virker. Nu går er jeg praktik i flere afdelinger
i alt 10 timer
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 00:20   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Godt at høre at det lykkes.. *S*
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:14   #18
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Pip, Akvarmin, Kan I fortælle mig hvor meget virksomhedskonsulent kan blande sig i min praktik? Mange problemer kan jeg godt løse i dialog med min arbejdsgiver. Men konsulenten vil have, alt skal gøres via ham. Jeg kunne klare mig meget bedre hvis jeg kunne have mere frihed.
Jeg har under min ledighed var i praktik. Dengang gjorde konsulent ikke andet end telefonsamtale med arbejdsgiver. Det gik meget bedre. Jeg havde fred
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:24   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil være en fordel for dig selv hvis alt går igennem jobkonsulenten...også selv om det er besværligt..

På denne måde er jobkonsulenten fuldt ud opdateret om alt der sker og skal ikke først vente på en rapport fra arbejdsgiver bagefter..

Personligt ville jeg lade alt gå igennem jobkonsulenten..

BTW

Jeg ville også skrive dagbog hver dag og så sende denne til konsulenten hver uge eller hver 14 dag
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:28   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når du er i praktik mhp afklaring af din arbejdsevne skal konsulenten skrive en rapport til jobcenteret om hvordan det er gået. Det er vel sagtens derfor hun/han gerne vil være indover. Men jeg tænker der er vel forskel på hvilke problemer det drejer sig om.

Kan du give et eksempel på en problemstilling, hvor konsulenten mente hun/han skulle have med i løsningen af problemet, og du mener at det løser du selv?

Da jeg var i min sidste praktik løste jeg de fleste problemer selv med min kontaktperson på virksomheden. Og så orienterede jeg konsulenten når vi mødtes. Jeg mødtes med konsulenten hver 2. uge. Skrev dagbog hver eneste dag og gav hende kopi af den når vi mødtes. Så hun vidste alt hvad der foregik og hvordan jeg havde løst problemerne sammen med kontaktpersonen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension