K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2015, 19:57   #11
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Tak for meldingen. Jeg har møde ned kommunen tirsdag næste uge. Der vil jeg klart fremføre nogle af disse argumenter. Vil min SB ikke lytte bliver next så en skriftlig klage til ansvarlig chef i jobcenter evt med bistand fra en advokat.
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 20:22   #12
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Masaku Se meddelelser
Tak for meldingen. Jeg har møde ned kommunen tirsdag næste uge. Der vil jeg klart fremføre nogle af disse argumenter. Vil min SB ikke lytte bliver next så en skriftlig klage til ansvarlig chef i jobcenter evt med bistand fra en advokat.
Jeg kan kun støtte dig i at være så klar i mælet som muligt. Og det lader til at du er obs på hvad der skal til, for at du kan forblive på arbejdsmarkedet. Skriv gerne om dit møde med SB.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 08:19   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Masaku Se meddelelser
Tak for meldingen. Jeg har møde ned kommunen tirsdag næste uge. Der vil jeg klart fremføre nogle af disse argumenter. Vil min SB ikke lytte bliver next så en skriftlig klage til ansvarlig chef i jobcenter evt med bistand fra en advokat.
Hvis du kommer ud i en klage, så fik jeg et rigtig godt råd af min sagsbehandler på jobcenteret, da jeg ikke (før reformen) blev tilkendt fleks, hvilket hun kraftig anbefalede mig at klage over.

Skriv klagen som om den omhandler en anden end dig selv, hold alt personlighed og følelser ude. Henvis hele tiden til de bilag som støtter dine argumenter.

Jeg var vant til at skrive observationer, handleplaner m.v gennem mit arbejde og satte mig ned og skrev mine argumenter ned og fandt så steder i lægepapirer, jobcenterpapirer m.v som støttede dem.

Skrev klagen og efter hvert argument, skrev jeg direkte henvisning til bilagene, hvor de kunne fx. " Ifht arbejdsprøvning af forskellige arbejdsstillinger, som fleksteamet mener ikke er afprøve, kan jeg oplyse at der under afprøvning er fundet frem til at jeg kan sidde i møde op til 20 minutter, stå samme sted i osv, osv, osv .......... Herudover henviser jeg til yderligere oplysninger og dokumentation i arbejdsbeskrivelsen H, bilag 7, side 4, linje 7-10, samt neurolog apport af 4/7 2011 bilag 8, side 9 linje 19-22"

Osv osv, det tager lidt tid, men det bliver sværer for dem at afvise din klage og hvis den ryger i ankestyrelsen ryger din dokumentation med

Jeg fulgte alle hendes råd, og vandt klagen allerede i jobcenterets ledelsen som omgjorde fleksteamets afgørelse og tilkendte mig fleks med tilbagevirkende kraft.

Med klagen sendte jeg alle bilag, således at min dokumentation fulgte klagen.

Held og lykke
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 09:00   #14
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Hej gisne

Tak for tip!!!
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 09:42   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Masaku
”De (red.: rehab team) indstillede til, at du tilbagesendes med henblik på en bredere vurdering af din arbejdsevne, da de ikke mente at din arbejdsevne er afprøvet med henblik på afklaring i ethvert erhverv”,

Der er vel ikke en definition af hvor mange gange der skal afprøves før man kan kalde det bredt? Og mig bekendt er der ingen regler for antal steder. Jeg blev jo afprøvet og helt korrekt kun een gang, da man ikke kunne finde andre steder der opfyldte mine skånebehov! Og på denne baggrund konkluderede man så i den tidligere redegørelse og indstilling." citat
Du kan, be om en afgørelse fra kommunen vedr. ovenstående! Dog kan de lave den bredere vurdering ud fra feks en funktionsbeskrivelse af fys/ergoteapout.
Hvis de VIL have dig ud i flere arbejdsprøvninger, kan/bør du overveje at klage.
Dog kan det være en fordel at få feks en funktionsbeskrivelse, idet din restarbejdsevne, jo også er blevet dårligere siden sidst.

Men, det kan jo være at du stadig ligger inden for målgruppen af fleks, hvorfor en arbejdsprøvning jo ikke er relevant ift fleks, men måske de overvejer førtidspension?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 13:32   #16
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Når det blev så en ny arbejdsprøvning når de har fundet et sted, der kan tage højde for mine skånebehov og ny(e) special lægeerklæringer. Men så tage jeg det med. Interessant alligevel (og min SB kunne ikke rigtig komme det nærmere en logisk forklaring) når Rehabiliterings teamet tidligere har konkluderet:

”Det vurderes at pgl uanset muligheder for hjælp og støtte ift. den sociale eller anden lovgivning ikke vil kunne bringes i stand til at blive fuldt selvforsørgende i ordinær beskæftigelse".

Men så må vi se om de denne gang når frem til samme konklusion.....
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 13:41   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min står i samme sitiation, efter 1 år på ceb (en slags reva) arbejdes evne under 1 time ugeligt, vil de ikke give ham rc/fleks/eller pension, fordi han ikke er arbejdes prøvet i en virksomhed, jeg mente han burde have rc under afprøvningen, men nej

de siger de ved ikke om det bliver fleks eller pension og derfor kan han intet få uden den nye prøvning, fatter ikke en meter
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 09:34   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få på skrift, hvornår du kan forvente at denne afprøvning/praktik starter, idet de ellers kan trække det i det uendelige, med begrundelse i, at de ikke kan finde et egnet sted!

Du må kunne regne med, at dette kommer til at foregå, PROMTE!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 10:48   #19
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Masaku Se meddelelser
Når det blev så en ny arbejdsprøvning når de har fundet et sted, der kan tage højde for mine skånebehov og ny(e) special lægeerklæringer. Men så tage jeg det med. Interessant alligevel (og min SB kunne ikke rigtig komme det nærmere en logisk forklaring) når Rehabiliterings teamet tidligere har konkluderet:

”Det vurderes at pgl uanset muligheder for hjælp og støtte ift. den sociale eller anden lovgivning ikke vil kunne bringes i stand til at blive fuldt selvforsørgende i ordinær beskæftigelse".

Men så må vi se om de denne gang når frem til samme konklusion.....
Hej Masaku

Du har tidligere skrevet at du er eller har været i dialog med en virksomhed. Hvis du tænker at den virksomhed kan tage højde for dine skånebehov, vil jeg råde dig til at få lavet en aftale om at komme i virksomhedspraktik. Du er jo gratis arbejdskraft for virksomheden i den periode. Men selvfølgelig skal perioden ikke vare længere end den har til hensigt at måle din arbejdsevne og bedst af alt med henblik på en fastansættelse.

Kommunen trækker dig nu en tur igennem manegen, hvilke jeg skrev de har deres "på det rene" at kunne gøre, idet du uanset rehabiliteringens indstilling, tidligere er bevilliget støtte til egen virksomhed og det er ikke jf. Lovgivningen at sidestille med bevilling af fleksjob.

Så få ny dokumentation på at din arbejdsevne ER varigt og væsentligt nedsat i ethvert erhverv, ved at komme i praktik hurtigst muligt. Kun du (og speciallæge/egen læge) kan argumentere for dine skånehensyn og via en virksomhedspraktik fremvise hvorvidt disse skånehensyn lader sig opfylde. For lader de sig ikke opfylde skal kommunen tænke pension.

Der er mange også her på k10 som kæmper for at få fleksjob, uden at få det fordi de køres rundt i årevis. Du er allerede et godt skridt på vej i kraft af dit tidligere "fleksjob" i egen virksomhed. Nu skal du "blot" sætte et punktum for at bevise du kan komme tilbage på arbejdsmarkedet hvor dine skånebehov tilgodeses. Vurdering af arbejdsevnen burde kommunen tilskynde, men de holder oftes hellere folk hen af uransagelige grunde. Derfor gør dit for at komme ud i virksomhedspraktik.

Med venlig hilsen Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 15:15   #20
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Hej Mikey

Den virksomhed jeg er i dialog med er indenfor samme branche som den jeg arbejder i i dag (som selvstændig). Jeg må lukke min virksomhed - kun fordi jeg ikke kan komme nok op i tid til at jeg kan drive en selvstændig forretning. Men mine skånebehov ER opfyldt i min virksomhed. Så jeg kan ikke umiddelbart foreslår kommunen at jeg skal arbejdesprøves i en anden virksomhed med samme arbejdsfunktion som det jeg udføre i dag, da det jo skal være en bred arbejdsprøvning jfv rehab team.

Har dog (da min mand er godt fremme i skoene på mine vegne overfor kommunen) fået et møde i næste uge med en ekstern aktør (som også er mentor ... hvad jeg dog skal med en sådan forstår jeg ikke) - og vi skal i fællesskab finde et egnet sted til arbejdsprøvning.

Så må jeg have den anden virksomged i baghånden tænker jeg?

....men kommunen skal vel have afdækket min restarbejdsevne. De (Rehab team) har jo tidligere konkluderet, at jeg ikke kan blive fuldt selvforsørgende i ordinær beskæftigelse. Og det betyder vel at jeg ikke kan komme til at arbejde mere end 22 timer ugentligt. Med mindre de stadigvæk tror, at denne mulighed eksistere - og at der findes et job "derude" hvor jeg kan arbejde mellem 22-37 timer?
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension