K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2016, 07:10   #11
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Jeg ved godt at man ikke står som at jeg ikke skal være forsørger overfor min samlever her i 2016 og der stod også januar måned ville det ikke gælde mere men vi har begge to samme pensionsselskab og da han ikke har indbetalt i det foregående år så sendte de en besked om at alle hans forsikringer var slettede men han arbejder i Løntilskud hvor kommunen dog er langsom med som hun sagde at nu skulle hun først undersøge om han kan få indbetalt på sin pension men i nat læste jeg på regler om løntilskud hos offentlige virksomheder det skrev jeg i søgefeltet og det er star.dk som har skrevet at lønnen i år er på 122,80kr. pr time og at man får fuld pension af den løn man ville have fået hvis man havde været almindeligt ansat så jeg tager med ned på kommunen og fortæller hende om den side og hvad der står derinde.
Han har arbejde lidt mere i år i løntilskud og så søger han flere job hver eneste uge.
Så kan de forhåbentlig ikke gøre ham noget før han stopper med dagpengene og så er jeg virkelig bange for vores økonomi og om hvordan de vil behandle ham.
Han har lige måtte til en samtale om jobsøgninger hvor de sendte et brev fra hans fagforening et truende brev om at han kunne miste sine dagpenge og sin efterløn men er der da ikke noget vi kan gøre mere ?
Jeg forstår godt at de inde i folketinget bliver kaldt grimme ting.
Med venlig hilsen
MAKN

Det er en bil fra 2004.
Med venlig hilsen
MAKN

Tak for dine svar. Misty Miss.
Jeg har slet ikke brug for dette her da jeg sidste år fik mange blodpropper
i mine lunger og har gået længe med det og hostet vildt og det gør jeg igen nu
men skal til lægen i dag og have undersøgt min hals for en sikkerhedsskyld.
Min forlovede er 53 år og jeg er på vej til 61 år om godt 8 måneder og jeg skal arbejde et år mere men håber på at jeg ikke bliver fyret for jeg er meget glad for arbejdet der.
Vi bor i en lejebolig og bilen har kørt noget mere nu og jeg er afhængig af den da jeg ellers ikke kan have de arbejdstider jeg har i dag.
Jeg vil prøve at kigge på dine tal for ellers er jeg bange for at vores forhold ikke kommer til at holde i længden. Vi er heldigvis endnu ikke blevet gift.
Men han har lige mistet sine forsikringer hos Pension Danmark og vi har ikke set deres besked før det var for sent ellers sendte de os en besked før jul med et ønske om en god jul ikke nogen advarsel til ham og jeg har ellers gemt alle beskeder fra dem.
Han er ikke god til at tjekke de ting men jeg gik ind på hans e-boks og der kunne jeg gå ind på Pension Danmark og se at de skriver Du modtager kun post fra PD der er relevante for dig og den besked var da relevant og kommunen har endnu ikke givet ham pension men der har jeg lige læst at han skal have pension som var det et fast arbejde han har og at lønnen er på 122,80 kr.pr. time.
Men jeg vil nu kigge på tallene fra i år 2016 og regne lidt på det.
Jeg betaler lidt til AMB og til ATP både igennem kommunen og min arbejdsplads.
Ja og ikke nok med det så forsøger PD at undgå at jeg har fået indbetalt til en sundhedsordning til 30 kr. pr md. som firmaet betaler for mig. Men lige nu er jeg syg og må vente til på mandag så vil jeg kontakte min fagforening HK omkring Pension Danmark og så må de hjælpe mig så de får gang i den ordning for mig.
Med venlig hilsen
MAKN ps. jeg vender tilbage efter mandag til dig.

Sidst redigeret af Webmaster; 05-02-2016 kl. 19:50. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 20:38   #12
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Jeg har været inde under kontanthjælp satser og derinde står der på første side at gensidig forsørgelse afskaffes den 01-01-2016. Så det går jeg ud fra men han er ihærdig
med sin jobsøgning og han har stadig dette år at finde det i.
Med venlig hilsen
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 22:24   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det at gf for samlevende er ophørt, betyder at som samlevende, så må den på kh have formue på 10.000 kr, og den på kh får ikke modregnet i sin kh pga samlevers indtægt.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 00:17   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når I begge ejer halvdelen af bilen er der intet forgjort i at den flyttes over i dit navn istedet. Det kan I selv gøre online via skat. I skal bare lige tjekke med forsikringen også.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 19:12   #15
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Tak Misty
Jeg har ledt og ledt efter noget konkret omkring formue i forhold til hvis min samlever kommer på kontanthjælp og så kunne jeg bare have set hvad du har skrevet men er du nu sikker på at det er helt rigtigt ? Jeg sover dårligt om natten på grund af det hele. Men min samlever har nu været i arbejde som vikar de sidste 3 uger og jeg håber at vikarburoet stadig kan bruge hans arbejdskraft det må vi se det håber jeg meget.
Men kan kommunen så forlange at han hæver sin aldersopsparing han har i banken ? Og hvad med pensionen i pension Danmark ? Og de andre f. Eks i PenSam pension ? Jeg prøvede at se de pensionsopsparinger han har men hos PenSam der kan vi ikke se hvor meget han har stående der og i vikarjobbet blev der og bliver indbetalt til industriens pension og der har jeg et spørgsmål da han ikke længere har sine dækninger hvis han bliver alvorligt syg og hvis han kom på førtidspension dem slettede pension Danmark efter at han havde været på dagpenge i et år og jeg vil godt vejlede ham bedst muligt for han kan vel overføre sine pensioner til f.eks industriens pension og så få de forskellige dækninger igen har du forstand på det ?
Tak for hjælpen hidtil.
Med venlig hilsen
MANN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 20:54   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Tak Misty
Jeg har ledt og ledt efter noget konkret omkring formue i forhold til hvis min samlever kommer på kontanthjælp og så kunne jeg bare have set hvad du har skrevet men er du nu sikker på at det er helt rigtigt ? Jeg sover dårligt om natten på grund af det hele. Men min samlever har nu været i arbejde som vikar de sidste 3 uger og jeg håber at vikarburoet stadig kan bruge hans arbejdskraft det må vi se det håber jeg meget.
Men kan kommunen så forlange at han hæver sin aldersopsparing han har i banken ? Og hvad med pensionen i pension Danmark ? Og de andre f. Eks i PenSam pension ? Jeg prøvede at se de pensionsopsparinger han har men hos PenSam der kan vi ikke se hvor meget han har stående der og i vikarjobbet blev der og bliver indbetalt til industriens pension og der har jeg et spørgsmål da han ikke længere har sine dækninger hvis han bliver alvorligt syg og hvis han kom på førtidspension dem slettede pension Danmark efter at han havde været på dagpenge i et år og jeg vil godt vejlede ham bedst muligt for han kan vel overføre sine pensioner til f.eks industriens pension og så få de forskellige dækninger igen har du forstand på det ?
Tak for hjælpen hidtil.
Med venlig hilsen
MANN

"§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr."

Det eneste pensions"formue" de skal se bort fra, er beskrevet her:
http://www.socialjura.dk/content-sto...-af-1512-2015/

Husk at størrelsen på formuen er de penge man kan få i hånden og leve for.
Hvis man f.eks. har en pension stående på 20.000, men man kun ville kunne få udbetalt 8.000 kr af det beløb, så er den formue på 8000 kr.
Og hvis han så har denne formue på 8000 kr, plus en opsparing i banken på 3.000 kr, er han over formuegrænsen med 1000 kr.
Dvs så kan de bede ham leve for 1000 kr af sin formue.

Så det kommer an på:
Hvilke beløb ville han kunne få udbetalt?
Hvor meget løber dette i alt op i?
Og er der andet formue de skal medregne?

Pensionsordninger i sig selv har jeg ikke styr på. Jeg ved bare at ved nogen ordninger, kan man kun få x% af beløbet udbetalt i kontanter, hvis man beder om dette før "tid". Og at formue er det man kan leve for (som man så også skal, af den formue der overstiger formuegrænsen)

§14 aktivloven kan findes her http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c6589


"Eksempler på formue

73. Formue er fx

penge, herunder overskydende skat, og værdier, som hurtigt kan omsættes til penge, fx aktier, obligationer, andre værdipapirer samt guld, sølv o.l.,
kapitalpensioner,
kostbart indbo, fx malerier og tæpper samt indbo udover det normale,
lotterigevinster, fx pengebeløb, forbrugsgoder, rejser m.v.,
biler,
sommerhuse."
http://www.socialjura.dk/content-sto...3-1998/#c11681
(skal dog siges at det meste indbo ses som alm indbo, og derfor ikke formue)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2016, 01:56   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
industriens pension og der har jeg et spørgsmål da han ikke længere har sine dækninger hvis han bliver alvorligt syg og hvis han kom på førtidspension dem slettede pension Danmark efter at han havde været på dagpenge i et år og jeg vil godt vejlede ham bedst muligt for han kan vel overføre sine pensioner til f.eks industriens pension og så få de forskellige dækninger igen
Ring til industriens pension og spørg dem om de ting du/i er i tvivl om, så får du de rigtige svar.

Jeg har været i kontakt med dem for min bror, og har fået en rigtig god vejledning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 21:05   #18
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Tak Vovse
Jeg ringer til industriens pension i morgen for min samlever har lige haft et vikarjob og får pension som sættes ind på industriens pension så jeg krydser fingre for at han kan få overflyttet sine 2 andre pensioner til dem.
Jeg melder tilbage om hvad de siger og råder ham til.
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 13:38   #19
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Hej Vovse
Min forlovede er nu overført til Industriens Pension efter at han var i et arbejde som indbetalte til denne pension.

Tak for hjælpen.
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 23:24   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Hej Vovse
Min forlovede er nu overført til Industriens Pension efter at han var i et arbejde som indbetalte til denne pension.

Tak for hjælpen.
Velbekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension